Šéf Red Bullu Christian Horner a šéf Mercedesu Toto Wolff by se zaváděním nových biopaliv plánovaných pro sezónu 2022 nespěchali. Co se má změnit a proč?
Formule 1 usiluje o zvýšení udržitelnosti svých paliv, v současné době používá 5,75 % biosložek v benzínu pro monoposty. Od příštího roku by tento podíl měl narůst na 10 % (E10), se zavedením nové generace pohonných jednotek by ale mělo dojít k přechodu na 100% udržitelná paliva.
Diskuse kolem E10 paliv se vedou současně s možností zmražení vývoje motorů pro rok 2022, o což usiluje především Red Bull, který se po odchodu Hondy z F1 na sklonku roku ocitne bez pohonných jednotek.
Mercedes by podpořil zmrazení vývoje motorů pouze za předpokladu, že nebude uplatněno žádné pravidlo pro konvergenci výkonu motorů, přestože po něm kromě Red Bullu volá i Ferrari. Pokud jde o E10 paliva, pak jsou Stříbrné šípy "vlastně celkem neutrální, pokud jde o jeho zavedení či nikoliv," protože to podle Wolffa představuje "jen malý krok."
Šéf Red Bullu je nicméně jasně proti: "Já bych upřednostnil, abychom nešli do E10 paliva. Jde o přímý vývojový požadavek pro rok 2022. A my bychom byli pro zavedení zcela udržitelného jádrového paliva s novým motorem, místo přidání dalších pěti procent na E10 u současného paliva."
"Nejsem si jistý, že jde o velkou zprávu, zatímco rok 2026 nebo 2025 bude o tom, zda přejít na plně udržitelné palivo. Jeho zavedení bude mít své následky, a ty následky se nevyhnutelně promítnou do nákladů," očekává Horner.
FIA pro zajímavost minulý týden týmům výrobcům motorů dodala první barely plně udržitelného paliva ve snaze uspíšit zavedení nových pohonných jednotek na rok 2025, s čímž ale naráží u Renaultu.
Technický ředitel FIA Gilles Simon prohlásil, že jejím cílem je míst plně udržitelná paliva připravená dokonce již do roku 2023: "Děláme pokroky, ale nedokážu, zda to zvládneme. Je hodně brzy na prohlášení, že v roce 2023 budeme používat 100% udržitelná paliva. Ale pokusíme se toho dosáhnout."
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.