Helmut Marko si myslí, že Sebastian Vettel u Ferrari až příliš chyboval. Největší kiks přišel podle odborného poradce Red Bullu v Německu 2018.
Sebastian Vettel přicházel do Ferrari s velkými ambicemi - německý pilot chtěl napodobit svůj velký vzor Michaela Schumachera a vytvořit v Maranellu dynastii. Jenže se mu to nepovedlo, Vettel sice dokázal vyhrát hned svůj druhý závod v rudé kombinéze, jenže k vysněnému titulu se nikdy reálně nepřiblížil. Z části to byla vina monopostu, z části se na neúspěchu podílel sám vlastními chybami.
Tak jako v Německu 2018. Pilot Ferrari měl závod relativně pod kontrolou, avšak na trati, která byla během té doby lehce smáčena deštěm udělal chybu a narazil do bariéry. Ze slibně rozjetého závodu tak nic nebylo, ba co víc, 25 bodů pro sebe tehdy uzmul Lewis Hamilton, který díky tomu zahájil cestu za dalším mistrovským titulem.
A stejně tak šlo o začátek rozkladu idylického vztahu mezi Vettelem a Ferrari. Myslí si to alespoň odborný poradce Red Bullu Helmut Marko, který Seba velmi dobře zná z dob jejich společného působení u Red Bullu, kdy Vettel získal čtyři mistrovské tituly.
„Myslím, že v Německu 2018 nastal u Vettela zlom. Došlo u něj ke ztrátě sebedůvěry, když vedl a havaroval, pak už se do toho nedostal. Byl to moment, kdy se začal zhoršovat jeho vztah s Ferrari. Neumím říct, jak moc ho pak případně znevýhodnili, ale faktem je, že prostě udělal až příliš mnoho chyb," líčí Marko.
Vrátí se podle něj Vettel do staré dobré formy? „Osobně doufám, že ano, hlavně kvůli němu." Pravdou je, že s Aston Martinem bude mít Vettel pravděpodobně poslední šanci, jak oprášit zašlý lesk. V sázce tedy bude mnoho.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.