Kevin Magnussen sice udržuje dobrý vztahy se šéfem Haasu Güntherem Steinerem, nemá však moc velký zájem o roli rezervního jezdce poté, co se americký tým rozhodl loni podepsat smlouvu s Mickem Schumacherem a s Nikitou Mazepinem.
Dánský pilot, jenž v F1 strávil šest plný sezón, dosáhl svého největšího úspěchu při debutu s McLarenem v roce 2014, kdy skončil v úvodním závodu v Austrálii na 2. místě, na což se mu pak již nikdy nepovedlo navázat. Loni dojížděl spíše na zadních pozicích a pro svůj tým vybojoval pouze jeden bod.
V období pandemie roste význam zkušených jezdců, kteří jsou schopni kdykoliv jako náhradníci naskočit do závodů, jak to loni prokázal například Nico Hülkenberg u Racing Pointu (nyní Aston Martinu). Steiner nedávno uvedl, že by v případě nouze zavolal svým bývalým závodním pilotům: Magnussenovi či Romainovi Grosjeanovi.
Dána by však taková nabídka příliš nezaujala: "Podle mě to je teď hodně těžko říci. Nemyslím si, že by to bylo tak zajímavé. Vždy tady budu pro tým, strávil jsem s ním pár dobrý let a budu k dispozici s radou. Günther je dobrý přítel, stejně jako mnoho lidí u Haasu. Ale jakékoliv rozhovory o jednorázovém závodě mě fakt moc nezajímají."
"Rád se plně soustředím na to, co dělám. A znovu - myslím, že mi hodně chybí vítězství. V F1 jsem strávil 7 let. Odjet o jeden závod více, to vážně není nic zajímavého," pokračuje Magnussen, jenž si příští rok zkusí vytrvalostní seriál FIA WEC.
Považuje tedy Formuli 1 za uzavřenou kapitolu? "V podstatě ano. Jako pokud by se mi ozval Mercedes a zeptal se, jestli bych měl zájem jezdit za ně, tak to by podle mě každý bral velmi vážně. Ale myslím si, že jsem si toho v F1 už zkusil dost."
"Dal jsem vše do toho, abych byl v tomto sportu velmi úspěšný. Považuji se za velmi šťastného díky tom, že jsem si mohl splnit svůj dětský sen závodit v F1. Mám doma trofej z F1 závodů, o čemž jsem jako dítě snil. Dal jsem tomu slušnou šanci, zkusil jsem si to a cítím, že jsem připravený na to jít dál a opět něco vyhrát. Opravdu jsem v takovém rozpoložení," popisuje Magnussen.
V pondělí oznámil, že v roce 2022 bude ve WEC závodit s hyper-auty za Peugeot, což označuje za perfektní krok, letos bude zkoušet své štěstí v americké IMSA se stájí Ganassi: "Příležitost s Peugeotem vždy začínala v roce 2022, alespoň ta závodní, takže jsem potřeboval něco pro rok 2021."
"Měl jsem několik věcí, které jsem opravdu chtěl podniknout, a Daytona a IMSA k nim patřily." Závod v Daytoně už má za sebou, žel tam kvůli defektu přišel o šanci na vítězství.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.