Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko zkritizoval Tota Wolffa za to, že neumí prohrávat. Mercedes si v posledním závodě sice zajistil konstruktérský titul, bitvu mezi jezdci ale jejich Lewis Hamilton s Maxem Verstappenem po kontroverzních rozhodnutích vedení závodu prohrál. A velmi těžce se s tím smiřoval.
Mercedes po dojezdu vozů do cíle ihned podal dva protesty proti tomu, jak si pilot Red Bullu a vedení závodů v závěru počínali. Rakouskému týmu tím neumožnili slavit naplno.
"Bylo to hanebné, že rozhodnutí takto zdržovali. Ale vypovídá to vše o povaze ubohého lúzra," okomentoval počínání šéfa Mercedesu Helmut Marko, pravá ruka majitele Red Bullu Dietricha Mateschitze.
Překvapilo jej, že Mercedes si na poslední závod přivezl slavného právníka Paula Harrise, který po skončení předstoupil před komisaře. "My jsme závodní tým. Nemáme s sebou žádné právníky. Nepřijeli jsme sem kvůli tomu, abychom podávali protesty," uvedl mluvčí rakouského týmu.
Celebrating our fifth drivers' title in styleeeee 👑 #SimplyLovely pic.twitter.com/RgSzi3QD2F
— Red Bull Racing Honda (@redbullracing) December 12, 2021Ve hře je stále odvolání k soudu FIA, protože komisaři na okruhu oba protesty zamítli. Podle právníku má Mercedes dobrý právní základ pro svůj případ, podle Marka by však usilování o zvrácení výsledků bylo "odporné."
Podle 78letého Marka by z toho všeho ale F1 měla vyvodit nějaké závěry: "Celý sytém by měl být znovu promyšlen. Je zapotřebí konzistence. Rozhodnutí nemůžou být jednou interpretována tak a pak onak. Pravidla musí být zjednodušena. To hlavní musí být závodění."
Nesouhlasí však s tím, že by měl být vyhozen závodní ředitel Michael Masi: "Tohle není naše práce. Ale po tolika chybách a sporných rozhodnutích je rozhodně zapotřebí něco udělat. Budeme mít nového [FIA] prezidenta a tím by měl začít."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.