Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko doporučuje Mercedesu, aby si pohlídal svá vlastní křídla poté, co Toto Wolff pohrozil protestem proti zadním křídlům rakouského týmu.
V F1 se po Velké ceně Španělska opět řeší ohebnost křídel. V Barceloně si totiž Lewis Hamilton postěžoval na to, že u Red Bullu se nadmíru ohýbají, díky čemuž získávají nefér výhodu - podle sedminásobného mistra světa až 3 desetiny sekundy na kolo.
FIA na to zareagovala tím, že od Velké ceny Francie zpřísní kontrolu flexibility pomocí nových testů. To se ale nelíbí Mercedesu ani McLarenu - podle nich díky tomu bude moci konkurence (kromě Red Bullu také Alpine, Alfa Romeo i Ferrari) těžit z této výhody zbytečně dlouho - a šéf Stříbrných šípků kvůli tomu dokonce tento víkend v Baku pohrozil protestem.
Reakce Helmuta Marka na sebe nenechala dlouho čekat: v takovém případě podají protest proti ohebnosti předních křídel Mercedesu. FIA podle něj určila předem jasná pravidla, která platí pro všechny.
"Přijde nám to trochu podivné. FIA rozhodla, že změní pravidla pro testy, zejména pro torzní odpor. Ta vstoupí v platnost od závodu v Paul Ricard. Jde o velmi jasné prohlášení a pravidlo," uvádí odborný poradce Red Bullu.
"Pokud si pan Wolff myslí, že to je pro něj příliš pozdě, tak podle mě to je pořád FIA, která určuje procedury. Pokud podá protest, je to jeho právo. Měl by se ale podívat také na svá přední křídla. Protože podle televizních záběrů jste mohli vidět, jak drasticky se přibližují k zemi," poukazuje Marko.
Dají se si jeho slova vyložit tak, že by Red Bull mohl protestovat proti předním křídlům Mercedesu? "Přesně tak," potvrzuje odhodlaně Marko, jenž na tento díl svého soupeře nepoukazuje poprvé.
A co na to Wolff? Podle něj se přední křídla Mercedesu "ohýbají úplně stejně jako ta od Red Bullu." Týmy tedy "můžou navzájem protestovat i proti svým předním křídlům. Je však jasné, že zadní křídla se prohýbají více, než by měla. Podle pravidel byla označena jako nevyhovující," vysvětluje šéf Mercedesu.
Marko dále připouští, že Red Bull svá zadní křídla od GP Francie upraví: "Momentálně máme legální auto. A v Paul Ricard patřičně vyztužíme naše zadní křídlo." V souboji s Mercedesem však podle něj nepůjde o hendikep, který by měl rozhodovat v bitvě o titul. V šampionátu konstruktérů oba špičkové týmy dělí pouhý bod.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.