K zajímavým změnám má dle zákulisních informací dojít v jezdeckém složení Alfy Romeo, Mercedesu i Williamsu. Klíčem je přestup Georgea Russella, který mají Stříbrné šípy brzy potvrdit. Někteří piloti v F1 skončí, jiným se naopak naskytne další příležitost.
Russell má vystřídat Valtteriho Bottase, který se nikdy nedokázal přiblížit svému týmovému kolegovi Lewisovi Hamiltonovi, který si sice přál jeho setrvání, Fin by se měl nicméně i přesto objevit u Alfy Romeo.
Tato italská stáj zřejmě kompletně obmění svou jezdeckou sestavu: veterán Kimi Räikkönen po 19 letech v F1 zamíří do důchodu a překvapivě s ním skončí i Antonio Giovinazzi.
Jeho náhradou se má stát Nyck de Vries, jenž minulý měsíc získal v Berlíně mistrovský titul ve Formuli E. Tím se do F1 dostane další mladík Mercedesu, který již zaštiťuje kariéru Russella, díky dobrým vztahům šéfa stáje Frederica Vasseura s Totem Wolffem.
Giovinazzi jakožto absolvent akademie Ferrari zůstane zřejmě jako rezervní pilot, své působení pak může rozšířit díky programu pro hyperauta v Le Mans.
De Vries byl spojován také s volným místem u Williamsu, podle zákulisních informací by toto místo ale mělo připadnout Alexanderovi Albonovi. Jeho výkonný ředitel Jost Capito má dobré vazby na Red Bull ze svého působení u Volkswagenu v rallye šampionátu WRC.
Red Bull minulý týden potvrdil své jezdecké sestavy v obou týmech (Verstappen - Pérez a Gasly - Cunoda v dceřiné AlphaTauri). Christian Horner se přitom nechal slyšet, že by Albonovi rádi našli příští rok místo v F1, jinak bude dále působit jako jejich vývojový pilot.
V zákulisí se tedy intenzívně jedná, potvrzení některých přestupů bychom se měli dočkat příští týden v Monze.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.