Japonská automobilka se po letošní sezóně stahuje z Formule 1, jak již dříve avizovala. Nic na tom nemění ani její vzestupná výkonnostní křivka s Red Bullem či mistrovský titul Maxe Verstappena.
Letos se radovala z 11 vítězství, zatímco Mercedes jich získal "pouze" 9. Její pilot se stal šampionem, ani to však vedení Hondy nepřimělo ke změně rozhodnutí opustit F1. Snažila se i FIA, která zavedla rozpočtové stropy či přislíbila zjednodušení pohonné jednotek o MGU-H, nepomohlo.
"Odchod z F1 je pro Hondu velkým rozhodnutím. Padlo kvůli uhlíkové neutralitě a také kvůli zákazníkům po celém světě. I když jsme letos získali dobré výsledky, nikdy jsme nemluvili o tom, že bychom zde zůstali," hovoří otevřeně šéf jejího závodního týmu Masaši Jamamoto.
Od příštího roku do roku 2025 bude Red Bullu pouze pomáhat s motory, jejich vývoj "bude zcela řízen Red Bullem dle požadavku Red Bullu." Dojde již jen k drobným úpravám za jinak zmraženého vývoje, zejména s ohledem na zavádění paliv s zvyšujícím se podílem biosložky (od příštího roku 10 %).
Jaký byl nejoblíbenější okamžik Jamamota během posledního působení Hondy v F1? "Nejlepším momentem pro mě byla Velká cena Austrálie v roce 2019, první pódium s Red Bullem. A také Rakousku 2019, kdy jsme s Red Bullem poprvé vyhráli."
Byla to náplast po neúspěchu s McLarenem, s nímž se jim nedařilo zejména kvůli vlastní neschopnosti vyvinout rychle po vstupu do F1 v roce 2015 konkurenceschopnou pohonnou jednotku a soupeřit se zavedenými týmy, zejména s Mercedesem, který měl v této oblasti na počátku hybridní éry velký náskok.
"Od počáteční dnů s McLarenem jsme se toho hodně naučili. Myslím si však, že jsme měli příliš velký vzájemný respekt. Proto jsme asi měli trochu nedostatečnou komunikaci. Byla to pak škoda, že se projekt nevydařil," lituje šéf Hondy, která se vzchopila až po navázání partnerství s Toro Rosso (nyní AlphaTauri) v roce 2018 a s Red Bullem v roce 2019.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.
Formule 1 dnes oznámila novou spolupráci, podle které bude šampaňské značky Moët & Chandon oficiálně podáváno na stupních vítězů po závodech Velké ceny.
Lewis Hamilton opět ukázal svou štědrou stránku. Po více než deseti letech v týmu Mercedes, kde dosáhl mnoha úspěchů, obdaroval všechny zaměstnance svého bývalého zaměstnavatele. Jeho podobizna z Monaka 2019, kterou vytvořil britský umělec Paul Oz, teď zdobí centrálu Mercedesu v Brackley.
Jean Todt, bývalý šéf Ferrari, potvrdil, že více než deset let po vážné nehodě, která změnila život Michaela Schumachera, jej stále pravidelně navštěvuje.
Carlos Sainz, který se připojil k Williamsu, by mohl mít na tento tým podobný vliv, jaký měl přestup Lewise Hamiltona do Ferrari nebo Adrian Neweyho do Aston Martinu. I když jde o silná tvrzení, pro tým, který dlouhodobě zápasí s výsledky, jsou zkušenosti bývalého pilota Ferrari a McLarenu neocenitelné. Tento názor sdílí i šéf Williamsu James Vowles.