Ferrari se podle odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka vrátí v příští sezoně do hry. Na boj o nejvyšší příčky to ale prý nebude.
Ferrari má za sebou katastrofální sezonu 2020 - nejhorší za několik posledních dekád. Dokonce tak špatnou, že horší to v podání stáje z Maranella už snad být ani nemůže. Respektive může, ale pokud by se takový scénář opravdu naplnil, mohli by Italové s klidem „zbourat továrnu". Ročník 2021 sice týmy vnímají jako přechodný, už teď se totiž všichni soustředí na nástup nových pravidel, která přijdou v roce 2022, ale i tak se Scuderia chce zlepšit už letos.
Největší slabinou červených byl loni bezesporu motor. V Maranellu museli svou pohonnou jednotku (údajně) přepracovat, protože neměla být v souladu s pravidly. Jenže to se nepovedlo a agregát, který byl v roce 2019 tím nejlepším, se rázem stal tím nejhorším.
A Ferrari trpělo. Jeho deficit byl nejvíc znát na motorově náročných tratích, zejména ve Spa, potažmo na domácí Monze. Těmto problémům už však má být konec, tvrdí to odborný poradce Red Bullu Helmut Marko, podle něj učinilo Ferrari přes zimu se se svým motorem velký pokrok.
„Loni ztráceli se svým motorem zhruba nějakých padesát koní, ale myslím, že z tohohle šoku už se dostali. Podle mých informací svůj motor přes zimu notně vylepšili, řekl bych, že v příští sezoně budou bojovat o třetí místo v pořadí týmů," prorokuje Marko.
Bojovat o vítězství ale podle Helmuta Ferrari nebude, stejně jako Aston Martin. „Mají sice nový název týmu a dobré zázemí, ale ztráta na nás a Mercedes je příliš velká. Podle mě ji přes jednu zimu nedoženou, abyste mohli pravidelně bojovat o vítězství, musí si všechno sednout. V takovém bodě ještě Aston Martin není."
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.