McLaren volá po delším předsezónním testovacím období v příštím roce, kdy Formuli 1 čeká spousta technických změn včetně přechodu na novou generaci monopostů. S tím se také očekává zvětšení rozdílů mezi týmy.
Z důvod úspory nákladů mohly týmy letos společně testovat pouze tři dny, které navíc musely rozdělit mezi své dva závodní jezdce. Některé z nich se tak dostaly pod velký tlak kvůli mechanickým problémům, po nichž přišly o cenný čas na trati, náročné to bylo také pro nováčky a piloty, kteří měnili zaměstnavatele.
"Nemá to cenu si stěžovat na 1,5 dne testování, protože došlo k dohodě mezi všemi týmy, že budeme mít letos pouze jeden test, abychom ušetřili náklady. Všichni doufáme, že se příští rok vrátíme k většímu počtu testovacích dní, obzvlášť když víme, že budeme mít zcela nová auta," uvádí šéf McLarenu Andreas Seidl.
Doufá i v to, že mezi dvěma testy bude dostatek času pro analýzu toho, co se naučí při prvních jízdách. McLaren to měl letos obzvlášť obtížné kvůli tomu, že přecházel z motoru Renault na Mercedes.
"Z mého pohledu, nebo alespoň z pohledu McLarenu, by mělo smysl absolvovat dva testy s dostatečným časovým odstupem mezi sebou, abychom mohli strávit to, co se naučíme v prvním testu, a také dokázali s těmi novými vozy reagovat," pokračuje Seidl.
Podle šéfa Mercedesu Tota Wolffa se navíc můžeme opět "těšit" na zvětšení rozdílů mezi týmy. Zatímco během poslední kvalifikace od sebe dělila prvních osm jezdců pouhá půl sekunda, příští rok to bude podstatně více.
"Když udržujete pravidla [stálá], tak pole konverguje. Ti na čele dosahují stále menších a menších zisků - a s větším úsilím. V určitém bodě týmy se ztrátou pokračují v této prudké křivce, a potom dojde ke konvergenci," vysvětluje Wolff.
"Když se dnes podíváte na kvalifikaci, tak je špičková. To je ten směr, kterým bychom se podle mě měli ubírat. Slibují vám, že příští rok budeme mít jinou situaci - úplně rozkouskované pole. Možná už nebude Mercedes na čele, ale rozhodně se vrátíme na počátek," domnívá se šéf Stříbrných šípů, které momentálně svádějí vyrovnanou bitvu s rakouským soupeřem.
"V tuto chvíli jsme ve všech oblastech vozu za Red Bullem. Nejprve je musíme dostihnout. Pokud jde vše hladce a bez chyb, tak jsme 2 desetiny za Maxem na roštu, nikoliv na čele... Dáváme vše do souboje s Red Bullem, který má podle nás lepší balík," dodává Wolff.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.