Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko zkritizoval Tota Wolffa za to, že neumí prohrávat. Mercedes si v posledním závodě sice zajistil konstruktérský titul, bitvu mezi jezdci ale jejich Lewis Hamilton s Maxem Verstappenem po kontroverzních rozhodnutích vedení závodu prohrál. A velmi těžce se s tím smiřoval.
Mercedes po dojezdu vozů do cíle ihned podal dva protesty proti tomu, jak si pilot Red Bullu a vedení závodů v závěru počínali. Rakouskému týmu tím neumožnili slavit naplno.
"Bylo to hanebné, že rozhodnutí takto zdržovali. Ale vypovídá to vše o povaze ubohého lúzra," okomentoval počínání šéfa Mercedesu Helmut Marko, pravá ruka majitele Red Bullu Dietricha Mateschitze.
Překvapilo jej, že Mercedes si na poslední závod přivezl slavného právníka Paula Harrise, který po skončení předstoupil před komisaře. "My jsme závodní tým. Nemáme s sebou žádné právníky. Nepřijeli jsme sem kvůli tomu, abychom podávali protesty," uvedl mluvčí rakouského týmu.
Celebrating our fifth drivers' title in styleeeee 👑 #SimplyLovely pic.twitter.com/RgSzi3QD2F
— Red Bull Racing Honda (@redbullracing) December 12, 2021Ve hře je stále odvolání k soudu FIA, protože komisaři na okruhu oba protesty zamítli. Podle právníku má Mercedes dobrý právní základ pro svůj případ, podle Marka by však usilování o zvrácení výsledků bylo "odporné."
Podle 78letého Marka by z toho všeho ale F1 měla vyvodit nějaké závěry: "Celý sytém by měl být znovu promyšlen. Je zapotřebí konzistence. Rozhodnutí nemůžou být jednou interpretována tak a pak onak. Pravidla musí být zjednodušena. To hlavní musí být závodění."
Nesouhlasí však s tím, že by měl být vyhozen závodní ředitel Michael Masi: "Tohle není naše práce. Ale po tolika chybách a sporných rozhodnutích je rozhodně zapotřebí něco udělat. Budeme mít nového [FIA] prezidenta a tím by měl začít."
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.