Helmut Marko si myslí, že Sebastian Vettel u Ferrari až příliš chyboval. Největší kiks přišel podle odborného poradce Red Bullu v Německu 2018.
Sebastian Vettel přicházel do Ferrari s velkými ambicemi - německý pilot chtěl napodobit svůj velký vzor Michaela Schumachera a vytvořit v Maranellu dynastii. Jenže se mu to nepovedlo, Vettel sice dokázal vyhrát hned svůj druhý závod v rudé kombinéze, jenže k vysněnému titulu se nikdy reálně nepřiblížil. Z části to byla vina monopostu, z části se na neúspěchu podílel sám vlastními chybami.
Tak jako v Německu 2018. Pilot Ferrari měl závod relativně pod kontrolou, avšak na trati, která byla během té doby lehce smáčena deštěm udělal chybu a narazil do bariéry. Ze slibně rozjetého závodu tak nic nebylo, ba co víc, 25 bodů pro sebe tehdy uzmul Lewis Hamilton, který díky tomu zahájil cestu za dalším mistrovským titulem.
A stejně tak šlo o začátek rozkladu idylického vztahu mezi Vettelem a Ferrari. Myslí si to alespoň odborný poradce Red Bullu Helmut Marko, který Seba velmi dobře zná z dob jejich společného působení u Red Bullu, kdy Vettel získal čtyři mistrovské tituly.
„Myslím, že v Německu 2018 nastal u Vettela zlom. Došlo u něj ke ztrátě sebedůvěry, když vedl a havaroval, pak už se do toho nedostal. Byl to moment, kdy se začal zhoršovat jeho vztah s Ferrari. Neumím říct, jak moc ho pak případně znevýhodnili, ale faktem je, že prostě udělal až příliš mnoho chyb," líčí Marko.
Vrátí se podle něj Vettel do staré dobré formy? „Osobně doufám, že ano, hlavně kvůli němu." Pravdou je, že s Aston Martinem bude mít Vettel pravděpodobně poslední šanci, jak oprášit zašlý lesk. V sázce tedy bude mnoho.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.