I když si po Velké ceně Holandska Lewis Hamilton postěžoval na strategii svého týmu, tak hlavní příčinou své porážky vidí v nedostatku nových dílů. Mercedes na rozdíl od Red Bullu už pár závodů s žádným vylepšením nepřišel.
Týmy se většinou již plně soustředí na sezónu 2022, kdy s velkými změnami technických pravidel dojde k nasazení nové generace monopostů. Red Bull ale cítí svou šanci, proto své zdroje investuje ještě i do současného vozu RB16B.
Hamilton tam dojel druhý za Maxem Verstappenem a přišel o vedení v šampionátu. Osmý titul si však nechce nechat ujít, proto svůj Mercedes vyzývá, aby letošní monopost ještě vylepšil a on tak mohl bojovat až do konce.
"Red Bull měl v Belgii vylepšení, ale my jsme od Silverstone neměli žádné," poukazuje úřadující mistr světa. Rakouská stáj nasadila také minulý víkend v Holandsku inovovanou podlahu, na níž přidala další vertikální křidélko pro zrychlení vzduchu v oblasti Z-výřezu na kraji. Tento prvek vytváří vír, který utěsňuje podlahu a navyšuje celkový přítlak vozu.
Po závodě v Holandsku si Lewis postěžoval na strategii - druhé sady pneumatik se podle něj zbavili moc brzy, stále byly v perfektním stavu, zatímco poslední stint byl podle něj příliš dlouhý a středně-tvrdá směs ztrácela svou přilnavost.
"Nebyla perfektní, ale zároveň jsme ani nebyli nejrychlejší. Zkrátka jsme neodvedli tu nejlepší práci. Pokud jde o výkonnost, jsou teď trochu před námi," popisuje Hamilton rychlost Red Bullu na domácí půdě jejich hvězdy, Maxe Verstappena.
"Byli jednoduše rychlejší. Musíme proto něco udělat, abychom se jich udrželi. Potřebujeme více rychlosti, abychom mohli v budoucnu bojovat o vítězství v závodech. Takto rychlí celý rok nebyli. Máme tedy před sebou práci," pokračuje lídr Mercedesu.
Verstappen ovládl šest z posledních sedmi kvalifikací a letos si připsal již sedm vítězství ve velkých cenách, zatímco Hamilton jich má na svém kontě o tři méně. Tento víkend v Itálii by ale mohl být konkurenceschopnější - trať tam totiž Stříbrným šípům obvykle více seděla. Měly by mít pro ni připravený efektivnější aerodynamický balík.
"Uvidíme v Monze. Jde o okruh, který nám nikdy moc nevyhovoval. Ale v současné formě věřím, že bychom tam mohli být opět na čele," očekává odborný poradce Red Bullu Helmut Marko.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.