Kevin Magnussen sice udržuje dobrý vztahy se šéfem Haasu Güntherem Steinerem, nemá však moc velký zájem o roli rezervního jezdce poté, co se americký tým rozhodl loni podepsat smlouvu s Mickem Schumacherem a s Nikitou Mazepinem.
Dánský pilot, jenž v F1 strávil šest plný sezón, dosáhl svého největšího úspěchu při debutu s McLarenem v roce 2014, kdy skončil v úvodním závodu v Austrálii na 2. místě, na což se mu pak již nikdy nepovedlo navázat. Loni dojížděl spíše na zadních pozicích a pro svůj tým vybojoval pouze jeden bod.
V období pandemie roste význam zkušených jezdců, kteří jsou schopni kdykoliv jako náhradníci naskočit do závodů, jak to loni prokázal například Nico Hülkenberg u Racing Pointu (nyní Aston Martinu). Steiner nedávno uvedl, že by v případě nouze zavolal svým bývalým závodním pilotům: Magnussenovi či Romainovi Grosjeanovi.
Dána by však taková nabídka příliš nezaujala: "Podle mě to je teď hodně těžko říci. Nemyslím si, že by to bylo tak zajímavé. Vždy tady budu pro tým, strávil jsem s ním pár dobrý let a budu k dispozici s radou. Günther je dobrý přítel, stejně jako mnoho lidí u Haasu. Ale jakékoliv rozhovory o jednorázovém závodě mě fakt moc nezajímají."
"Rád se plně soustředím na to, co dělám. A znovu - myslím, že mi hodně chybí vítězství. V F1 jsem strávil 7 let. Odjet o jeden závod více, to vážně není nic zajímavého," pokračuje Magnussen, jenž si příští rok zkusí vytrvalostní seriál FIA WEC.
Považuje tedy Formuli 1 za uzavřenou kapitolu? "V podstatě ano. Jako pokud by se mi ozval Mercedes a zeptal se, jestli bych měl zájem jezdit za ně, tak to by podle mě každý bral velmi vážně. Ale myslím si, že jsem si toho v F1 už zkusil dost."
"Dal jsem vše do toho, abych byl v tomto sportu velmi úspěšný. Považuji se za velmi šťastného díky tom, že jsem si mohl splnit svůj dětský sen závodit v F1. Mám doma trofej z F1 závodů, o čemž jsem jako dítě snil. Dal jsem tomu slušnou šanci, zkusil jsem si to a cítím, že jsem připravený na to jít dál a opět něco vyhrát. Opravdu jsem v takovém rozpoložení," popisuje Magnussen.
V pondělí oznámil, že v roce 2022 bude ve WEC závodit s hyper-auty za Peugeot, což označuje za perfektní krok, letos bude zkoušet své štěstí v americké IMSA se stájí Ganassi: "Příležitost s Peugeotem vždy začínala v roce 2022, alespoň ta závodní, takže jsem potřeboval něco pro rok 2021."
"Měl jsem několik věcí, které jsem opravdu chtěl podniknout, a Daytona a IMSA k nim patřily." Závod v Daytoně už má za sebou, žel tam kvůli defektu přišel o šanci na vítězství.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.