Po vychladnutí emocí si George Russell sype popel na hlavu. Mladý Brit uznává, že Williams měl na Imole jednu z nejlepších příležitostí k bodovému zisku, jenže on ji nedokázal využít.
Byla to prozatím největší havárie letošní sezony. Když v polovině závodu na Imole vzájemně kolidovali George Russell a Valtteri Bottas, nejednomu fanouškovi zatrnulo. Jak by taky ne, šlo o hrozivě vypadající incident, který se ale naštěstí obešel bez zranění. Odnesl to jen karbon a reklamní panel podél trati, kvůli němuž musela být velká cena na několik desítek minut přerušena.
A oba zainteresovaní kohouti? Ti se hned po havárii počastovali několika nevybíravými gesty. Bottas i Russell popřeli, že by vina za nehodu byla na jejich straně a shodně ukazovali na toho druhého. O čtyřiadvacet hodin později byl však George Russell o poznání smířlivější, mladý Brit se svému zkušenějšímu kolegovi omluvil.
„Omlouvám se, pro náš tým to v Imole byla jedna z nejlepších příležitostí k bodovému zisku. Nezvládl jsem to. Omlouvám se týmu i Valtterimu. Riskoval jsem, což mi nevyšlo, takže musím převzít odpovědnost za následky. Tak to je," sype si Russell popel na hlavu.
Junior Mercedesu však vidí i pozitiva. Podle vlastního mínění jej letošní Imola naučila několik podstatných věcí, díky kterým se z něj stane lepší pilot.
„Očekávám od sebe mnohem víc, všichni ode mě očekávají víc. Tentokrát jsem dostal několik tvrdých lekcí, ze kterých se musím poučit, Věřím, že z toho vyjdu coby lepší pilot. Teď očekávám Portugalsko, je to skvělý okruh, na kterém snad ukážu vše, co ve mně je."
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.