Po vychladnutí emocí si George Russell sype popel na hlavu. Mladý Brit uznává, že Williams měl na Imole jednu z nejlepších příležitostí k bodovému zisku, jenže on ji nedokázal využít.
Byla to prozatím největší havárie letošní sezony. Když v polovině závodu na Imole vzájemně kolidovali George Russell a Valtteri Bottas, nejednomu fanouškovi zatrnulo. Jak by taky ne, šlo o hrozivě vypadající incident, který se ale naštěstí obešel bez zranění. Odnesl to jen karbon a reklamní panel podél trati, kvůli němuž musela být velká cena na několik desítek minut přerušena.
A oba zainteresovaní kohouti? Ti se hned po havárii počastovali několika nevybíravými gesty. Bottas i Russell popřeli, že by vina za nehodu byla na jejich straně a shodně ukazovali na toho druhého. O čtyřiadvacet hodin později byl však George Russell o poznání smířlivější, mladý Brit se svému zkušenějšímu kolegovi omluvil.
„Omlouvám se, pro náš tým to v Imole byla jedna z nejlepších příležitostí k bodovému zisku. Nezvládl jsem to. Omlouvám se týmu i Valtterimu. Riskoval jsem, což mi nevyšlo, takže musím převzít odpovědnost za následky. Tak to je," sype si Russell popel na hlavu.
Junior Mercedesu však vidí i pozitiva. Podle vlastního mínění jej letošní Imola naučila několik podstatných věcí, díky kterým se z něj stane lepší pilot.
„Očekávám od sebe mnohem víc, všichni ode mě očekávají víc. Tentokrát jsem dostal několik tvrdých lekcí, ze kterých se musím poučit, Věřím, že z toho vyjdu coby lepší pilot. Teď očekávám Portugalsko, je to skvělý okruh, na kterém snad ukážu vše, co ve mně je."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.