Druhý trénink před GP Brazílie patřil Fernandu Alonsovi, oči všech se ale upínají ke sportovním komisařům, kteří mají rozhodnut o případné penalizaci pro Lewise Hamiltona a Maxe Verstappena.
Druhý trénink probíhal ve stínu vyšetřování Lewise Hamiltona a Maxe Verstappena. Oběma pilotům totiž hrozí na startu sprintu penalizace, pilot Mercedesu měl mít včera zadní křídlo s nepovolenými rozměry, Verstappen je vyšetřován za to, že se po kvalifikaci Britova křídla dotkl, přičemž Mercedes tvrdí, že jej poškodil. Zatím však žádný závěr sortovních komisařů neznáme.
Jízdy jako takové nebyly ve druhém tréninku nikterak vypovídající. Nikdo už totiž nemůže měnit nastavený svého vozu, takže se jezdilo především z povinnosti. Na čele se dlouhou dobu vyhříval Alonso před Verstappenem, Mercedesy jezdily většinu času s věštím množstvím paliva.
🏁 END OF FP2 - TOP 10 🏁1 ALO 📸2 VER3 BOT4 OCO5 HAM6 PER7 GIO8 SAI9 LEC10 RAI#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/j4sTkHKI4R
— Formula 1 (@F1) November 13, 2021Největším otazníkem sobotního programu je, jaké pneumatiky zvolí jednotliví piloti na večerní sprint. Pirelli predikuje, že většina startovního pole obuje středně tvrdou sadu, nicméně degradace není výrazná a je možné, že uvidíme zejména nejměkčí směs.
Velkou roli může hrát v rozhodování jednotlivých týmů počasí. Zatímco včera bylo na Interlagosu chladno a pod mrakem, dnes je výrazně tepleji navíc slunečno. Na chování černého zlata mohou mít tyto skutečnosti zásadní vliv. Nutno říct, že především Red Bull si v teplejších podmínkách věří.
Na závěr si zmiňme, že druhý trénink opanoval Alonso před Verstappenem Bottasem a Oconem. Vzhledem k různým programům však nelze brát tyto výsledky příliš směrodatně. Sobotní trénink ztratil v novém formátu závodního víkendu svou zajímavost, neboť nejsme svědky ani kvalifikačních simulací, které jsou v klasickém formátu běžnou součástí závěrečných předkvalifikačních jízd.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.
James Vowles podepsal nový dlouhodobý kontrakt a zůstává ve funkci šéfa týmu Williams. Tento krok potvrzuje důvěru týmu v jeho vedení a ambice do budoucna.
Po deseti závodech ztrácí britský pilot na čelo šampionátu už 22 bodů, což podle Ralfa Schumachera jasně vykresluje, jak se uvnitř McLarenu začínají rozdělovat role.
Andrea Kimi Antonelli oslavil své první pódium ve Formuli 1 na Velké ceně Kanady, ale místo účasti na premiéře filmu F1: The Movie se musel vrátit domů kvůli maturitě
Max Verstappen má k legendární trati Nordschleife velký respekt a oblibu. Přiznal však, že se do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí.
Isack Hadjar zůstal po Velké ceně Kanady zaskočený slabším tempem týmu Racing Bulls, které zkomplikovalo jeho boj o přední příčky ve vyhrocené střední skupině sezony.
Lewis Hamilton při Velké ceně Kanady narazil do sviště, což jeho Ferrari připravilo o zhruba dvacet bodů přítlaku. Tým Ferrari následně odhalil, jak zásadní dopad měl tento střet na výkon jeho vozu.
McLaren v Kanadě poprvé v sezoně 2025 neobsadil stupně vítězů, když nevyužil výhodu v opotřebení pneumatik. Přestože tempo a strategie měly potenciál, klíčové momenty závodu jim unikly a soupeři byli takticky lepší.
Ferrari si z Kanady odvezlo další zklamání, když v porovnání s Mercedesem opět zaostalo a přibyly chyby ve strategii i přípravě. Kritiku nešetřil ani Nico Rosberg.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.