Fernando Alonso se nevzdává myšlenek ne vítězství v Grand Prix. Dokonce ani letos, kdy jsou jeho šance minimální, jedním dechem však dodává, že vzhlíží k sezoně 2022.
Fernando Alonso se do Formule 1 vrátil po dvouleté přestávce, přičemž ze začátku sezony bylo manko ve vyježděnosti znát. Teď už se ale dvojnásobný mistr světa dostává do pohody a se stále lepšícími se výsledky získává více a více sebevědomí. Není bez zajímavosti, že v posledních kláních Alonso svého výrazně mladšího týmového kolegu zastínil.
Nicméně rodák z Ovieda bere tuto sezonu pouze jako "přípravnou". Sám říká, že jeho pozornost směřuje k té následující, kdy vstoupí v platnost nové technické regule. Právě kvůli nim se bývalý jezdec Ferrari či McLarenu do Formule 1 vrátil.
„Tenhle rok beru jako takovou přípravu. Mohl jsem se vrátit až v sezoně 2022, ale vybral jsem si letošek. Důvod je jednoduchý - chci se ujistit, že všechny věci, které by mě mohly překvapit budou vyřešené. Chci se do toho znovu dostat, abych mohl v příští sezoně podávat hned od jejího začátku stoprocentní výkony," povídá šampion z let 2005 a 2006.
Alonsovým cílem vždy bylo vyrovnání mety tří mistrovských titulů. Jenže tenhle cíl je mu momentálně na hony vzdálen, vždyť poslední vítězství získal Španěl už před více než osmi lety. Na odhodlání mu to ale podle jeho vlastních slov neubírá - vítěznou mentalitu si prý hýčká stále.
„Těžko říct, jestli přidám vítězství s číslem 33, abych byl upřímný, nestanovil jsem si to jako nějaký cíl. Ale do každého závodu jdu s nastavením, že ho můžu vyhrát. Dokonce i teď, když vím, že je to v podstatě nereálné. Nicméně tahle vítězná mentalita ve mně zůstává. Možná, že se startovní pole v roce 2022 vyrovná, pak bychom mohli doufat víc. A možná taky ne, v tom případě se budu snažit zlepšit a dosáhnout svých cílů v roce 2023," uzavírá Alonso.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.