Druhý trénink před GP Brazílie patřil Fernandu Alonsovi, oči všech se ale upínají ke sportovním komisařům, kteří mají rozhodnut o případné penalizaci pro Lewise Hamiltona a Maxe Verstappena.
Druhý trénink probíhal ve stínu vyšetřování Lewise Hamiltona a Maxe Verstappena. Oběma pilotům totiž hrozí na startu sprintu penalizace, pilot Mercedesu měl mít včera zadní křídlo s nepovolenými rozměry, Verstappen je vyšetřován za to, že se po kvalifikaci Britova křídla dotkl, přičemž Mercedes tvrdí, že jej poškodil. Zatím však žádný závěr sortovních komisařů neznáme.
Jízdy jako takové nebyly ve druhém tréninku nikterak vypovídající. Nikdo už totiž nemůže měnit nastavený svého vozu, takže se jezdilo především z povinnosti. Na čele se dlouhou dobu vyhříval Alonso před Verstappenem, Mercedesy jezdily většinu času s věštím množstvím paliva.
🏁 END OF FP2 - TOP 10 🏁1 ALO 📸2 VER3 BOT4 OCO5 HAM6 PER7 GIO8 SAI9 LEC10 RAI#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/j4sTkHKI4R
— Formula 1 (@F1) November 13, 2021Největším otazníkem sobotního programu je, jaké pneumatiky zvolí jednotliví piloti na večerní sprint. Pirelli predikuje, že většina startovního pole obuje středně tvrdou sadu, nicméně degradace není výrazná a je možné, že uvidíme zejména nejměkčí směs.
Velkou roli může hrát v rozhodování jednotlivých týmů počasí. Zatímco včera bylo na Interlagosu chladno a pod mrakem, dnes je výrazně tepleji navíc slunečno. Na chování černého zlata mohou mít tyto skutečnosti zásadní vliv. Nutno říct, že především Red Bull si v teplejších podmínkách věří.
Na závěr si zmiňme, že druhý trénink opanoval Alonso před Verstappenem Bottasem a Oconem. Vzhledem k různým programům však nelze brát tyto výsledky příliš směrodatně. Sobotní trénink ztratil v novém formátu závodního víkendu svou zajímavost, neboť nejsme svědky ani kvalifikačních simulací, které jsou v klasickém formátu běžnou součástí závěrečných předkvalifikačních jízd.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.