James Allison končí na pozici technického ředitele a v rámci organizace Mercedesu se posouvá do nově vytvořené role, ve které bude mít za úkol plánování dlouhodobých aktivit. Na jeho místo přichází Mike Elliott.
James Allison přišel k Mercedesu v roce 2017 poté, co o pár měsíců dříve opustil z rodinných důvodů Ferrari. Uznávaný inženýr se u Stříbrných šípů rychle zabydlel, svému německému zaměstnavateli pomohl získat čtyři jezdecké a čtyři konstruktérské mistrovské tituly.
Teď na pozici technického ředitele končí. Údajně to není kvůli aktuální formě Mercedesu, roli má hrát únava. „Jsem přesvědčen, že v našem sportu má každý člověk danou trvanlivost. Proto jsem dospěl k názoru, že je ten správný čas na to, abych předal štafetu svému nástupci," říká Alllison.
Tím se stává Mike Elliott, který působí u Mercedesu od sezony 2012, poslední čtyři roky tak byl přímým podřízeným Jamese Allisona. Elliott dříve pracoval u McLarenu nebo Renaultu. „Bylo mi velkou ctí pracovat pro Jamese. Laťku nasadil opravdu vysoko, takže být technickým ředitelem bude výzva."
„James se k nám připojil v roce 2017 a okamžitě se stal výjimečným technickým lídrem, který má velký podíl na naší výkonnosti. Charakterizuje ho vášeň, odhodlání a ohromné znalosti odborného rázu. Už delší dobu jsme věděli o jeho záměru skončit na pozici technického ředitele, jsem proto velmi rád, že jsme mu v rámci naší organizace našli novou pozici, ve které toho společně můžeme ještě hodně dokázat," popisuje Toto Wolff.
Allison se totiž posouvá do role šéfa celého technického oddělení, kde bude mít na starosti zejména přípravu na příchod nových technických pravidel. Tato pozice zároveň nebude vyžadovat permanentní přítomnost na závodech, což Allisonovi značně uleví.
Většina týmů Formule 1 představila pro Grand Prix USA speciální lakování, která slibují vizuálně atraktivní podívanou.
Ve středu se v Londýně nečekaně setkali tři nejvlivnější osobnosti F1, což vzbudilo pozornost a překvapení mezi fanoušky i odborníky motorsportu.
Mercedes po několika měsících spekulací konečně oznámil, kdo bude tvořit jejich jezdeckou dvojici v revolučním roce 2026.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.