Pořadatelé Velké ceny Turecka letos upravili povrch dráhy, aby vozům Formule 1 poskytovala vyšší přilnavost. Charles Leclerc by si přál, aby se proti loňsku o moc nezvýšila - jeho Ferrari by tak mělo větší šanci skončit na pódiu.
Minulý rok si řada pilotů stěžovala na nízkou přilnavost čerstvě položeného asfaltu v Istanbulu poté, co se okruh během pandemie Covid-19 narychlo vrátil do kalendáře F1. Například Lando Norris z McLarenu tehdy prohlásil, že jízda po něm byla horší než po ledu.
Situaci zhoršoval déšť i fakt, že Pirelli kvůli slavné, z pohledu energetických nároků na pneumatiku velmi náročné zatáčce č. 8 přivezlo ty nejtvrdší směsi. Letos proto pořadatelé trať několikrát sjeli prudkým proudem vody, což by ji mělo trochu zdrsnit a přilnavost zlepšit. Pomůže rovněž i to, že italský výrobce přiveze o stupeň měkčí směsi.
"Vzpomínám si, že si spousta lidí stěžovala, já jsem byl však jedním z mála z těch, kteří s tím vlastně byli spokojeni, protože jsme byli konkurenceschopní a bojovali jsme o velmi dobré pozice," uvádí Leclerc před letošním závodem.
"Měli jsme na dosah pódium. Ten víkend jsem si užil, byť nedopadl tak, jak jsem si přál - skončil jsem těsně pod pódiem, čtvrtý. Celkově šlo pro nás nicméně o velmi pozitivní víkend a doufám, že to letos dokážeme zopakovat," přeje si pilot Ferrari, které s McLarenem bojuje mezi konstruktéry o bronz.
"Slyšel jsem, že se některé věci změnily - očividně trať několikrát omyli. Uvidíme tedy, jestli to bude tak špatné, jak loni. Nemyslím si to, ale doufám, že stále bude kluzko. A z toho bychom snad těžili," domnívá se Leclerc.
Jeho týmový kolega Carlos Sainz věří ve vydařený víkend: "Všichni čekáme, že bude lepší než ten loňský... bylo by překvapením, kdyby podmínky byly stejné jako loni, protože tehdy byly velmi náročné a bylo to hodně těžké pochopit, proč přilnavost byla tak nízká."
#F1 Used power-unit elements ahead of the #TurkishGP 📊 - #Hamilton's potential move to 4th engine will result in penalty (the same for all drivers now but #Bottas has most engines in his pool): pic.twitter.com/cAIfuOq3Ol
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) October 5, 2021"Pokud bude přilnavost jako v Portimau, kde není vysoká, ale stále OK, pak by to měla být dobrá zábava. Bude-li jako v Barceloně nebo v Silverstone s opravdu vysokými úrovněmi přilnavosti, pak by to mělo být rovněž vzrušující, protože by mohly být potíže s výdrží pneumatik," vysvětluje Španěl.
"Dle svého osobního zájmu bych asi chtěl, aby byly na extrémnějším konci. Pak se může stát více různých věcí a snad by se mi díky tomu naskytla nějaké příležitost," dodává Sainz, kterému Ferrari nasadí 4. motor, v neděli jej tak na roštu čeká penalizace a start z konce roštu, podobně jako Leclerca před 2 týdny v Soči.
Max Verstappen má k legendární trati Nordschleife velký respekt a oblibu. Přiznal však, že se do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí.
Isack Hadjar zůstal po Velké ceně Kanady zaskočený slabším tempem týmu Racing Bulls, které zkomplikovalo jeho boj o přední příčky ve vyhrocené střední skupině sezony.
Lewis Hamilton při Velké ceně Kanady narazil do sviště, což jeho Ferrari připravilo o zhruba dvacet bodů přítlaku. Tým Ferrari následně odhalil, jak zásadní dopad měl tento střet na výkon jeho vozu.
McLaren v Kanadě poprvé v sezoně 2025 neobsadil stupně vítězů, když nevyužil výhodu v opotřebení pneumatik. Přestože tempo a strategie měly potenciál, klíčové momenty závodu jim unikly a soupeři byli takticky lepší.
Ferrari si z Kanady odvezlo další zklamání, když v porovnání s Mercedesem opět zaostalo a přibyly chyby ve strategii i přípravě. Kritiku nešetřil ani Nico Rosberg.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.