Ferrari se podle odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka vrátí v příští sezoně do hry. Na boj o nejvyšší příčky to ale prý nebude.
Ferrari má za sebou katastrofální sezonu 2020 - nejhorší za několik posledních dekád. Dokonce tak špatnou, že horší to v podání stáje z Maranella už snad být ani nemůže. Respektive může, ale pokud by se takový scénář opravdu naplnil, mohli by Italové s klidem „zbourat továrnu". Ročník 2021 sice týmy vnímají jako přechodný, už teď se totiž všichni soustředí na nástup nových pravidel, která přijdou v roce 2022, ale i tak se Scuderia chce zlepšit už letos.
Největší slabinou červených byl loni bezesporu motor. V Maranellu museli svou pohonnou jednotku (údajně) přepracovat, protože neměla být v souladu s pravidly. Jenže to se nepovedlo a agregát, který byl v roce 2019 tím nejlepším, se rázem stal tím nejhorším.
A Ferrari trpělo. Jeho deficit byl nejvíc znát na motorově náročných tratích, zejména ve Spa, potažmo na domácí Monze. Těmto problémům už však má být konec, tvrdí to odborný poradce Red Bullu Helmut Marko, podle něj učinilo Ferrari přes zimu se se svým motorem velký pokrok.
„Loni ztráceli se svým motorem zhruba nějakých padesát koní, ale myslím, že z tohohle šoku už se dostali. Podle mých informací svůj motor přes zimu notně vylepšili, řekl bych, že v příští sezoně budou bojovat o třetí místo v pořadí týmů," prorokuje Marko.
Bojovat o vítězství ale podle Helmuta Ferrari nebude, stejně jako Aston Martin. „Mají sice nový název týmu a dobré zázemí, ale ztráta na nás a Mercedes je příliš velká. Podle mě ji přes jednu zimu nedoženou, abyste mohli pravidelně bojovat o vítězství, musí si všechno sednout. V takovém bodě ještě Aston Martin není."
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.