Ferrari se podle odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka vrátí v příští sezoně do hry. Na boj o nejvyšší příčky to ale prý nebude.
Ferrari má za sebou katastrofální sezonu 2020 - nejhorší za několik posledních dekád. Dokonce tak špatnou, že horší to v podání stáje z Maranella už snad být ani nemůže. Respektive může, ale pokud by se takový scénář opravdu naplnil, mohli by Italové s klidem „zbourat továrnu". Ročník 2021 sice týmy vnímají jako přechodný, už teď se totiž všichni soustředí na nástup nových pravidel, která přijdou v roce 2022, ale i tak se Scuderia chce zlepšit už letos.
Největší slabinou červených byl loni bezesporu motor. V Maranellu museli svou pohonnou jednotku (údajně) přepracovat, protože neměla být v souladu s pravidly. Jenže to se nepovedlo a agregát, který byl v roce 2019 tím nejlepším, se rázem stal tím nejhorším.
A Ferrari trpělo. Jeho deficit byl nejvíc znát na motorově náročných tratích, zejména ve Spa, potažmo na domácí Monze. Těmto problémům už však má být konec, tvrdí to odborný poradce Red Bullu Helmut Marko, podle něj učinilo Ferrari přes zimu se se svým motorem velký pokrok.
„Loni ztráceli se svým motorem zhruba nějakých padesát koní, ale myslím, že z tohohle šoku už se dostali. Podle mých informací svůj motor přes zimu notně vylepšili, řekl bych, že v příští sezoně budou bojovat o třetí místo v pořadí týmů," prorokuje Marko.
Bojovat o vítězství ale podle Helmuta Ferrari nebude, stejně jako Aston Martin. „Mají sice nový název týmu a dobré zázemí, ale ztráta na nás a Mercedes je příliš velká. Podle mě ji přes jednu zimu nedoženou, abyste mohli pravidelně bojovat o vítězství, musí si všechno sednout. V takovém bodě ještě Aston Martin není."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.