Japonská automobilka Honda po loňské sezóně opustila svět Formule 1. Pilot stáje Alpine Fernando Alonso ale doufá, že se do něj jednoho dne opět vrátí.
Honda odešla po sedmiletém působení v královské disciplíně motorsportu se vztyčenou hlavou a mistrovským titulem v kapse - ten ji zajistil mezi jezdci Max Verstappen z Red Bullu, který využívá její pohonné jednotky.
První tři roky po jejím návratu do F1 v roce 2015 nebyly vůbec snadné. Partnerství s McLarenem posíleným o Fernanda Alonsa vzbuzovalo velké naděje, Honda však dlouho nedokázala přijít s konkurenceschopným motorem.
Více se jí začalo dařit až s Red Bullem, se kterým dosáhla na první vítězství. Španěl se snaží s jejím vedením udržet dobré vztahy a byl by rád, kdyby své rozhodnutí v Japonsku přehodnotili a brzy se vrátili zpět.
"Když opustili McLaren, tak samozřejmě nebyly ve stavu, kdy by pomýšleli na vítězství v šampionátech Formule 1. Nicméně odvedli velmi dobrou práci. Nabrali ty správné lidi, změnili management a zavedli novou filozofii. Odvedli svou práci a já z nich mám radost," popisuje Alonso.
"Mluvil jsem s [šéfem Hondy Masašim] Jamamotem během těch posledních tří nebo čtyř velkých cen, protože s ním mám velmi dobrý vztah. On byl tím mužem, který mi dovolil testovat MotoGP atd.," pokračuje Španěl.
"Stále spolu máme dobrý vztah. On byl tím prvním, komu jsem pogratuloval po Maxově vítězství [v Abú Zabí] v parc fermé. Mám z nich radost. A je mi smutno, že teď odcházejí, ale snad se vrátí zpět," přeje si jejich bývalý pilot.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.