Kolize vozů v F1 a následné poškození drahých monopostů není nikdy nic příjemného. Zvláště když jste v celé záležitosti absolutně nevinně, jak tomu v neděli při maďarském závodě v několika případech bylo. Stáj Ferrari proto přichází se zajímavou myšlenkou.
Red Bull se domáhá přehodnocení regulace cenových stropů a jedním z jeho argumentů jsou i vysoké účty za škody způsobené nehodami, což byl případ dvou posledních závodů - stačí si pustit záznam ze Silverstone a Hungaroringu a hned nám bude jasné, kolik toho Verstappenův vůz schytal.
Když slízl podobnou ránu Charles Leclerc od Lance Strolla při posledním klání, přišel šéf Ferrari Mattia Binotto s návrhem, že by se s podobnými situacemi mělo něco podniknout. Přišel s myšlenkou, aby v případech, kdy má nehoda jasného viníka, uhradil náklady na opravu tým pilota, jenž havárii či kolizi zavinil.
"Myslím, že v blízké budoucnosti bude smysluplné o tom diskutovat s ostatními šéfy týmů, FIA a zástupci F1. Je značně nespravedlivé zahrnout škodu do výdajů v režimu rozpočtového stropu, když jste jí nezpůsobili. Měli bychom tedy učinit výjimky? Nejsem si jist, že to je řešení, protože dohled by byl značně obtížný. Proto se domnívám, že bychom mohli zvážit, pokud bude pilot za nehodu evidentně odpovědný, měl by jeho tým uhradit postiženým stájím výdaje za škodu a opravy. Piloti by tak mohli být o něco zodpovědnější," vysvětluje svou ideu Binotto.
Stačí vyčíslit náklady na opravu monopostů ze strany Red Bullu - hovoří se až o 1,8 milionech dolarů. Christian Horner proto považuje za nespravedlivé, že jeho tým musí čelit v rozpočtu položce, která v našponovaném limitu 145 $ nepřichází v nejvhodnější dobu. I on žádá FIA, aby se touto okolností zabývala. Na rozdíl od Binotta si myslí, že by takové náklady na opravy neměly být začleněny do limitu, pokud je tým nezapříčinil.
"Finanční limit je brutální. Myslím, že se jenom potvrdilo, pokud dojde k takovému incidentu bez našeho zavinění, zaplatíme za to značnou cenu, s níž není v rozpočtu počítáno. FIA by se tím měla zabývat," tvrdí Horner.
Není tajemstvím, že u Red Bullu se v zimní pauze snižovaly počty zaměstnanců a zákonitě padla otázka, odkud se vezmou na tak nákladné opravy finanční prostředky. "Očividně bude nutné se podívat, jaké možnosti máme. Jde o náhradní díly a motory, což je zvlášť znepokojující. Myslím, že bude třeba věc s FIA přehodnotit, protože je to věc, která se týká všech týmů ve startovním poli, nejen Red Bullu."
Dá se čekat, že by tento systém mohl ještě více sešněrovat souboje pilotů a snížit atraktivitu závodů. Jestli bude nad pilotem viset Damoklův meč v podobě pokuty za způsobení kolize, může si třikrát svůj útok rozmyslet; je otázkou, zda by omezení koření každého závodu, totiž boje o pozice, předjíždění a dravého stylu, neodválo další část fanoušků směrem od F1.
Na letošním Super Bowlu bylo k vidění několik reklam a nových trailerů, mezi nimiž nechyběla ani čerstvá ukázka z očekávaného závodního filmu, v němž hlavní roli ztvárňuje Brad Pitt a děj se točí kolem světa F1.
Formule 1 je vnímána jako sport profesionality, ale emoce, včetně vulgárních výrazů, jsou součástí motorsportu. Zak Brown se k debatě o jejich regulaci vyjadřuje s tím, že pokud se nechtěné výroky nemají dostat na veřejnost, stačí je prostě nevysílat.
Eddie Jordan vzkazuje Charlesi Leclercovi: Pokud chce u Ferrari zůstat jedničkou, musí co nejdříve ukázat Hamiltonovi záda.
Atmosféra v Maranellu vibruje očekáváním. Ferrari vstupuje do nové éry a Lewis Hamilton má být tím, kdo rozpoutá rudou revoluci. Jak si povede při svém velkolepém debutu v Austrálii?
Kimi Antonelli, italský talent, se v letošní sezóně stane dalším italským jezdcem ve Formuli 1 od doby, co debutoval Antonio Giovinazzi. Mladý pilot, který vstupuje do Mercedesu, je považován za nástupce Lewise Hamiltona.
Otázka, která v roce 2024 visela ve vzduchu. Jak se blíží sezóna 2025, spekulace o možném odchodu nizozemského šampiona sílí.
Red Bull se v roce 2025 stal hlavním hráčem na trhu jezdců Formule 1. Přestože přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil rozruch, právě tým Bulls nakonec ovládl titulky.
Max Verstappen si dopřává luxus na nejvyšší úrovni. Po nedávném přírůstku v podobě superjachty si nyní pořídil i nový soukromý tryskáč. Šampion F1 tak rozšiřuje svou flotilu exkluzivních dopravních prostředků.
Bernie Ecclestone nevěří v dlouhou budoucnost Lewise Hamiltona ve Ferrari. Podle něj sedminásobný šampion nevydrží v týmu ani dva roky a kritizuje i jeho extravagantní styl oblékání.
Toto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.