James Allison končí na pozici technického ředitele a v rámci organizace Mercedesu se posouvá do nově vytvořené role, ve které bude mít za úkol plánování dlouhodobých aktivit. Na jeho místo přichází Mike Elliott.
James Allison přišel k Mercedesu v roce 2017 poté, co o pár měsíců dříve opustil z rodinných důvodů Ferrari. Uznávaný inženýr se u Stříbrných šípů rychle zabydlel, svému německému zaměstnavateli pomohl získat čtyři jezdecké a čtyři konstruktérské mistrovské tituly.
Teď na pozici technického ředitele končí. Údajně to není kvůli aktuální formě Mercedesu, roli má hrát únava. „Jsem přesvědčen, že v našem sportu má každý člověk danou trvanlivost. Proto jsem dospěl k názoru, že je ten správný čas na to, abych předal štafetu svému nástupci," říká Alllison.
Tím se stává Mike Elliott, který působí u Mercedesu od sezony 2012, poslední čtyři roky tak byl přímým podřízeným Jamese Allisona. Elliott dříve pracoval u McLarenu nebo Renaultu. „Bylo mi velkou ctí pracovat pro Jamese. Laťku nasadil opravdu vysoko, takže být technickým ředitelem bude výzva."
„James se k nám připojil v roce 2017 a okamžitě se stal výjimečným technickým lídrem, který má velký podíl na naší výkonnosti. Charakterizuje ho vášeň, odhodlání a ohromné znalosti odborného rázu. Už delší dobu jsme věděli o jeho záměru skončit na pozici technického ředitele, jsem proto velmi rád, že jsme mu v rámci naší organizace našli novou pozici, ve které toho společně můžeme ještě hodně dokázat," popisuje Toto Wolff.
Allison se totiž posouvá do role šéfa celého technického oddělení, kde bude mít na starosti zejména přípravu na příchod nových technických pravidel. Tato pozice zároveň nebude vyžadovat permanentní přítomnost na závodech, což Allisonovi značně uleví.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.