McLaren volá po delším předsezónním testovacím období v příštím roce, kdy Formuli 1 čeká spousta technických změn včetně přechodu na novou generaci monopostů. S tím se také očekává zvětšení rozdílů mezi týmy.
Z důvod úspory nákladů mohly týmy letos společně testovat pouze tři dny, které navíc musely rozdělit mezi své dva závodní jezdce. Některé z nich se tak dostaly pod velký tlak kvůli mechanickým problémům, po nichž přišly o cenný čas na trati, náročné to bylo také pro nováčky a piloty, kteří měnili zaměstnavatele.
"Nemá to cenu si stěžovat na 1,5 dne testování, protože došlo k dohodě mezi všemi týmy, že budeme mít letos pouze jeden test, abychom ušetřili náklady. Všichni doufáme, že se příští rok vrátíme k většímu počtu testovacích dní, obzvlášť když víme, že budeme mít zcela nová auta," uvádí šéf McLarenu Andreas Seidl.
Doufá i v to, že mezi dvěma testy bude dostatek času pro analýzu toho, co se naučí při prvních jízdách. McLaren to měl letos obzvlášť obtížné kvůli tomu, že přecházel z motoru Renault na Mercedes.
"Z mého pohledu, nebo alespoň z pohledu McLarenu, by mělo smysl absolvovat dva testy s dostatečným časovým odstupem mezi sebou, abychom mohli strávit to, co se naučíme v prvním testu, a také dokázali s těmi novými vozy reagovat," pokračuje Seidl.
Podle šéfa Mercedesu Tota Wolffa se navíc můžeme opět "těšit" na zvětšení rozdílů mezi týmy. Zatímco během poslední kvalifikace od sebe dělila prvních osm jezdců pouhá půl sekunda, příští rok to bude podstatně více.
"Když udržujete pravidla [stálá], tak pole konverguje. Ti na čele dosahují stále menších a menších zisků - a s větším úsilím. V určitém bodě týmy se ztrátou pokračují v této prudké křivce, a potom dojde ke konvergenci," vysvětluje Wolff.
"Když se dnes podíváte na kvalifikaci, tak je špičková. To je ten směr, kterým bychom se podle mě měli ubírat. Slibují vám, že příští rok budeme mít jinou situaci - úplně rozkouskované pole. Možná už nebude Mercedes na čele, ale rozhodně se vrátíme na počátek," domnívá se šéf Stříbrných šípů, které momentálně svádějí vyrovnanou bitvu s rakouským soupeřem.
"V tuto chvíli jsme ve všech oblastech vozu za Red Bullem. Nejprve je musíme dostihnout. Pokud jde vše hladce a bez chyb, tak jsme 2 desetiny za Maxem na roštu, nikoliv na čele... Dáváme vše do souboje s Red Bullem, který má podle nás lepší balík," dodává Wolff.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.