"Potřebujeme další vylepšení vozu, Red Bull má opět navrch," vybízí Hamilton Mercedes

Max Verstappen marně stíhaný Lewisem Hamiltonem
Max Verstappen marně stíhaný Lewisem Hamiltonem, foto: Red Bull Content Pool
Petr Hlawiczka 8. září 2021 06:00
Sdílej:

I když si po Velké ceně Holandska Lewis Hamilton postěžoval na strategii svého týmu, tak hlavní příčinou své porážky vidí v nedostatku nových dílů. Mercedes na rozdíl od Red Bullu už pár závodů s žádným vylepšením nepřišel.

Týmy se většinou již plně soustředí na sezónu 2022, kdy s velkými změnami technických pravidel dojde k nasazení nové generace monopostů. Red Bull ale cítí svou šanci, proto své zdroje investuje ještě i do současného vozu RB16B.

Hamilton tam dojel druhý za Maxem Verstappenem a přišel o vedení v šampionátu. Osmý titul si však nechce nechat ujít, proto svůj Mercedes vyzývá, aby letošní monopost ještě vylepšil a on tak mohl bojovat až do konce.

"Red Bull měl v Belgii vylepšení, ale my jsme od Silverstone neměli žádné," poukazuje úřadující mistr světa. Rakouská stáj nasadila také minulý víkend v Holandsku inovovanou podlahu, na níž přidala další vertikální křidélko pro zrychlení vzduchu v oblasti Z-výřezu na kraji. Tento prvek vytváří vír, který utěsňuje podlahu a navyšuje celkový přítlak vozu.

Po závodě v Holandsku si Lewis postěžoval na strategii - druhé sady pneumatik se podle něj zbavili moc brzy, stále byly v perfektním stavu, zatímco poslední stint byl podle něj příliš dlouhý a středně-tvrdá směs ztrácela svou přilnavost.

"Nebyla perfektní, ale zároveň jsme ani nebyli nejrychlejší. Zkrátka jsme neodvedli tu nejlepší práci. Pokud jde o výkonnost, jsou teď trochu před námi," popisuje Hamilton rychlost Red Bullu na domácí půdě jejich hvězdy, Maxe Verstappena.

"Byli jednoduše rychlejší. Musíme proto něco udělat, abychom se jich udrželi. Potřebujeme více rychlosti, abychom mohli v budoucnu bojovat o vítězství v závodech. Takto rychlí celý rok nebyli. Máme tedy před sebou práci," pokračuje lídr Mercedesu.

Verstappen ovládl šest z posledních sedmi kvalifikací a letos si připsal již sedm vítězství ve velkých cenách, zatímco Hamilton jich má na svém kontě o tři méně. Tento víkend v Itálii by ale mohl být konkurenceschopnější - trať tam totiž Stříbrným šípům obvykle více seděla. Měly by mít pro ni připravený efektivnější aerodynamický balík.

"Uvidíme v Monze. Jde o okruh, který nám nikdy moc nevyhovoval. Ale v současné formě věřím, že bychom tam mohli být opět na čele," očekává odborný poradce Red Bullu Helmut Marko.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.