Po vychladnutí emocí si George Russell sype popel na hlavu. Mladý Brit uznává, že Williams měl na Imole jednu z nejlepších příležitostí k bodovému zisku, jenže on ji nedokázal využít.
Byla to prozatím největší havárie letošní sezony. Když v polovině závodu na Imole vzájemně kolidovali George Russell a Valtteri Bottas, nejednomu fanouškovi zatrnulo. Jak by taky ne, šlo o hrozivě vypadající incident, který se ale naštěstí obešel bez zranění. Odnesl to jen karbon a reklamní panel podél trati, kvůli němuž musela být velká cena na několik desítek minut přerušena.
A oba zainteresovaní kohouti? Ti se hned po havárii počastovali několika nevybíravými gesty. Bottas i Russell popřeli, že by vina za nehodu byla na jejich straně a shodně ukazovali na toho druhého. O čtyřiadvacet hodin později byl však George Russell o poznání smířlivější, mladý Brit se svému zkušenějšímu kolegovi omluvil.
„Omlouvám se, pro náš tým to v Imole byla jedna z nejlepších příležitostí k bodovému zisku. Nezvládl jsem to. Omlouvám se týmu i Valtterimu. Riskoval jsem, což mi nevyšlo, takže musím převzít odpovědnost za následky. Tak to je," sype si Russell popel na hlavu.
Junior Mercedesu však vidí i pozitiva. Podle vlastního mínění jej letošní Imola naučila několik podstatných věcí, díky kterým se z něj stane lepší pilot.
„Očekávám od sebe mnohem víc, všichni ode mě očekávají víc. Tentokrát jsem dostal několik tvrdých lekcí, ze kterých se musím poučit, Věřím, že z toho vyjdu coby lepší pilot. Teď očekávám Portugalsko, je to skvělý okruh, na kterém snad ukážu vše, co ve mně je."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.