Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko doporučuje Mercedesu, aby si pohlídal svá vlastní křídla poté, co Toto Wolff pohrozil protestem proti zadním křídlům rakouského týmu.
V F1 se po Velké ceně Španělska opět řeší ohebnost křídel. V Barceloně si totiž Lewis Hamilton postěžoval na to, že u Red Bullu se nadmíru ohýbají, díky čemuž získávají nefér výhodu - podle sedminásobného mistra světa až 3 desetiny sekundy na kolo.
FIA na to zareagovala tím, že od Velké ceny Francie zpřísní kontrolu flexibility pomocí nových testů. To se ale nelíbí Mercedesu ani McLarenu - podle nich díky tomu bude moci konkurence (kromě Red Bullu také Alpine, Alfa Romeo i Ferrari) těžit z této výhody zbytečně dlouho - a šéf Stříbrných šípků kvůli tomu dokonce tento víkend v Baku pohrozil protestem.
Reakce Helmuta Marka na sebe nenechala dlouho čekat: v takovém případě podají protest proti ohebnosti předních křídel Mercedesu. FIA podle něj určila předem jasná pravidla, která platí pro všechny.
"Přijde nám to trochu podivné. FIA rozhodla, že změní pravidla pro testy, zejména pro torzní odpor. Ta vstoupí v platnost od závodu v Paul Ricard. Jde o velmi jasné prohlášení a pravidlo," uvádí odborný poradce Red Bullu.
"Pokud si pan Wolff myslí, že to je pro něj příliš pozdě, tak podle mě to je pořád FIA, která určuje procedury. Pokud podá protest, je to jeho právo. Měl by se ale podívat také na svá přední křídla. Protože podle televizních záběrů jste mohli vidět, jak drasticky se přibližují k zemi," poukazuje Marko.
Dají se si jeho slova vyložit tak, že by Red Bull mohl protestovat proti předním křídlům Mercedesu? "Přesně tak," potvrzuje odhodlaně Marko, jenž na tento díl svého soupeře nepoukazuje poprvé.
A co na to Wolff? Podle něj se přední křídla Mercedesu "ohýbají úplně stejně jako ta od Red Bullu." Týmy tedy "můžou navzájem protestovat i proti svým předním křídlům. Je však jasné, že zadní křídla se prohýbají více, než by měla. Podle pravidel byla označena jako nevyhovující," vysvětluje šéf Mercedesu.
Marko dále připouští, že Red Bull svá zadní křídla od GP Francie upraví: "Momentálně máme legální auto. A v Paul Ricard patřičně vyztužíme naše zadní křídlo." V souboji s Mercedesem však podle něj nepůjde o hendikep, který by měl rozhodovat v bitvě o titul. V šampionátu konstruktérů oba špičkové týmy dělí pouhý bod.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.