Šéf Red Bullu Christian Horner a šéf Mercedesu Toto Wolff by se zaváděním nových biopaliv plánovaných pro sezónu 2022 nespěchali. Co se má změnit a proč?
Formule 1 usiluje o zvýšení udržitelnosti svých paliv, v současné době používá 5,75 % biosložek v benzínu pro monoposty. Od příštího roku by tento podíl měl narůst na 10 % (E10), se zavedením nové generace pohonných jednotek by ale mělo dojít k přechodu na 100% udržitelná paliva.
Diskuse kolem E10 paliv se vedou současně s možností zmražení vývoje motorů pro rok 2022, o což usiluje především Red Bull, který se po odchodu Hondy z F1 na sklonku roku ocitne bez pohonných jednotek.
Mercedes by podpořil zmrazení vývoje motorů pouze za předpokladu, že nebude uplatněno žádné pravidlo pro konvergenci výkonu motorů, přestože po něm kromě Red Bullu volá i Ferrari. Pokud jde o E10 paliva, pak jsou Stříbrné šípy "vlastně celkem neutrální, pokud jde o jeho zavedení či nikoliv," protože to podle Wolffa představuje "jen malý krok."
Šéf Red Bullu je nicméně jasně proti: "Já bych upřednostnil, abychom nešli do E10 paliva. Jde o přímý vývojový požadavek pro rok 2022. A my bychom byli pro zavedení zcela udržitelného jádrového paliva s novým motorem, místo přidání dalších pěti procent na E10 u současného paliva."
"Nejsem si jistý, že jde o velkou zprávu, zatímco rok 2026 nebo 2025 bude o tom, zda přejít na plně udržitelné palivo. Jeho zavedení bude mít své následky, a ty následky se nevyhnutelně promítnou do nákladů," očekává Horner.
FIA pro zajímavost minulý týden týmům výrobcům motorů dodala první barely plně udržitelného paliva ve snaze uspíšit zavedení nových pohonných jednotek na rok 2025, s čímž ale naráží u Renaultu.
Technický ředitel FIA Gilles Simon prohlásil, že jejím cílem je míst plně udržitelná paliva připravená dokonce již do roku 2023: "Děláme pokroky, ale nedokážu, zda to zvládneme. Je hodně brzy na prohlášení, že v roce 2023 budeme používat 100% udržitelná paliva. Ale pokusíme se toho dosáhnout."
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.