Podle bývalého šéfa Formule 1 Bernieho Ecclestonea může mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem dojít k havárii, která rozhodne o letošním titulu mistra světa. To nevylučuje ani odborný poradce Red Bullu Helmut Marko, Ralf Schumacher ale doufá, že k ní nedojde.
"Samozřejmě, že k tomu může dojít. Na takový duel jsme čekali dlouho. Kvůli tomu fanoušci sledují Formuli 1," popisuje Ecclestone před vyvrcholením sezóny. Na jezdce čekají poslední dva závody: tento víkend na novém okruhu v saúdskoarabské Džiddě a o týden později o kousek dál v Abú Zabí.
Napětí stoupá i u Red Bullu, jak připouští jeho odborný poradce Helmut Marko: "Intenzita tohoto boje o světový šampionát přesahuje všechno, co jsem dříve zažili."
Jeho svěřenec jde do finále s 8bodovým náskokem. "Je to polštář, ale nestačí to. Jde nicméně o bezpečnostní rozdíl pro strategický přístup k závodu a Max to rozhodně bude mít na mysli."
A jak to Marko vidí s případnou havárii obou hlavních aktérů na titul? "Když se setkají na trati, tak to je vždy velmi těsné. Nikdo se nechce vzdát, což je pochopitelné, protože to by morálně posílilo toho druhého," nevylučuje ani on možnost další kolize.
Mercedes podle něj nebude mít velký náskok ani díky výkonnějšímu motoru pro Hamiltona: "Nevidíme to tak. Jde o městský okruh, a pokud má Hamilton nějakou slabinu, pak k ní patří městské okruhy. Nebyl na čele v Monaku ani v Baku. Doufám, že v tomto trendu bude pokračovat," přeje si Marko.
Verstappen k závěrečnému souboji podle něj přistupuje uvolněně: "Max je velmi stabilní osobou, která má vlastní názory, prochází svou denní rutinou a drží si odstup od všech těch sociálních médií a soustředí se na to, co je pro něj důležité. Nemusí toho dělat moc jinak."
Pokud by došlo na bitvu na ostří nože, tak jako první by v ní podle bývalého jezdce Ralfa Schumachera ubral plyn pilot Mercedesu: "Samozřejmě Lewis. Už to udělal v Brazílii, a to velmi zkušeně. Celá ta diskuse o penalizacích mi pak přišla trochu podivná, ale Hamilton si musí dávat na Maxe pozor z jednoduchého důvodu: on totiž vede."
"Doufám, že se v posledních dvou závodech objedeme bez nehod. Někteří lidé tvrdí, že by ji Max mohl zavinit, ale já v to opravdu nedoufám. Fanoušci navíc chtějí vidět, jak vyhraje lepší jezdec s férovým rozhodováním," komentuje Schumacher.
Max podle něj bude mít i psychickou výhodu: "Nakonec může prohrát a říct si: 'Inu, bylo to těsné a zkrátka to nevyšlo. Stále mám ale dost času se o to pokusit znovu.' To je u Lewise trochu odlišné. Podle mého názoru bude pod větším tlakem," dodává Schumacher.
Carlos Sainz absolvoval své první dvě kola za volantem Williamsu FW47 na trati v Silverstonu, přičemž jeho počáteční hodnocení bylo pozitivní. Po krátkém testu uvedl, že vše probíhalo podle očekávání a "šlo všechno dobře".
Oscar Piastri si pro sezónu 2025 stanovil jasný cíl – bojovat o titul mistra světa Formule 1. Mladý australský jezdec je přesvědčen, že má potřebnou rychlost, zkušenosti i správné zázemí k tomu, aby se stal vážným konkurentem v šampionátu.
Na svátek svatého Valentýna Williams představil svůj nový monopost FW47 v Silverstone, s nímž bude v sezoně 2025 závodit zkušené duo Carlos Sainz a Alex Albon. Tým odhalil monopost v jednobarevném lakování. Skutečné barvy budou odhaleny v úterý 18. února v Londýně během hromadného představení.
Sezóna představování nových vozů pro rok 2025 pomalu začíná a McLaren se stal včera prvním týmem, který na slavném okruhu ve Silverstonu odhalil své nejnovější očekávání pro novou sezonu.
Čtyřnásobný šampion Formule 1 Sebastian Vettel ukončil svou závodní kariéru v roce 2022 po více než patnácti letech ve vrcholném motorsportu, během nichž závodil za týmy BMW Sauber, Toro Rosso, Red Bull Racing, Ferrari a Aston Martin.
Příchod Lewise Hamiltona do Ferrari a jeho snaha přizpůsobit se novému prostředí patří mezi největší témata letošní přestávky ve Formuli 1.
Německý soud poslal muže do vězení za vydírání rodiny Michaela Schumachera. Hrozil zveřejněním citlivých fotografií legendárního jezdce Formule 1, čímž se snažil získat finanční prospěch. Uvedl to server Daily Express.
McLaren odhalil svůj vyzyvatelský monopost pro sezónu 2025 a poprvé jej vyslal na trať během shakedownu v Silverstonu, ikonickém dějišti britské Grand Prix. Lando Norris a Oscar Piastri se za volantem nového MCL39 střídali, přičemž vůz zaujal speciálním kamuflážním designem v tradičních papájových a černých odstínech.
Max Verstappen představil svou helmu pro sezónu 2025, která není jen novým designem, ale také odrazem jeho osobního stylu a závodní evoluce. Tento speciální motiv zachycuje jeho cestu od prvních závodních kroků až po současnost a symbolizuje i jeho ambice do budoucna.
Lewis Hamilton se nepřipravuje jen na novou sezónu Formule 1, ale také na život v italském týmu a pro italské fanoušky. Sedminásobný mistr světa pilně trénuje svou italštinu, aby byl připraven na novou kapitolu své kariéry ve Ferrari. Informoval deník Daily Express.
Sezóna Formule 1 2025 přinese několik klíčových změn v pravidlech, které mohou ovlivnit průběh závodů i výsledky šampionátu. Přinášíme přehled nejdůležitějších úprav, včetně nového bodového systému.
Česká loterijní společnost Allwyn, jejímž majitelem je miliardář Karel Komárek navázala partnerství s Formulí 1 a týmem Mclaren.