Leclerc doufá, že i přes úpravu povrchu bude trať v Turecku kluzká. Ferrari by mělo větší šanci

Charles Leclerc chce skončit na pódiu
Charles Leclerc chce skončit na pódiu, foto: Scuderia Ferrari
Petr Hlawiczka 8. října 2021 06:00
Sdílej:

Pořadatelé Velké ceny Turecka letos upravili povrch dráhy, aby vozům Formule 1 poskytovala vyšší přilnavost. Charles Leclerc by si přál, aby se proti loňsku o moc nezvýšila - jeho Ferrari by tak mělo větší šanci skončit na pódiu.

Minulý rok si řada pilotů stěžovala na nízkou přilnavost čerstvě položeného asfaltu v Istanbulu poté, co se okruh během pandemie Covid-19 narychlo vrátil do kalendáře F1. Například Lando Norris z McLarenu tehdy prohlásil, že jízda po něm byla horší než po ledu.

Situaci zhoršoval déšť i fakt, že Pirelli kvůli slavné, z pohledu energetických nároků na pneumatiku velmi náročné zatáčce č. 8 přivezlo ty nejtvrdší směsi. Letos proto pořadatelé trať několikrát sjeli prudkým proudem vody, což by ji mělo trochu zdrsnit a přilnavost zlepšit. Pomůže rovněž i to, že italský výrobce přiveze o stupeň měkčí směsi.

"Vzpomínám si, že si spousta lidí stěžovala, já jsem byl však jedním z mála z těch, kteří s tím vlastně byli spokojeni, protože jsme byli konkurenceschopní a bojovali jsme o velmi dobré pozice," uvádí Leclerc před letošním závodem.

"Měli jsme na dosah pódium. Ten víkend jsem si užil, byť nedopadl tak, jak jsem si přál - skončil jsem těsně pod pódiem, čtvrtý. Celkově šlo pro nás nicméně o velmi pozitivní víkend a doufám, že to letos dokážeme zopakovat," přeje si pilot Ferrari, které s McLarenem bojuje mezi konstruktéry o bronz.

"Slyšel jsem, že se některé věci změnily - očividně trať několikrát omyli. Uvidíme tedy, jestli to bude tak špatné, jak loni. Nemyslím si to, ale doufám, že stále bude kluzko. A z toho bychom snad těžili," domnívá se Leclerc.

Jeho týmový kolega Carlos Sainz věří ve vydařený víkend: "Všichni čekáme, že bude lepší než ten loňský... bylo by překvapením, kdyby podmínky byly stejné jako loni, protože tehdy byly velmi náročné a bylo to hodně těžké pochopit, proč přilnavost byla tak nízká."

#F1 Used power-unit elements ahead of the #TurkishGP 📊 - #Hamilton's potential move to 4th engine will result in penalty (the same for all drivers now but #Bottas has most engines in his pool): pic.twitter.com/cAIfuOq3Ol

— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) October 5, 2021

"Pokud bude přilnavost jako v Portimau, kde není vysoká, ale stále OK, pak by to měla být dobrá zábava. Bude-li jako v Barceloně nebo v Silverstone s opravdu vysokými úrovněmi přilnavosti, pak by to mělo být rovněž vzrušující, protože by mohly být potíže s výdrží pneumatik," vysvětluje Španěl.

"Dle svého osobního zájmu bych asi chtěl, aby byly na extrémnějším konci. Pak se může stát více různých věcí a snad by se mi díky tomu naskytla nějaké příležitost," dodává Sainz, kterému Ferrari nasadí 4. motor, v neděli jej tak na roštu čeká penalizace a start z konce roštu, podobně jako Leclerca před 2 týdny v Soči.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.