Šéf Alfy Romeo Frederic Vasseur hovoří o flexibilních křídlech, pro které Mezinárodní automobilová federace (FIA) připravuje přísnější testy. Podle něj v Baku nebudou představovat významnou položku ovlivňující výkonnost, jak se někteří domnívají.
FIA si na flexibilní zadní křídla posvítí během víkendu ve Francii, týmy do té doby musí upravit své vozy tak, aby prošly přísnějšími zátěžovými testy. Těm menším se to kvůli jejich napjatým rozpočtům nelíbí, protože s takovou položkou navíc nepočítaly: své konstrukce připravovaly dle daných pravidel tak, aby z nich vytěžily maximum výkonnosti.
O víkendu nás čeká závod v ulicích Baku, kde by měla flexibilita křídel podle některých hrát velkou roli díky kombinaci nejdelší rovinky v kalendáři a pomalých zatáček. Podle Vasseura se však vliv takových prvků přeceňuje: "Musíme být v záležitosti křídel seriózní - rozhodně nebudou měnit hru!"
"Podle mě jsme s Ferrari na tomto typu konfigurace okruhu prokázali, že máme výkonnost. V Ázerbájdžánu to snad bude stejné. Máte tam dvě odlišné části tratě. Město, jehož filozofie se blíží Monaku, a potom 2,5km rovinku. Budeme to mít zřejmě o něco těžší, ale tak už to chodívá," popisuje šéf Alfy Romeo.
Dodatečná změna pravidel uprostřed sezóny se mu nezamlouvá: "Nepíšu pravidla, píše je FIA. Potom konstruujeme auto podle pravidel, která zveřejní. Musíme jít ve všech oblastech na hranu, taková je filozofie Formule 1."
Následky stížností Mercedesu na konkurenceschopný Red Bull"A je to filozofií všech týmů. Projevuje se v oblasti hmotnosti, konstrukce... v každé oblasti musíme jít na hranu. A najednou, neznám důvod - zřejmě si jeden tým začal před týdnem stěžovat - tady máme novou technickou směrnici," mračí se Vasseur.
"Myslím si, že to je škoda přijít tak pozdě s objasněním, jelikož týmy o ní žádaly mnohem dříve. A také musíme brát v potaz fakt, že nás to všechny stále obrovské úsilí snížit náklady," mrzí 52letého Francouze, jenž v minulosti šéfoval Sauberu či Renaultu.
"Vedli jsme tuny diskusí o tom, zda musíme snížit množství personálu na trati o jednoho či o dva lidi atd. A potom přijdou s takovou technickou směrnicí a my musíme předělávat křídla a vyrábět nová," vyčítá FIA oznámená přísnější opatření.
"Nemluvím o výkonnostní penalizaci, jelikož jsme několikrát provedli vzájemná srovnání a nejde o žádné drama a nezmění to přístup. Ale nakonec to změní můj přístup, protože na to budu muset utratit velkou část svého rozpočtu na vývoj. A tohle je podle mě nefér!" zdůrazňuje Vasseur.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.