Bývalý šéf Ferrari Cesare Fiorio zkusil porovnat Charlesa Leclerca a Fernanda Alonsa. Podle Itala jsou oba piloti schopni zajíždět výkony na samé hranici možností vozu, ale Monačan prý dělá více chyb.
Dnes téměř čtyřicetiletý Fernando Alonso závodil pro Ferrari během let 2010 až 2014. Během této doby byl hned dvakrát blízko mistrovskému titulu, třebaže ani jednou neměl k dispozici nejlepší vůz. Na vysněný primát v rudém sice nedosáhl ani jednou, ale vzhledem k výše zmíněnému, se i dnes řadí mezi jezdce, kteří u Ferrari zanechali stopu z nejvýraznějších.
Nynější Alonsův následovník Charles Leclerc je v závodnickém prostředí vnímán jako pilot nastupující generace. Do Ferrari přišel před rokem 2019 poté, co měl za sebou pouhou jednu sezonu ve Formuli 1. Ale přesto nezklamal. Prakticky okamžitě dokázal být rychlejší než stájový kolega Sebastian Vettel, což vyústilo v Němcův postupný ústup ze slávy, který trvá dodnes.
Mnohým Charles Leclerc připomíná právě Fernanda Alonsa, jak oba piloty porovnává někdejší šéf Scuderie Cesare Fiorio? „Charles je velmi rychlý, dokáže zajíždět časy na hraně možností monopostu, ale pořád dělá chyby. Alonso jich u Ferrari tolik neudělal," tvrdí muž, který stál v čele Ferrari mezi lety 1989 až 1991.
Mezi hrubky mladého Monačana patří například loňská GP Štýrska nebo závod v Bahrajnu, kde Leclerc způsobil kolizi hned po startu. V Turecku se zase připravil o pódium, když neodhadl souboj s Pérezem, načež ho předjel Vettel.
Na druhou stranu Alonso se ve své první sezoně v rudém také dopustil několika zbytečných chyb. Bolely především ty na startu v Austrálii a Číně, potažmo ta ve třetím tréninku v Monaku, kde Španěl havaroval. Kvůli tomu byl následně odsouzen ke startu z boxové uličky. Stejně tak nelze nezmínit, že Alonso přicházel do Maranella jako zkušený mazák a dvojnásobný šampion, to Leclerc je stále ještě bažant na začátku kariéry.
Jaký je váš názor?
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.