Red Bull má od uplynulé sezony dva mistry světa. Tím prvním se v barvách rudých býků stal Sebastian Vettel, který Formuli 1 vládl v období mezi lety 2010 až 2013. Loni na Němce navázal Max Verstappen.
S oběma těmito piloty má bohaté zkušenosti odborný poradce Red Bullu Helmut Marko. Koneckonců byl to právě Marko, kdo jak Vettela, tak i Verstappena prakticky dostal na formulový trůn. On si je do rodiny Red Bullu vybral, on si je vypiplal a udělal z nich šampiony. Nenajdete proto povolanějšího člověka, který by měl posoudit, kdo z nich je lepším jezdcem.
A nutno říct, že Sebastian Vettel nevychází z tohoto porovnání dvakrát dobře. Marko totiž bez rozmýšlení označil za lepšího pilota Verstappena. Ten je podle něj zejména všestrannější. K potvrzení této hypotézy předkládá Marko několik argumentů.
„Max je rozhodně lepší než Vettel. O tom není pochyb. Je nesmírně talentovaný. Když se jede v deště, ostatní potřebují čas na to, aby se připravili. Třeba pět nebo osm kol. U Maxe nic takového nepozorujete. Max prostě vyjede a okamžitě sází jedno nejrychlejší kolo za druhým. Nebo se podívejte na Saúdskou Arábii. Jiní jezdci si na trať zvykali, učili se ji. Ale Max? Prostě zatáhl a okamžitě to byl v jeho podání nejrychlejší sektor," popisuje Marko.
Marko dále zmiňuje, že se Verstappen za volantem, ale i při práci s týmem uklidnil. „Teď je o něco méně agresivní. Dokáže se na závody dívat v širší souvislosti. Dřív musel být nutně vždycky nejrychlejší. Teď jedná mnohem promyšleněji. Když jsme před lety měli problém s autem, v boxech často vybouchnul a svou frustraci si mnohdy vzal i na trať. Nyní je o poznání klidnější."
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.