Japonská automobilka Honda po loňské sezóně opustila svět Formule 1. Pilot stáje Alpine Fernando Alonso ale doufá, že se do něj jednoho dne opět vrátí.
Honda odešla po sedmiletém působení v královské disciplíně motorsportu se vztyčenou hlavou a mistrovským titulem v kapse - ten ji zajistil mezi jezdci Max Verstappen z Red Bullu, který využívá její pohonné jednotky.
První tři roky po jejím návratu do F1 v roce 2015 nebyly vůbec snadné. Partnerství s McLarenem posíleným o Fernanda Alonsa vzbuzovalo velké naděje, Honda však dlouho nedokázala přijít s konkurenceschopným motorem.
Více se jí začalo dařit až s Red Bullem, se kterým dosáhla na první vítězství. Španěl se snaží s jejím vedením udržet dobré vztahy a byl by rád, kdyby své rozhodnutí v Japonsku přehodnotili a brzy se vrátili zpět.
"Když opustili McLaren, tak samozřejmě nebyly ve stavu, kdy by pomýšleli na vítězství v šampionátech Formule 1. Nicméně odvedli velmi dobrou práci. Nabrali ty správné lidi, změnili management a zavedli novou filozofii. Odvedli svou práci a já z nich mám radost," popisuje Alonso.
"Mluvil jsem s [šéfem Hondy Masašim] Jamamotem během těch posledních tří nebo čtyř velkých cen, protože s ním mám velmi dobrý vztah. On byl tím mužem, který mi dovolil testovat MotoGP atd.," pokračuje Španěl.
"Stále spolu máme dobrý vztah. On byl tím prvním, komu jsem pogratuloval po Maxově vítězství [v Abú Zabí] v parc fermé. Mám z nich radost. A je mi smutno, že teď odcházejí, ale snad se vrátí zpět," přeje si jejich bývalý pilot.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.