Japonská automobilka Honda po loňské sezóně opustila svět Formule 1. Pilot stáje Alpine Fernando Alonso ale doufá, že se do něj jednoho dne opět vrátí.
Honda odešla po sedmiletém působení v královské disciplíně motorsportu se vztyčenou hlavou a mistrovským titulem v kapse - ten ji zajistil mezi jezdci Max Verstappen z Red Bullu, který využívá její pohonné jednotky.
První tři roky po jejím návratu do F1 v roce 2015 nebyly vůbec snadné. Partnerství s McLarenem posíleným o Fernanda Alonsa vzbuzovalo velké naděje, Honda však dlouho nedokázala přijít s konkurenceschopným motorem.
Více se jí začalo dařit až s Red Bullem, se kterým dosáhla na první vítězství. Španěl se snaží s jejím vedením udržet dobré vztahy a byl by rád, kdyby své rozhodnutí v Japonsku přehodnotili a brzy se vrátili zpět.
"Když opustili McLaren, tak samozřejmě nebyly ve stavu, kdy by pomýšleli na vítězství v šampionátech Formule 1. Nicméně odvedli velmi dobrou práci. Nabrali ty správné lidi, změnili management a zavedli novou filozofii. Odvedli svou práci a já z nich mám radost," popisuje Alonso.
"Mluvil jsem s [šéfem Hondy Masašim] Jamamotem během těch posledních tří nebo čtyř velkých cen, protože s ním mám velmi dobrý vztah. On byl tím mužem, který mi dovolil testovat MotoGP atd.," pokračuje Španěl.
"Stále spolu máme dobrý vztah. On byl tím prvním, komu jsem pogratuloval po Maxově vítězství [v Abú Zabí] v parc fermé. Mám z nich radost. A je mi smutno, že teď odcházejí, ale snad se vrátí zpět," přeje si jejich bývalý pilot.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.