Šéf Alfy Romeo Frederic Vasseur hovoří o flexibilních křídlech, pro které Mezinárodní automobilová federace (FIA) připravuje přísnější testy. Podle něj v Baku nebudou představovat významnou položku ovlivňující výkonnost, jak se někteří domnívají.
FIA si na flexibilní zadní křídla posvítí během víkendu ve Francii, týmy do té doby musí upravit své vozy tak, aby prošly přísnějšími zátěžovými testy. Těm menším se to kvůli jejich napjatým rozpočtům nelíbí, protože s takovou položkou navíc nepočítaly: své konstrukce připravovaly dle daných pravidel tak, aby z nich vytěžily maximum výkonnosti.
O víkendu nás čeká závod v ulicích Baku, kde by měla flexibilita křídel podle některých hrát velkou roli díky kombinaci nejdelší rovinky v kalendáři a pomalých zatáček. Podle Vasseura se však vliv takových prvků přeceňuje: "Musíme být v záležitosti křídel seriózní - rozhodně nebudou měnit hru!"
"Podle mě jsme s Ferrari na tomto typu konfigurace okruhu prokázali, že máme výkonnost. V Ázerbájdžánu to snad bude stejné. Máte tam dvě odlišné části tratě. Město, jehož filozofie se blíží Monaku, a potom 2,5km rovinku. Budeme to mít zřejmě o něco těžší, ale tak už to chodívá," popisuje šéf Alfy Romeo.
Dodatečná změna pravidel uprostřed sezóny se mu nezamlouvá: "Nepíšu pravidla, píše je FIA. Potom konstruujeme auto podle pravidel, která zveřejní. Musíme jít ve všech oblastech na hranu, taková je filozofie Formule 1."
Následky stížností Mercedesu na konkurenceschopný Red Bull"A je to filozofií všech týmů. Projevuje se v oblasti hmotnosti, konstrukce... v každé oblasti musíme jít na hranu. A najednou, neznám důvod - zřejmě si jeden tým začal před týdnem stěžovat - tady máme novou technickou směrnici," mračí se Vasseur.
"Myslím si, že to je škoda přijít tak pozdě s objasněním, jelikož týmy o ní žádaly mnohem dříve. A také musíme brát v potaz fakt, že nás to všechny stále obrovské úsilí snížit náklady," mrzí 52letého Francouze, jenž v minulosti šéfoval Sauberu či Renaultu.
"Vedli jsme tuny diskusí o tom, zda musíme snížit množství personálu na trati o jednoho či o dva lidi atd. A potom přijdou s takovou technickou směrnicí a my musíme předělávat křídla a vyrábět nová," vyčítá FIA oznámená přísnější opatření.
"Nemluvím o výkonnostní penalizaci, jelikož jsme několikrát provedli vzájemná srovnání a nejde o žádné drama a nezmění to přístup. Ale nakonec to změní můj přístup, protože na to budu muset utratit velkou část svého rozpočtu na vývoj. A tohle je podle mě nefér!" zdůrazňuje Vasseur.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.