Helmut Marko si myslí, že Sebastian Vettel u Ferrari až příliš chyboval. Největší kiks přišel podle odborného poradce Red Bullu v Německu 2018.
Sebastian Vettel přicházel do Ferrari s velkými ambicemi - německý pilot chtěl napodobit svůj velký vzor Michaela Schumachera a vytvořit v Maranellu dynastii. Jenže se mu to nepovedlo, Vettel sice dokázal vyhrát hned svůj druhý závod v rudé kombinéze, jenže k vysněnému titulu se nikdy reálně nepřiblížil. Z části to byla vina monopostu, z části se na neúspěchu podílel sám vlastními chybami.
Tak jako v Německu 2018. Pilot Ferrari měl závod relativně pod kontrolou, avšak na trati, která byla během té doby lehce smáčena deštěm udělal chybu a narazil do bariéry. Ze slibně rozjetého závodu tak nic nebylo, ba co víc, 25 bodů pro sebe tehdy uzmul Lewis Hamilton, který díky tomu zahájil cestu za dalším mistrovským titulem.
A stejně tak šlo o začátek rozkladu idylického vztahu mezi Vettelem a Ferrari. Myslí si to alespoň odborný poradce Red Bullu Helmut Marko, který Seba velmi dobře zná z dob jejich společného působení u Red Bullu, kdy Vettel získal čtyři mistrovské tituly.
„Myslím, že v Německu 2018 nastal u Vettela zlom. Došlo u něj ke ztrátě sebedůvěry, když vedl a havaroval, pak už se do toho nedostal. Byl to moment, kdy se začal zhoršovat jeho vztah s Ferrari. Neumím říct, jak moc ho pak případně znevýhodnili, ale faktem je, že prostě udělal až příliš mnoho chyb," líčí Marko.
Vrátí se podle něj Vettel do staré dobré formy? „Osobně doufám, že ano, hlavně kvůli němu." Pravdou je, že s Aston Martinem bude mít Vettel pravděpodobně poslední šanci, jak oprášit zašlý lesk. V sázce tedy bude mnoho.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.