Podle bývalého šéfa Formule 1 Bernieho Ecclestonea může mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem dojít k havárii, která rozhodne o letošním titulu mistra světa. To nevylučuje ani odborný poradce Red Bullu Helmut Marko, Ralf Schumacher ale doufá, že k ní nedojde.
"Samozřejmě, že k tomu může dojít. Na takový duel jsme čekali dlouho. Kvůli tomu fanoušci sledují Formuli 1," popisuje Ecclestone před vyvrcholením sezóny. Na jezdce čekají poslední dva závody: tento víkend na novém okruhu v saúdskoarabské Džiddě a o týden později o kousek dál v Abú Zabí.
Napětí stoupá i u Red Bullu, jak připouští jeho odborný poradce Helmut Marko: "Intenzita tohoto boje o světový šampionát přesahuje všechno, co jsem dříve zažili."
Jeho svěřenec jde do finále s 8bodovým náskokem. "Je to polštář, ale nestačí to. Jde nicméně o bezpečnostní rozdíl pro strategický přístup k závodu a Max to rozhodně bude mít na mysli."
A jak to Marko vidí s případnou havárii obou hlavních aktérů na titul? "Když se setkají na trati, tak to je vždy velmi těsné. Nikdo se nechce vzdát, což je pochopitelné, protože to by morálně posílilo toho druhého," nevylučuje ani on možnost další kolize.
Mercedes podle něj nebude mít velký náskok ani díky výkonnějšímu motoru pro Hamiltona: "Nevidíme to tak. Jde o městský okruh, a pokud má Hamilton nějakou slabinu, pak k ní patří městské okruhy. Nebyl na čele v Monaku ani v Baku. Doufám, že v tomto trendu bude pokračovat," přeje si Marko.
Verstappen k závěrečnému souboji podle něj přistupuje uvolněně: "Max je velmi stabilní osobou, která má vlastní názory, prochází svou denní rutinou a drží si odstup od všech těch sociálních médií a soustředí se na to, co je pro něj důležité. Nemusí toho dělat moc jinak."
Pokud by došlo na bitvu na ostří nože, tak jako první by v ní podle bývalého jezdce Ralfa Schumachera ubral plyn pilot Mercedesu: "Samozřejmě Lewis. Už to udělal v Brazílii, a to velmi zkušeně. Celá ta diskuse o penalizacích mi pak přišla trochu podivná, ale Hamilton si musí dávat na Maxe pozor z jednoduchého důvodu: on totiž vede."
"Doufám, že se v posledních dvou závodech objedeme bez nehod. Někteří lidé tvrdí, že by ji Max mohl zavinit, ale já v to opravdu nedoufám. Fanoušci navíc chtějí vidět, jak vyhraje lepší jezdec s férovým rozhodováním," komentuje Schumacher.
Max podle něj bude mít i psychickou výhodu: "Nakonec může prohrát a říct si: 'Inu, bylo to těsné a zkrátka to nevyšlo. Stále mám ale dost času se o to pokusit znovu.' To je u Lewise trochu odlišné. Podle mého názoru bude pod větším tlakem," dodává Schumacher.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.