Fernando Alonso se nevzdává myšlenek ne vítězství v Grand Prix. Dokonce ani letos, kdy jsou jeho šance minimální, jedním dechem však dodává, že vzhlíží k sezoně 2022.
Fernando Alonso se do Formule 1 vrátil po dvouleté přestávce, přičemž ze začátku sezony bylo manko ve vyježděnosti znát. Teď už se ale dvojnásobný mistr světa dostává do pohody a se stále lepšícími se výsledky získává více a více sebevědomí. Není bez zajímavosti, že v posledních kláních Alonso svého výrazně mladšího týmového kolegu zastínil.
Nicméně rodák z Ovieda bere tuto sezonu pouze jako "přípravnou". Sám říká, že jeho pozornost směřuje k té následující, kdy vstoupí v platnost nové technické regule. Právě kvůli nim se bývalý jezdec Ferrari či McLarenu do Formule 1 vrátil.
„Tenhle rok beru jako takovou přípravu. Mohl jsem se vrátit až v sezoně 2022, ale vybral jsem si letošek. Důvod je jednoduchý - chci se ujistit, že všechny věci, které by mě mohly překvapit budou vyřešené. Chci se do toho znovu dostat, abych mohl v příští sezoně podávat hned od jejího začátku stoprocentní výkony," povídá šampion z let 2005 a 2006.
Alonsovým cílem vždy bylo vyrovnání mety tří mistrovských titulů. Jenže tenhle cíl je mu momentálně na hony vzdálen, vždyť poslední vítězství získal Španěl už před více než osmi lety. Na odhodlání mu to ale podle jeho vlastních slov neubírá - vítěznou mentalitu si prý hýčká stále.
„Těžko říct, jestli přidám vítězství s číslem 33, abych byl upřímný, nestanovil jsem si to jako nějaký cíl. Ale do každého závodu jdu s nastavením, že ho můžu vyhrát. Dokonce i teď, když vím, že je to v podstatě nereálné. Nicméně tahle vítězná mentalita ve mně zůstává. Možná, že se startovní pole v roce 2022 vyrovná, pak bychom mohli doufat víc. A možná taky ne, v tom případě se budu snažit zlepšit a dosáhnout svých cílů v roce 2023," uzavírá Alonso.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.