Druhý trénink před GP Brazílie patřil Fernandu Alonsovi, oči všech se ale upínají ke sportovním komisařům, kteří mají rozhodnut o případné penalizaci pro Lewise Hamiltona a Maxe Verstappena.
Druhý trénink probíhal ve stínu vyšetřování Lewise Hamiltona a Maxe Verstappena. Oběma pilotům totiž hrozí na startu sprintu penalizace, pilot Mercedesu měl mít včera zadní křídlo s nepovolenými rozměry, Verstappen je vyšetřován za to, že se po kvalifikaci Britova křídla dotkl, přičemž Mercedes tvrdí, že jej poškodil. Zatím však žádný závěr sortovních komisařů neznáme.
Jízdy jako takové nebyly ve druhém tréninku nikterak vypovídající. Nikdo už totiž nemůže měnit nastavený svého vozu, takže se jezdilo především z povinnosti. Na čele se dlouhou dobu vyhříval Alonso před Verstappenem, Mercedesy jezdily většinu času s věštím množstvím paliva.
🏁 END OF FP2 - TOP 10 🏁1 ALO 📸2 VER3 BOT4 OCO5 HAM6 PER7 GIO8 SAI9 LEC10 RAI#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/j4sTkHKI4R
— Formula 1 (@F1) November 13, 2021Největším otazníkem sobotního programu je, jaké pneumatiky zvolí jednotliví piloti na večerní sprint. Pirelli predikuje, že většina startovního pole obuje středně tvrdou sadu, nicméně degradace není výrazná a je možné, že uvidíme zejména nejměkčí směs.
Velkou roli může hrát v rozhodování jednotlivých týmů počasí. Zatímco včera bylo na Interlagosu chladno a pod mrakem, dnes je výrazně tepleji navíc slunečno. Na chování černého zlata mohou mít tyto skutečnosti zásadní vliv. Nutno říct, že především Red Bull si v teplejších podmínkách věří.
Na závěr si zmiňme, že druhý trénink opanoval Alonso před Verstappenem Bottasem a Oconem. Vzhledem k různým programům však nelze brát tyto výsledky příliš směrodatně. Sobotní trénink ztratil v novém formátu závodního víkendu svou zajímavost, neboť nejsme svědky ani kvalifikačních simulací, které jsou v klasickém formátu běžnou součástí závěrečných předkvalifikačních jízd.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.