Šéf Alfy Romeo Frederic Vasseur hovoří o flexibilních křídlech, pro které Mezinárodní automobilová federace (FIA) připravuje přísnější testy. Podle něj v Baku nebudou představovat významnou položku ovlivňující výkonnost, jak se někteří domnívají.
FIA si na flexibilní zadní křídla posvítí během víkendu ve Francii, týmy do té doby musí upravit své vozy tak, aby prošly přísnějšími zátěžovými testy. Těm menším se to kvůli jejich napjatým rozpočtům nelíbí, protože s takovou položkou navíc nepočítaly: své konstrukce připravovaly dle daných pravidel tak, aby z nich vytěžily maximum výkonnosti.
O víkendu nás čeká závod v ulicích Baku, kde by měla flexibilita křídel podle některých hrát velkou roli díky kombinaci nejdelší rovinky v kalendáři a pomalých zatáček. Podle Vasseura se však vliv takových prvků přeceňuje: "Musíme být v záležitosti křídel seriózní - rozhodně nebudou měnit hru!"
"Podle mě jsme s Ferrari na tomto typu konfigurace okruhu prokázali, že máme výkonnost. V Ázerbájdžánu to snad bude stejné. Máte tam dvě odlišné části tratě. Město, jehož filozofie se blíží Monaku, a potom 2,5km rovinku. Budeme to mít zřejmě o něco těžší, ale tak už to chodívá," popisuje šéf Alfy Romeo.
Dodatečná změna pravidel uprostřed sezóny se mu nezamlouvá: "Nepíšu pravidla, píše je FIA. Potom konstruujeme auto podle pravidel, která zveřejní. Musíme jít ve všech oblastech na hranu, taková je filozofie Formule 1."
Následky stížností Mercedesu na konkurenceschopný Red Bull"A je to filozofií všech týmů. Projevuje se v oblasti hmotnosti, konstrukce... v každé oblasti musíme jít na hranu. A najednou, neznám důvod - zřejmě si jeden tým začal před týdnem stěžovat - tady máme novou technickou směrnici," mračí se Vasseur.
"Myslím si, že to je škoda přijít tak pozdě s objasněním, jelikož týmy o ní žádaly mnohem dříve. A také musíme brát v potaz fakt, že nás to všechny stále obrovské úsilí snížit náklady," mrzí 52letého Francouze, jenž v minulosti šéfoval Sauberu či Renaultu.
"Vedli jsme tuny diskusí o tom, zda musíme snížit množství personálu na trati o jednoho či o dva lidi atd. A potom přijdou s takovou technickou směrnicí a my musíme předělávat křídla a vyrábět nová," vyčítá FIA oznámená přísnější opatření.
"Nemluvím o výkonnostní penalizaci, jelikož jsme několikrát provedli vzájemná srovnání a nejde o žádné drama a nezmění to přístup. Ale nakonec to změní můj přístup, protože na to budu muset utratit velkou část svého rozpočtu na vývoj. A tohle je podle mě nefér!" zdůrazňuje Vasseur.
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.