Kolize vozů v F1 a následné poškození drahých monopostů není nikdy nic příjemného. Zvláště když jste v celé záležitosti absolutně nevinně, jak tomu v neděli při maďarském závodě v několika případech bylo. Stáj Ferrari proto přichází se zajímavou myšlenkou.
Red Bull se domáhá přehodnocení regulace cenových stropů a jedním z jeho argumentů jsou i vysoké účty za škody způsobené nehodami, což byl případ dvou posledních závodů - stačí si pustit záznam ze Silverstone a Hungaroringu a hned nám bude jasné, kolik toho Verstappenův vůz schytal.
Když slízl podobnou ránu Charles Leclerc od Lance Strolla při posledním klání, přišel šéf Ferrari Mattia Binotto s návrhem, že by se s podobnými situacemi mělo něco podniknout. Přišel s myšlenkou, aby v případech, kdy má nehoda jasného viníka, uhradil náklady na opravu tým pilota, jenž havárii či kolizi zavinil.
"Myslím, že v blízké budoucnosti bude smysluplné o tom diskutovat s ostatními šéfy týmů, FIA a zástupci F1. Je značně nespravedlivé zahrnout škodu do výdajů v režimu rozpočtového stropu, když jste jí nezpůsobili. Měli bychom tedy učinit výjimky? Nejsem si jist, že to je řešení, protože dohled by byl značně obtížný. Proto se domnívám, že bychom mohli zvážit, pokud bude pilot za nehodu evidentně odpovědný, měl by jeho tým uhradit postiženým stájím výdaje za škodu a opravy. Piloti by tak mohli být o něco zodpovědnější," vysvětluje svou ideu Binotto.
Stačí vyčíslit náklady na opravu monopostů ze strany Red Bullu - hovoří se až o 1,8 milionech dolarů. Christian Horner proto považuje za nespravedlivé, že jeho tým musí čelit v rozpočtu položce, která v našponovaném limitu 145 $ nepřichází v nejvhodnější dobu. I on žádá FIA, aby se touto okolností zabývala. Na rozdíl od Binotta si myslí, že by takové náklady na opravy neměly být začleněny do limitu, pokud je tým nezapříčinil.
"Finanční limit je brutální. Myslím, že se jenom potvrdilo, pokud dojde k takovému incidentu bez našeho zavinění, zaplatíme za to značnou cenu, s níž není v rozpočtu počítáno. FIA by se tím měla zabývat," tvrdí Horner.
Není tajemstvím, že u Red Bullu se v zimní pauze snižovaly počty zaměstnanců a zákonitě padla otázka, odkud se vezmou na tak nákladné opravy finanční prostředky. "Očividně bude nutné se podívat, jaké možnosti máme. Jde o náhradní díly a motory, což je zvlášť znepokojující. Myslím, že bude třeba věc s FIA přehodnotit, protože je to věc, která se týká všech týmů ve startovním poli, nejen Red Bullu."
Dá se čekat, že by tento systém mohl ještě více sešněrovat souboje pilotů a snížit atraktivitu závodů. Jestli bude nad pilotem viset Damoklův meč v podobě pokuty za způsobení kolize, může si třikrát svůj útok rozmyslet; je otázkou, zda by omezení koření každého závodu, totiž boje o pozice, předjíždění a dravého stylu, neodválo další část fanoušků směrem od F1.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.