Mick Schumacher je s průběhem předsezónních testů spokojený. Přiznává však, že si ve Formuli 1 musí zvyknout na jízdu za jiným monopostem.
Mick Schumacher má za sebou první oficiální test coby pilot Formule 1. V Bahrajnu odjel solidní porci kilometrů, která by mu měla v aklimatizaci na královnu motorsportu výrazně pomoci.
Haas sice nevypadá příliš silně - v prozatímních prognózách je americká stáj pasována na samotný chvost pole, ale její mladá jezdecká dvojice se bude chtít tak či tak předvést v nejlepším možném světle. Nikita Mazepin na sebe upoutal zejména incidentem, kdy zkoušel jízdu za jiným monopostem, aby otestoval ztrátu přítlaku v závěsu za soupeřem. Jeho pokus málem skončil kolizí mezi ním a Antoniem Giovinazzim.
Skutečnost, že jízda v závěsu je ve Formuli 1 charakteristická potvrzuje také Mick Schumacher. „Musíte si na to zvyknout. Brzdíte třeba jen o deset metrů později než je potřeba a stejně si poškodíte pneumatiky, protože probrzdíte. Vypozoroval jsem, že je rozdíl v tom, které auto následujete. Když jsem jel za Mercedesem bylo to snazší, než když jsem jel za Williamsem."
Právě s Williamsem bude zřejmě Schumacher junior soupeřit. Dá se totiž očekávat, že tyto dvě stáje budou společně na chvostu výsledkové listiny. Z toho si ale mladý Němec nic nedělá a do budoucnosti hledí s optimismem.
„Vyzkoušeli jsme si jízdu v různých podmínkách, jízdu s větším i menším množstvím paliva. Myslím, že na začátek sezony jsme dobře připraveni. Je to výzva, na kterou se těším," hlásí Mick Schumacher.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.