I když si po Velké ceně Holandska Lewis Hamilton postěžoval na strategii svého týmu, tak hlavní příčinou své porážky vidí v nedostatku nových dílů. Mercedes na rozdíl od Red Bullu už pár závodů s žádným vylepšením nepřišel.
Týmy se většinou již plně soustředí na sezónu 2022, kdy s velkými změnami technických pravidel dojde k nasazení nové generace monopostů. Red Bull ale cítí svou šanci, proto své zdroje investuje ještě i do současného vozu RB16B.
Hamilton tam dojel druhý za Maxem Verstappenem a přišel o vedení v šampionátu. Osmý titul si však nechce nechat ujít, proto svůj Mercedes vyzývá, aby letošní monopost ještě vylepšil a on tak mohl bojovat až do konce.
"Red Bull měl v Belgii vylepšení, ale my jsme od Silverstone neměli žádné," poukazuje úřadující mistr světa. Rakouská stáj nasadila také minulý víkend v Holandsku inovovanou podlahu, na níž přidala další vertikální křidélko pro zrychlení vzduchu v oblasti Z-výřezu na kraji. Tento prvek vytváří vír, který utěsňuje podlahu a navyšuje celkový přítlak vozu.
Po závodě v Holandsku si Lewis postěžoval na strategii - druhé sady pneumatik se podle něj zbavili moc brzy, stále byly v perfektním stavu, zatímco poslední stint byl podle něj příliš dlouhý a středně-tvrdá směs ztrácela svou přilnavost.
"Nebyla perfektní, ale zároveň jsme ani nebyli nejrychlejší. Zkrátka jsme neodvedli tu nejlepší práci. Pokud jde o výkonnost, jsou teď trochu před námi," popisuje Hamilton rychlost Red Bullu na domácí půdě jejich hvězdy, Maxe Verstappena.
"Byli jednoduše rychlejší. Musíme proto něco udělat, abychom se jich udrželi. Potřebujeme více rychlosti, abychom mohli v budoucnu bojovat o vítězství v závodech. Takto rychlí celý rok nebyli. Máme tedy před sebou práci," pokračuje lídr Mercedesu.
Verstappen ovládl šest z posledních sedmi kvalifikací a letos si připsal již sedm vítězství ve velkých cenách, zatímco Hamilton jich má na svém kontě o tři méně. Tento víkend v Itálii by ale mohl být konkurenceschopnější - trať tam totiž Stříbrným šípům obvykle více seděla. Měly by mít pro ni připravený efektivnější aerodynamický balík.
"Uvidíme v Monze. Jde o okruh, který nám nikdy moc nevyhovoval. Ale v současné formě věřím, že bychom tam mohli být opět na čele," očekává odborný poradce Red Bullu Helmut Marko.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.