Podle bývalého šéfa Formule 1 Bernieho Ecclestonea může mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem dojít k havárii, která rozhodne o letošním titulu mistra světa. To nevylučuje ani odborný poradce Red Bullu Helmut Marko, Ralf Schumacher ale doufá, že k ní nedojde.
"Samozřejmě, že k tomu může dojít. Na takový duel jsme čekali dlouho. Kvůli tomu fanoušci sledují Formuli 1," popisuje Ecclestone před vyvrcholením sezóny. Na jezdce čekají poslední dva závody: tento víkend na novém okruhu v saúdskoarabské Džiddě a o týden později o kousek dál v Abú Zabí.
Napětí stoupá i u Red Bullu, jak připouští jeho odborný poradce Helmut Marko: "Intenzita tohoto boje o světový šampionát přesahuje všechno, co jsem dříve zažili."
Jeho svěřenec jde do finále s 8bodovým náskokem. "Je to polštář, ale nestačí to. Jde nicméně o bezpečnostní rozdíl pro strategický přístup k závodu a Max to rozhodně bude mít na mysli."
A jak to Marko vidí s případnou havárii obou hlavních aktérů na titul? "Když se setkají na trati, tak to je vždy velmi těsné. Nikdo se nechce vzdát, což je pochopitelné, protože to by morálně posílilo toho druhého," nevylučuje ani on možnost další kolize.
Mercedes podle něj nebude mít velký náskok ani díky výkonnějšímu motoru pro Hamiltona: "Nevidíme to tak. Jde o městský okruh, a pokud má Hamilton nějakou slabinu, pak k ní patří městské okruhy. Nebyl na čele v Monaku ani v Baku. Doufám, že v tomto trendu bude pokračovat," přeje si Marko.
Verstappen k závěrečnému souboji podle něj přistupuje uvolněně: "Max je velmi stabilní osobou, která má vlastní názory, prochází svou denní rutinou a drží si odstup od všech těch sociálních médií a soustředí se na to, co je pro něj důležité. Nemusí toho dělat moc jinak."
Pokud by došlo na bitvu na ostří nože, tak jako první by v ní podle bývalého jezdce Ralfa Schumachera ubral plyn pilot Mercedesu: "Samozřejmě Lewis. Už to udělal v Brazílii, a to velmi zkušeně. Celá ta diskuse o penalizacích mi pak přišla trochu podivná, ale Hamilton si musí dávat na Maxe pozor z jednoduchého důvodu: on totiž vede."
"Doufám, že se v posledních dvou závodech objedeme bez nehod. Někteří lidé tvrdí, že by ji Max mohl zavinit, ale já v to opravdu nedoufám. Fanoušci navíc chtějí vidět, jak vyhraje lepší jezdec s férovým rozhodováním," komentuje Schumacher.
Max podle něj bude mít i psychickou výhodu: "Nakonec může prohrát a říct si: 'Inu, bylo to těsné a zkrátka to nevyšlo. Stále mám ale dost času se o to pokusit znovu.' To je u Lewise trochu odlišné. Podle mého názoru bude pod větším tlakem," dodává Schumacher.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.