Japonská automobilka se po letošní sezóně stahuje z Formule 1, jak již dříve avizovala. Nic na tom nemění ani její vzestupná výkonnostní křivka s Red Bullem či mistrovský titul Maxe Verstappena.
Letos se radovala z 11 vítězství, zatímco Mercedes jich získal "pouze" 9. Její pilot se stal šampionem, ani to však vedení Hondy nepřimělo ke změně rozhodnutí opustit F1. Snažila se i FIA, která zavedla rozpočtové stropy či přislíbila zjednodušení pohonné jednotek o MGU-H, nepomohlo.
"Odchod z F1 je pro Hondu velkým rozhodnutím. Padlo kvůli uhlíkové neutralitě a také kvůli zákazníkům po celém světě. I když jsme letos získali dobré výsledky, nikdy jsme nemluvili o tom, že bychom zde zůstali," hovoří otevřeně šéf jejího závodního týmu Masaši Jamamoto.
Od příštího roku do roku 2025 bude Red Bullu pouze pomáhat s motory, jejich vývoj "bude zcela řízen Red Bullem dle požadavku Red Bullu." Dojde již jen k drobným úpravám za jinak zmraženého vývoje, zejména s ohledem na zavádění paliv s zvyšujícím se podílem biosložky (od příštího roku 10 %).
Jaký byl nejoblíbenější okamžik Jamamota během posledního působení Hondy v F1? "Nejlepším momentem pro mě byla Velká cena Austrálie v roce 2019, první pódium s Red Bullem. A také Rakousku 2019, kdy jsme s Red Bullem poprvé vyhráli."
Byla to náplast po neúspěchu s McLarenem, s nímž se jim nedařilo zejména kvůli vlastní neschopnosti vyvinout rychle po vstupu do F1 v roce 2015 konkurenceschopnou pohonnou jednotku a soupeřit se zavedenými týmy, zejména s Mercedesem, který měl v této oblasti na počátku hybridní éry velký náskok.
"Od počáteční dnů s McLarenem jsme se toho hodně naučili. Myslím si však, že jsme měli příliš velký vzájemný respekt. Proto jsme asi měli trochu nedostatečnou komunikaci. Byla to pak škoda, že se projekt nevydařil," lituje šéf Hondy, která se vzchopila až po navázání partnerství s Toro Rosso (nyní AlphaTauri) v roce 2018 a s Red Bullem v roce 2019.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.