Bývalý šéf Ferrari Cesare Fiorio zkusil porovnat Charlesa Leclerca a Fernanda Alonsa. Podle Itala jsou oba piloti schopni zajíždět výkony na samé hranici možností vozu, ale Monačan prý dělá více chyb.
Dnes téměř čtyřicetiletý Fernando Alonso závodil pro Ferrari během let 2010 až 2014. Během této doby byl hned dvakrát blízko mistrovskému titulu, třebaže ani jednou neměl k dispozici nejlepší vůz. Na vysněný primát v rudém sice nedosáhl ani jednou, ale vzhledem k výše zmíněnému, se i dnes řadí mezi jezdce, kteří u Ferrari zanechali stopu z nejvýraznějších.
Nynější Alonsův následovník Charles Leclerc je v závodnickém prostředí vnímán jako pilot nastupující generace. Do Ferrari přišel před rokem 2019 poté, co měl za sebou pouhou jednu sezonu ve Formuli 1. Ale přesto nezklamal. Prakticky okamžitě dokázal být rychlejší než stájový kolega Sebastian Vettel, což vyústilo v Němcův postupný ústup ze slávy, který trvá dodnes.
Mnohým Charles Leclerc připomíná právě Fernanda Alonsa, jak oba piloty porovnává někdejší šéf Scuderie Cesare Fiorio? „Charles je velmi rychlý, dokáže zajíždět časy na hraně možností monopostu, ale pořád dělá chyby. Alonso jich u Ferrari tolik neudělal," tvrdí muž, který stál v čele Ferrari mezi lety 1989 až 1991.
Mezi hrubky mladého Monačana patří například loňská GP Štýrska nebo závod v Bahrajnu, kde Leclerc způsobil kolizi hned po startu. V Turecku se zase připravil o pódium, když neodhadl souboj s Pérezem, načež ho předjel Vettel.
Na druhou stranu Alonso se ve své první sezoně v rudém také dopustil několika zbytečných chyb. Bolely především ty na startu v Austrálii a Číně, potažmo ta ve třetím tréninku v Monaku, kde Španěl havaroval. Kvůli tomu byl následně odsouzen ke startu z boxové uličky. Stejně tak nelze nezmínit, že Alonso přicházel do Maranella jako zkušený mazák a dvojnásobný šampion, to Leclerc je stále ještě bažant na začátku kariéry.
Jaký je váš názor?
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.