Pořadatelé Velké ceny Turecka letos upravili povrch dráhy, aby vozům Formule 1 poskytovala vyšší přilnavost. Charles Leclerc by si přál, aby se proti loňsku o moc nezvýšila - jeho Ferrari by tak mělo větší šanci skončit na pódiu.
Minulý rok si řada pilotů stěžovala na nízkou přilnavost čerstvě položeného asfaltu v Istanbulu poté, co se okruh během pandemie Covid-19 narychlo vrátil do kalendáře F1. Například Lando Norris z McLarenu tehdy prohlásil, že jízda po něm byla horší než po ledu.
Situaci zhoršoval déšť i fakt, že Pirelli kvůli slavné, z pohledu energetických nároků na pneumatiku velmi náročné zatáčce č. 8 přivezlo ty nejtvrdší směsi. Letos proto pořadatelé trať několikrát sjeli prudkým proudem vody, což by ji mělo trochu zdrsnit a přilnavost zlepšit. Pomůže rovněž i to, že italský výrobce přiveze o stupeň měkčí směsi.
"Vzpomínám si, že si spousta lidí stěžovala, já jsem byl však jedním z mála z těch, kteří s tím vlastně byli spokojeni, protože jsme byli konkurenceschopní a bojovali jsme o velmi dobré pozice," uvádí Leclerc před letošním závodem.
"Měli jsme na dosah pódium. Ten víkend jsem si užil, byť nedopadl tak, jak jsem si přál - skončil jsem těsně pod pódiem, čtvrtý. Celkově šlo pro nás nicméně o velmi pozitivní víkend a doufám, že to letos dokážeme zopakovat," přeje si pilot Ferrari, které s McLarenem bojuje mezi konstruktéry o bronz.
"Slyšel jsem, že se některé věci změnily - očividně trať několikrát omyli. Uvidíme tedy, jestli to bude tak špatné, jak loni. Nemyslím si to, ale doufám, že stále bude kluzko. A z toho bychom snad těžili," domnívá se Leclerc.
Jeho týmový kolega Carlos Sainz věří ve vydařený víkend: "Všichni čekáme, že bude lepší než ten loňský... bylo by překvapením, kdyby podmínky byly stejné jako loni, protože tehdy byly velmi náročné a bylo to hodně těžké pochopit, proč přilnavost byla tak nízká."
#F1 Used power-unit elements ahead of the #TurkishGP 📊 - #Hamilton's potential move to 4th engine will result in penalty (the same for all drivers now but #Bottas has most engines in his pool): pic.twitter.com/cAIfuOq3Ol
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) October 5, 2021"Pokud bude přilnavost jako v Portimau, kde není vysoká, ale stále OK, pak by to měla být dobrá zábava. Bude-li jako v Barceloně nebo v Silverstone s opravdu vysokými úrovněmi přilnavosti, pak by to mělo být rovněž vzrušující, protože by mohly být potíže s výdrží pneumatik," vysvětluje Španěl.
"Dle svého osobního zájmu bych asi chtěl, aby byly na extrémnějším konci. Pak se může stát více různých věcí a snad by se mi díky tomu naskytla nějaké příležitost," dodává Sainz, kterému Ferrari nasadí 4. motor, v neděli jej tak na roštu čeká penalizace a start z konce roštu, podobně jako Leclerca před 2 týdny v Soči.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.
Formule 1 dnes oznámila novou spolupráci, podle které bude šampaňské značky Moët & Chandon oficiálně podáváno na stupních vítězů po závodech Velké ceny.
Lewis Hamilton opět ukázal svou štědrou stránku. Po více než deseti letech v týmu Mercedes, kde dosáhl mnoha úspěchů, obdaroval všechny zaměstnance svého bývalého zaměstnavatele. Jeho podobizna z Monaka 2019, kterou vytvořil britský umělec Paul Oz, teď zdobí centrálu Mercedesu v Brackley.
Jean Todt, bývalý šéf Ferrari, potvrdil, že více než deset let po vážné nehodě, která změnila život Michaela Schumachera, jej stále pravidelně navštěvuje.
Carlos Sainz, který se připojil k Williamsu, by mohl mít na tento tým podobný vliv, jaký měl přestup Lewise Hamiltona do Ferrari nebo Adrian Neweyho do Aston Martinu. I když jde o silná tvrzení, pro tým, který dlouhodobě zápasí s výsledky, jsou zkušenosti bývalého pilota Ferrari a McLarenu neocenitelné. Tento názor sdílí i šéf Williamsu James Vowles.