Bývalý šéf Ferrari Cesare Fiorio zkusil porovnat Charlesa Leclerca a Fernanda Alonsa. Podle Itala jsou oba piloti schopni zajíždět výkony na samé hranici možností vozu, ale Monačan prý dělá více chyb.
Dnes téměř čtyřicetiletý Fernando Alonso závodil pro Ferrari během let 2010 až 2014. Během této doby byl hned dvakrát blízko mistrovskému titulu, třebaže ani jednou neměl k dispozici nejlepší vůz. Na vysněný primát v rudém sice nedosáhl ani jednou, ale vzhledem k výše zmíněnému, se i dnes řadí mezi jezdce, kteří u Ferrari zanechali stopu z nejvýraznějších.
Nynější Alonsův následovník Charles Leclerc je v závodnickém prostředí vnímán jako pilot nastupující generace. Do Ferrari přišel před rokem 2019 poté, co měl za sebou pouhou jednu sezonu ve Formuli 1. Ale přesto nezklamal. Prakticky okamžitě dokázal být rychlejší než stájový kolega Sebastian Vettel, což vyústilo v Němcův postupný ústup ze slávy, který trvá dodnes.
Mnohým Charles Leclerc připomíná právě Fernanda Alonsa, jak oba piloty porovnává někdejší šéf Scuderie Cesare Fiorio? „Charles je velmi rychlý, dokáže zajíždět časy na hraně možností monopostu, ale pořád dělá chyby. Alonso jich u Ferrari tolik neudělal," tvrdí muž, který stál v čele Ferrari mezi lety 1989 až 1991.
Mezi hrubky mladého Monačana patří například loňská GP Štýrska nebo závod v Bahrajnu, kde Leclerc způsobil kolizi hned po startu. V Turecku se zase připravil o pódium, když neodhadl souboj s Pérezem, načež ho předjel Vettel.
Na druhou stranu Alonso se ve své první sezoně v rudém také dopustil několika zbytečných chyb. Bolely především ty na startu v Austrálii a Číně, potažmo ta ve třetím tréninku v Monaku, kde Španěl havaroval. Kvůli tomu byl následně odsouzen ke startu z boxové uličky. Stejně tak nelze nezmínit, že Alonso přicházel do Maranella jako zkušený mazák a dvojnásobný šampion, to Leclerc je stále ještě bažant na začátku kariéry.
Jaký je váš názor?
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.