George Russell stojí na prahu své třetí sezony ve Formuli 1. Mladý Brit si během předešlých dvou vydobyl vysoký kredit, který by mu mohl pomoci k povýšení do Mercedesu, k němuž by mohlo dojít už příští rok. Ale...
Dnes už nikdo nepochybuje, že George Russell patří mezi budoucí hvězdy Formule 1 s přízviskem nejzářivější. Mladý Brit na sebe upoutal kvalitními výkony ve Williamsu, kde permanentně drtí své týmové kolegy. Za zmínku rovněž stojí loňská krátká anabáze ve voze stříbrných šípů, která mohla skončit ovládnutím GP Sachíru. Russellovi v tom zabránila pouze shoda nešťastných náhod.
Přesto jeho výkon nestačil k tomu, aby mu Mercedes nabídl smlouvu. Stáj Tota Wolffa upřednostnila stávající jezdecký tandem, tedy Lewise Hamiltona a Valtteriho Bottase. Zajímavá je každopádně skutečnost, že oba piloti dostali kontrakt pouze na nadcházející sezonu. V roce 2022 tak může být jezdecká sestava továrního týmu odlišná. Diametrálně.
Zvlášť když také Russellovi konči po letošku smlouva, kterou podepsal s Williamsem, jeho povýšení do Mercedesu se přímo nabízí. Mladý Brit se nicméně těmito myšlenkami nezaobírá, jak potvrdil v aktuálním rozhovoru.
„Jsem klidný. Mercedes mě několikrát ujistil, že patřím do jejich budoucnosti. Je jen na nich, kdy se rozhodnou mě angažovat. Myslím, že řada lidí má pocit, že k tomu dojde příští rok, ale tohle je motorsport... Věci se můžou vyvíjet opravdu rychle, takže já tyhle předpovědi nedělám, nezajímám se o ně," má jasno George.
Junior Mercedesu se momentálně soustředí na sezonu s označením 2021, ve které by podle něj Williams měl udělat výrazný pokrok.
„Je to vzrušující! Učinili jsme velké investice, najali mnoho nových lidí, máme tu Josta Capita... Je to jen začátek a já věřím, že budoucnost tohoto týmu je světlá. Obzvláště rok 2022 přinese velkou příležitost pro všechny týmy, když uvážíme změnu pravidel. Ale podle mě uděláme velký pokrok už letos, jsem si celkem jistý, že v Poháru konstruktérů neskončíme poslední."
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.