I když si po Velké ceně Holandska Lewis Hamilton postěžoval na strategii svého týmu, tak hlavní příčinou své porážky vidí v nedostatku nových dílů. Mercedes na rozdíl od Red Bullu už pár závodů s žádným vylepšením nepřišel.
Týmy se většinou již plně soustředí na sezónu 2022, kdy s velkými změnami technických pravidel dojde k nasazení nové generace monopostů. Red Bull ale cítí svou šanci, proto své zdroje investuje ještě i do současného vozu RB16B.
Hamilton tam dojel druhý za Maxem Verstappenem a přišel o vedení v šampionátu. Osmý titul si však nechce nechat ujít, proto svůj Mercedes vyzývá, aby letošní monopost ještě vylepšil a on tak mohl bojovat až do konce.
"Red Bull měl v Belgii vylepšení, ale my jsme od Silverstone neměli žádné," poukazuje úřadující mistr světa. Rakouská stáj nasadila také minulý víkend v Holandsku inovovanou podlahu, na níž přidala další vertikální křidélko pro zrychlení vzduchu v oblasti Z-výřezu na kraji. Tento prvek vytváří vír, který utěsňuje podlahu a navyšuje celkový přítlak vozu.
Po závodě v Holandsku si Lewis postěžoval na strategii - druhé sady pneumatik se podle něj zbavili moc brzy, stále byly v perfektním stavu, zatímco poslední stint byl podle něj příliš dlouhý a středně-tvrdá směs ztrácela svou přilnavost.
"Nebyla perfektní, ale zároveň jsme ani nebyli nejrychlejší. Zkrátka jsme neodvedli tu nejlepší práci. Pokud jde o výkonnost, jsou teď trochu před námi," popisuje Hamilton rychlost Red Bullu na domácí půdě jejich hvězdy, Maxe Verstappena.
"Byli jednoduše rychlejší. Musíme proto něco udělat, abychom se jich udrželi. Potřebujeme více rychlosti, abychom mohli v budoucnu bojovat o vítězství v závodech. Takto rychlí celý rok nebyli. Máme tedy před sebou práci," pokračuje lídr Mercedesu.
Verstappen ovládl šest z posledních sedmi kvalifikací a letos si připsal již sedm vítězství ve velkých cenách, zatímco Hamilton jich má na svém kontě o tři méně. Tento víkend v Itálii by ale mohl být konkurenceschopnější - trať tam totiž Stříbrným šípům obvykle více seděla. Měly by mít pro ni připravený efektivnější aerodynamický balík.
"Uvidíme v Monze. Jde o okruh, který nám nikdy moc nevyhovoval. Ale v současné formě věřím, že bychom tam mohli být opět na čele," očekává odborný poradce Red Bullu Helmut Marko.
McLaren odhalil svůj vyzyvatelský monopost pro sezónu 2025 a poprvé jej vyslal na trať během shakedownu v Silverstonu, ikonickém dějišti britské Grand Prix. Lando Norris a Oscar Piastri se za volantem nového MCL39 střídali, přičemž vůz zaujal speciálním kamuflážním designem v tradičních papájových a černých odstínech.
Max Verstappen představil svou helmu pro sezónu 2025, která není jen novým designem, ale také odrazem jeho osobního stylu a závodní evoluce. Tento speciální motiv zachycuje jeho cestu od prvních závodních kroků až po současnost a symbolizuje i jeho ambice do budoucna.
Lewis Hamilton se nepřipravuje jen na novou sezónu Formule 1, ale také na život v italském týmu a pro italské fanoušky. Sedminásobný mistr světa pilně trénuje svou italštinu, aby byl připraven na novou kapitolu své kariéry ve Ferrari. Informoval deník Daily Express.
Sezóna Formule 1 2025 přinese několik klíčových změn v pravidlech, které mohou ovlivnit průběh závodů i výsledky šampionátu. Přinášíme přehled nejdůležitějších úprav, včetně nového bodového systému.
Česká loterijní společnost Allwyn, jejímž majitelem je miliardář Karel Komárek navázala partnerství s Formulí 1 a týmem Mclaren.
Mercedes vyměnil Lewise Hamiltona za talentovaného teenagera Kimia Antonelliho pro sezónu 2025 F1. Toto Wolff se však rozhodl zmírnit toto riziko příchodem zkušeného Valtteriho Bottase.
Legenda F1 Gerhard Berger má úzké vazby na oba týmy Red Bullu a jeho pohled na jejich aktuální situaci rozhodně stojí za pozornost.
Williams uzavřel významné partnerství se softwarovým gigantem Atlassian, což přinese nejen finanční podporu, ale i změnu jména týmu pro sezónu 2025.
McLaren si pojistil klíčového odborníka, který sehrál zásadní roli v boji o titul v roce 2024. Tým oznámil prodloužení smlouvy se šéfem aerodynamiky Peterem Prodromouem na delší období s cílem udržet konkurenceschopnost a pokračovat v úspěšném návratu na vrchol Formule 1.
Ollie Bearman si stanovil ambiciózní cíle pro svou první kompletní sezónu ve Formuli 1, přičemž přiznal, že po třech startech v roce 2024, jako rezervní jezdec, toužil po větších úspěších.
Alain Prost přirovnal Maxe Verstappena k Nikimu Laudovi, oceňujíc jeho přímý přístup k závodům, který mu pomohl získat čtyři tituly a 63 vítězství. Prost věří, že Verstappen je skvělý šampion, který ukázal něco navíc, a že v budoucnu pravděpodobně překoná jeho úspěchy.
Legendární General Motors se chystá vstoupit do královny motorsportu jako nový výrobce, což otevírá cestu pro 11. tým na startovním roštu. Velká změna, která může zamíchat v roce 2026 kartami.