Podle bývalého šéfa Formule 1 Bernieho Ecclestonea může mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem dojít k havárii, která rozhodne o letošním titulu mistra světa. To nevylučuje ani odborný poradce Red Bullu Helmut Marko, Ralf Schumacher ale doufá, že k ní nedojde.
"Samozřejmě, že k tomu může dojít. Na takový duel jsme čekali dlouho. Kvůli tomu fanoušci sledují Formuli 1," popisuje Ecclestone před vyvrcholením sezóny. Na jezdce čekají poslední dva závody: tento víkend na novém okruhu v saúdskoarabské Džiddě a o týden později o kousek dál v Abú Zabí.
Napětí stoupá i u Red Bullu, jak připouští jeho odborný poradce Helmut Marko: "Intenzita tohoto boje o světový šampionát přesahuje všechno, co jsem dříve zažili."
Jeho svěřenec jde do finále s 8bodovým náskokem. "Je to polštář, ale nestačí to. Jde nicméně o bezpečnostní rozdíl pro strategický přístup k závodu a Max to rozhodně bude mít na mysli."
A jak to Marko vidí s případnou havárii obou hlavních aktérů na titul? "Když se setkají na trati, tak to je vždy velmi těsné. Nikdo se nechce vzdát, což je pochopitelné, protože to by morálně posílilo toho druhého," nevylučuje ani on možnost další kolize.
Mercedes podle něj nebude mít velký náskok ani díky výkonnějšímu motoru pro Hamiltona: "Nevidíme to tak. Jde o městský okruh, a pokud má Hamilton nějakou slabinu, pak k ní patří městské okruhy. Nebyl na čele v Monaku ani v Baku. Doufám, že v tomto trendu bude pokračovat," přeje si Marko.
Verstappen k závěrečnému souboji podle něj přistupuje uvolněně: "Max je velmi stabilní osobou, která má vlastní názory, prochází svou denní rutinou a drží si odstup od všech těch sociálních médií a soustředí se na to, co je pro něj důležité. Nemusí toho dělat moc jinak."
Pokud by došlo na bitvu na ostří nože, tak jako první by v ní podle bývalého jezdce Ralfa Schumachera ubral plyn pilot Mercedesu: "Samozřejmě Lewis. Už to udělal v Brazílii, a to velmi zkušeně. Celá ta diskuse o penalizacích mi pak přišla trochu podivná, ale Hamilton si musí dávat na Maxe pozor z jednoduchého důvodu: on totiž vede."
"Doufám, že se v posledních dvou závodech objedeme bez nehod. Někteří lidé tvrdí, že by ji Max mohl zavinit, ale já v to opravdu nedoufám. Fanoušci navíc chtějí vidět, jak vyhraje lepší jezdec s férovým rozhodováním," komentuje Schumacher.
Max podle něj bude mít i psychickou výhodu: "Nakonec může prohrát a říct si: 'Inu, bylo to těsné a zkrátka to nevyšlo. Stále mám ale dost času se o to pokusit znovu.' To je u Lewise trochu odlišné. Podle mého názoru bude pod větším tlakem," dodává Schumacher.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.