Kevin Magnussen sice udržuje dobrý vztahy se šéfem Haasu Güntherem Steinerem, nemá však moc velký zájem o roli rezervního jezdce poté, co se americký tým rozhodl loni podepsat smlouvu s Mickem Schumacherem a s Nikitou Mazepinem.
Dánský pilot, jenž v F1 strávil šest plný sezón, dosáhl svého největšího úspěchu při debutu s McLarenem v roce 2014, kdy skončil v úvodním závodu v Austrálii na 2. místě, na což se mu pak již nikdy nepovedlo navázat. Loni dojížděl spíše na zadních pozicích a pro svůj tým vybojoval pouze jeden bod.
V období pandemie roste význam zkušených jezdců, kteří jsou schopni kdykoliv jako náhradníci naskočit do závodů, jak to loni prokázal například Nico Hülkenberg u Racing Pointu (nyní Aston Martinu). Steiner nedávno uvedl, že by v případě nouze zavolal svým bývalým závodním pilotům: Magnussenovi či Romainovi Grosjeanovi.
Dána by však taková nabídka příliš nezaujala: "Podle mě to je teď hodně těžko říci. Nemyslím si, že by to bylo tak zajímavé. Vždy tady budu pro tým, strávil jsem s ním pár dobrý let a budu k dispozici s radou. Günther je dobrý přítel, stejně jako mnoho lidí u Haasu. Ale jakékoliv rozhovory o jednorázovém závodě mě fakt moc nezajímají."
"Rád se plně soustředím na to, co dělám. A znovu - myslím, že mi hodně chybí vítězství. V F1 jsem strávil 7 let. Odjet o jeden závod více, to vážně není nic zajímavého," pokračuje Magnussen, jenž si příští rok zkusí vytrvalostní seriál FIA WEC.
Považuje tedy Formuli 1 za uzavřenou kapitolu? "V podstatě ano. Jako pokud by se mi ozval Mercedes a zeptal se, jestli bych měl zájem jezdit za ně, tak to by podle mě každý bral velmi vážně. Ale myslím si, že jsem si toho v F1 už zkusil dost."
"Dal jsem vše do toho, abych byl v tomto sportu velmi úspěšný. Považuji se za velmi šťastného díky tom, že jsem si mohl splnit svůj dětský sen závodit v F1. Mám doma trofej z F1 závodů, o čemž jsem jako dítě snil. Dal jsem tomu slušnou šanci, zkusil jsem si to a cítím, že jsem připravený na to jít dál a opět něco vyhrát. Opravdu jsem v takovém rozpoložení," popisuje Magnussen.
V pondělí oznámil, že v roce 2022 bude ve WEC závodit s hyper-auty za Peugeot, což označuje za perfektní krok, letos bude zkoušet své štěstí v americké IMSA se stájí Ganassi: "Příležitost s Peugeotem vždy začínala v roce 2022, alespoň ta závodní, takže jsem potřeboval něco pro rok 2021."
"Měl jsem několik věcí, které jsem opravdu chtěl podniknout, a Daytona a IMSA k nim patřily." Závod v Daytoně už má za sebou, žel tam kvůli defektu přišel o šanci na vítězství.
McLaren odhalil svůj vyzyvatelský monopost pro sezónu 2025 a poprvé jej vyslal na trať během shakedownu v Silverstonu, ikonickém dějišti britské Grand Prix. Lando Norris a Oscar Piastri se za volantem nového MCL39 střídali, přičemž vůz zaujal speciálním kamuflážním designem v tradičních papájových a černých odstínech.
Max Verstappen představil svou helmu pro sezónu 2025, která není jen novým designem, ale také odrazem jeho osobního stylu a závodní evoluce. Tento speciální motiv zachycuje jeho cestu od prvních závodních kroků až po současnost a symbolizuje i jeho ambice do budoucna.
Lewis Hamilton se nepřipravuje jen na novou sezónu Formule 1, ale také na život v italském týmu a pro italské fanoušky. Sedminásobný mistr světa pilně trénuje svou italštinu, aby byl připraven na novou kapitolu své kariéry ve Ferrari. Informoval deník Daily Express.
Sezóna Formule 1 2025 přinese několik klíčových změn v pravidlech, které mohou ovlivnit průběh závodů i výsledky šampionátu. Přinášíme přehled nejdůležitějších úprav, včetně nového bodového systému.
Česká loterijní společnost Allwyn, jejímž majitelem je miliardář Karel Komárek navázala partnerství s Formulí 1 a týmem Mclaren.
Mercedes vyměnil Lewise Hamiltona za talentovaného teenagera Kimia Antonelliho pro sezónu 2025 F1. Toto Wolff se však rozhodl zmírnit toto riziko příchodem zkušeného Valtteriho Bottase.
Legenda F1 Gerhard Berger má úzké vazby na oba týmy Red Bullu a jeho pohled na jejich aktuální situaci rozhodně stojí za pozornost.
Williams uzavřel významné partnerství se softwarovým gigantem Atlassian, což přinese nejen finanční podporu, ale i změnu jména týmu pro sezónu 2025.
McLaren si pojistil klíčového odborníka, který sehrál zásadní roli v boji o titul v roce 2024. Tým oznámil prodloužení smlouvy se šéfem aerodynamiky Peterem Prodromouem na delší období s cílem udržet konkurenceschopnost a pokračovat v úspěšném návratu na vrchol Formule 1.
Ollie Bearman si stanovil ambiciózní cíle pro svou první kompletní sezónu ve Formuli 1, přičemž přiznal, že po třech startech v roce 2024, jako rezervní jezdec, toužil po větších úspěších.
Alain Prost přirovnal Maxe Verstappena k Nikimu Laudovi, oceňujíc jeho přímý přístup k závodům, který mu pomohl získat čtyři tituly a 63 vítězství. Prost věří, že Verstappen je skvělý šampion, který ukázal něco navíc, a že v budoucnu pravděpodobně překoná jeho úspěchy.
Legendární General Motors se chystá vstoupit do královny motorsportu jako nový výrobce, což otevírá cestu pro 11. tým na startovním roštu. Velká změna, která může zamíchat v roce 2026 kartami.