George Russell stojí na prahu své třetí sezony ve Formuli 1. Mladý Brit si během předešlých dvou vydobyl vysoký kredit, který by mu mohl pomoci k povýšení do Mercedesu, k němuž by mohlo dojít už příští rok. Ale...
Dnes už nikdo nepochybuje, že George Russell patří mezi budoucí hvězdy Formule 1 s přízviskem nejzářivější. Mladý Brit na sebe upoutal kvalitními výkony ve Williamsu, kde permanentně drtí své týmové kolegy. Za zmínku rovněž stojí loňská krátká anabáze ve voze stříbrných šípů, která mohla skončit ovládnutím GP Sachíru. Russellovi v tom zabránila pouze shoda nešťastných náhod.
Přesto jeho výkon nestačil k tomu, aby mu Mercedes nabídl smlouvu. Stáj Tota Wolffa upřednostnila stávající jezdecký tandem, tedy Lewise Hamiltona a Valtteriho Bottase. Zajímavá je každopádně skutečnost, že oba piloti dostali kontrakt pouze na nadcházející sezonu. V roce 2022 tak může být jezdecká sestava továrního týmu odlišná. Diametrálně.
Zvlášť když také Russellovi konči po letošku smlouva, kterou podepsal s Williamsem, jeho povýšení do Mercedesu se přímo nabízí. Mladý Brit se nicméně těmito myšlenkami nezaobírá, jak potvrdil v aktuálním rozhovoru.
„Jsem klidný. Mercedes mě několikrát ujistil, že patřím do jejich budoucnosti. Je jen na nich, kdy se rozhodnou mě angažovat. Myslím, že řada lidí má pocit, že k tomu dojde příští rok, ale tohle je motorsport... Věci se můžou vyvíjet opravdu rychle, takže já tyhle předpovědi nedělám, nezajímám se o ně," má jasno George.
Junior Mercedesu se momentálně soustředí na sezonu s označením 2021, ve které by podle něj Williams měl udělat výrazný pokrok.
„Je to vzrušující! Učinili jsme velké investice, najali mnoho nových lidí, máme tu Josta Capita... Je to jen začátek a já věřím, že budoucnost tohoto týmu je světlá. Obzvláště rok 2022 přinese velkou příležitost pro všechny týmy, když uvážíme změnu pravidel. Ale podle mě uděláme velký pokrok už letos, jsem si celkem jistý, že v Poháru konstruktérů neskončíme poslední."
Helmut Marko razantně popřel spekulace o tom, že by Max Verstappen byl blízko podpisu s Mercedesem. Podle něj smlouvu nepodepsal a ani nemůže.
George Russell zatím nemá smlouvu pro sezonu 2026, což otevírá prostor spekulacím o jeho budoucnosti. Mercedes i sám jezdec možná vyčkávají na vývoj situace na přestupovém trhu.
Lewis Hamilton rozbouřil domácí tribuny už během prvního pátečního tréninku, když zajel nejrychlejší čas a jasně naznačil, že na Silverstonu hodlá hrát hlavní roli. V britském souboji s Landem Norrisem měl zatím navrch a fanoušci na okruhu tak dostali první důvod k naději na silný víkend domácích jezdců.
Carlos Sainz varoval Mercedes i George Russella v souvislosti s možným příchodem Maxe Verstappena. Naznačil, že taková změna by mohla zásadně narušit týmovou rovnováhu.
McLaren dorazil na britskou Grand Prix s novou podlahou a přepracovanými zadními brzdovými kanálky. Tato technická vylepšení mají týmu pomoci udržet si náskok v šampionátu jezdců i konstruktérů.
Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
Lewis Hamilton uvedl, že by ho zajímalo, co se stane, pokud Max Verstappen opustí Red Bull. Reagoval tak na rostoucí spekulace o nejisté budoucnosti nizozemského šampiona v týmu.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.