McLaren volá po delším předsezónním testovacím období v příštím roce, kdy Formuli 1 čeká spousta technických změn včetně přechodu na novou generaci monopostů. S tím se také očekává zvětšení rozdílů mezi týmy.
Z důvod úspory nákladů mohly týmy letos společně testovat pouze tři dny, které navíc musely rozdělit mezi své dva závodní jezdce. Některé z nich se tak dostaly pod velký tlak kvůli mechanickým problémům, po nichž přišly o cenný čas na trati, náročné to bylo také pro nováčky a piloty, kteří měnili zaměstnavatele.
"Nemá to cenu si stěžovat na 1,5 dne testování, protože došlo k dohodě mezi všemi týmy, že budeme mít letos pouze jeden test, abychom ušetřili náklady. Všichni doufáme, že se příští rok vrátíme k většímu počtu testovacích dní, obzvlášť když víme, že budeme mít zcela nová auta," uvádí šéf McLarenu Andreas Seidl.
Doufá i v to, že mezi dvěma testy bude dostatek času pro analýzu toho, co se naučí při prvních jízdách. McLaren to měl letos obzvlášť obtížné kvůli tomu, že přecházel z motoru Renault na Mercedes.
"Z mého pohledu, nebo alespoň z pohledu McLarenu, by mělo smysl absolvovat dva testy s dostatečným časovým odstupem mezi sebou, abychom mohli strávit to, co se naučíme v prvním testu, a také dokázali s těmi novými vozy reagovat," pokračuje Seidl.
Podle šéfa Mercedesu Tota Wolffa se navíc můžeme opět "těšit" na zvětšení rozdílů mezi týmy. Zatímco během poslední kvalifikace od sebe dělila prvních osm jezdců pouhá půl sekunda, příští rok to bude podstatně více.
"Když udržujete pravidla [stálá], tak pole konverguje. Ti na čele dosahují stále menších a menších zisků - a s větším úsilím. V určitém bodě týmy se ztrátou pokračují v této prudké křivce, a potom dojde ke konvergenci," vysvětluje Wolff.
"Když se dnes podíváte na kvalifikaci, tak je špičková. To je ten směr, kterým bychom se podle mě měli ubírat. Slibují vám, že příští rok budeme mít jinou situaci - úplně rozkouskované pole. Možná už nebude Mercedes na čele, ale rozhodně se vrátíme na počátek," domnívá se šéf Stříbrných šípů, které momentálně svádějí vyrovnanou bitvu s rakouským soupeřem.
"V tuto chvíli jsme ve všech oblastech vozu za Red Bullem. Nejprve je musíme dostihnout. Pokud jde vše hladce a bez chyb, tak jsme 2 desetiny za Maxem na roštu, nikoliv na čele... Dáváme vše do souboje s Red Bullem, který má podle nás lepší balík," dodává Wolff.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.