Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko zkritizoval Tota Wolffa za to, že neumí prohrávat. Mercedes si v posledním závodě sice zajistil konstruktérský titul, bitvu mezi jezdci ale jejich Lewis Hamilton s Maxem Verstappenem po kontroverzních rozhodnutích vedení závodu prohrál. A velmi těžce se s tím smiřoval.
Mercedes po dojezdu vozů do cíle ihned podal dva protesty proti tomu, jak si pilot Red Bullu a vedení závodů v závěru počínali. Rakouskému týmu tím neumožnili slavit naplno.
"Bylo to hanebné, že rozhodnutí takto zdržovali. Ale vypovídá to vše o povaze ubohého lúzra," okomentoval počínání šéfa Mercedesu Helmut Marko, pravá ruka majitele Red Bullu Dietricha Mateschitze.
Překvapilo jej, že Mercedes si na poslední závod přivezl slavného právníka Paula Harrise, který po skončení předstoupil před komisaře. "My jsme závodní tým. Nemáme s sebou žádné právníky. Nepřijeli jsme sem kvůli tomu, abychom podávali protesty," uvedl mluvčí rakouského týmu.
Celebrating our fifth drivers' title in styleeeee 👑 #SimplyLovely pic.twitter.com/RgSzi3QD2F
— Red Bull Racing Honda (@redbullracing) December 12, 2021Ve hře je stále odvolání k soudu FIA, protože komisaři na okruhu oba protesty zamítli. Podle právníku má Mercedes dobrý právní základ pro svůj případ, podle Marka by však usilování o zvrácení výsledků bylo "odporné."
Podle 78letého Marka by z toho všeho ale F1 měla vyvodit nějaké závěry: "Celý sytém by měl být znovu promyšlen. Je zapotřebí konzistence. Rozhodnutí nemůžou být jednou interpretována tak a pak onak. Pravidla musí být zjednodušena. To hlavní musí být závodění."
Nesouhlasí však s tím, že by měl být vyhozen závodní ředitel Michael Masi: "Tohle není naše práce. Ale po tolika chybách a sporných rozhodnutích je rozhodně zapotřebí něco udělat. Budeme mít nového [FIA] prezidenta a tím by měl začít."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.