Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko doporučuje Mercedesu, aby si pohlídal svá vlastní křídla poté, co Toto Wolff pohrozil protestem proti zadním křídlům rakouského týmu.
V F1 se po Velké ceně Španělska opět řeší ohebnost křídel. V Barceloně si totiž Lewis Hamilton postěžoval na to, že u Red Bullu se nadmíru ohýbají, díky čemuž získávají nefér výhodu - podle sedminásobného mistra světa až 3 desetiny sekundy na kolo.
FIA na to zareagovala tím, že od Velké ceny Francie zpřísní kontrolu flexibility pomocí nových testů. To se ale nelíbí Mercedesu ani McLarenu - podle nich díky tomu bude moci konkurence (kromě Red Bullu také Alpine, Alfa Romeo i Ferrari) těžit z této výhody zbytečně dlouho - a šéf Stříbrných šípků kvůli tomu dokonce tento víkend v Baku pohrozil protestem.
Reakce Helmuta Marka na sebe nenechala dlouho čekat: v takovém případě podají protest proti ohebnosti předních křídel Mercedesu. FIA podle něj určila předem jasná pravidla, která platí pro všechny.
"Přijde nám to trochu podivné. FIA rozhodla, že změní pravidla pro testy, zejména pro torzní odpor. Ta vstoupí v platnost od závodu v Paul Ricard. Jde o velmi jasné prohlášení a pravidlo," uvádí odborný poradce Red Bullu.
"Pokud si pan Wolff myslí, že to je pro něj příliš pozdě, tak podle mě to je pořád FIA, která určuje procedury. Pokud podá protest, je to jeho právo. Měl by se ale podívat také na svá přední křídla. Protože podle televizních záběrů jste mohli vidět, jak drasticky se přibližují k zemi," poukazuje Marko.
Dají se si jeho slova vyložit tak, že by Red Bull mohl protestovat proti předním křídlům Mercedesu? "Přesně tak," potvrzuje odhodlaně Marko, jenž na tento díl svého soupeře nepoukazuje poprvé.
A co na to Wolff? Podle něj se přední křídla Mercedesu "ohýbají úplně stejně jako ta od Red Bullu." Týmy tedy "můžou navzájem protestovat i proti svým předním křídlům. Je však jasné, že zadní křídla se prohýbají více, než by měla. Podle pravidel byla označena jako nevyhovující," vysvětluje šéf Mercedesu.
Marko dále připouští, že Red Bull svá zadní křídla od GP Francie upraví: "Momentálně máme legální auto. A v Paul Ricard patřičně vyztužíme naše zadní křídlo." V souboji s Mercedesem však podle něj nepůjde o hendikep, který by měl rozhodovat v bitvě o titul. V šampionátu konstruktérů oba špičkové týmy dělí pouhý bod.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.