James Allison končí na pozici technického ředitele a v rámci organizace Mercedesu se posouvá do nově vytvořené role, ve které bude mít za úkol plánování dlouhodobých aktivit. Na jeho místo přichází Mike Elliott.
James Allison přišel k Mercedesu v roce 2017 poté, co o pár měsíců dříve opustil z rodinných důvodů Ferrari. Uznávaný inženýr se u Stříbrných šípů rychle zabydlel, svému německému zaměstnavateli pomohl získat čtyři jezdecké a čtyři konstruktérské mistrovské tituly.
Teď na pozici technického ředitele končí. Údajně to není kvůli aktuální formě Mercedesu, roli má hrát únava. „Jsem přesvědčen, že v našem sportu má každý člověk danou trvanlivost. Proto jsem dospěl k názoru, že je ten správný čas na to, abych předal štafetu svému nástupci," říká Alllison.
Tím se stává Mike Elliott, který působí u Mercedesu od sezony 2012, poslední čtyři roky tak byl přímým podřízeným Jamese Allisona. Elliott dříve pracoval u McLarenu nebo Renaultu. „Bylo mi velkou ctí pracovat pro Jamese. Laťku nasadil opravdu vysoko, takže být technickým ředitelem bude výzva."
„James se k nám připojil v roce 2017 a okamžitě se stal výjimečným technickým lídrem, který má velký podíl na naší výkonnosti. Charakterizuje ho vášeň, odhodlání a ohromné znalosti odborného rázu. Už delší dobu jsme věděli o jeho záměru skončit na pozici technického ředitele, jsem proto velmi rád, že jsme mu v rámci naší organizace našli novou pozici, ve které toho společně můžeme ještě hodně dokázat," popisuje Toto Wolff.
Allison se totiž posouvá do role šéfa celého technického oddělení, kde bude mít na starosti zejména přípravu na příchod nových technických pravidel. Tato pozice zároveň nebude vyžadovat permanentní přítomnost na závodech, což Allisonovi značně uleví.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.