Pilot stáje AlphaTauri Pierre Gasly si po letošní vydařené sezóně a dalších pokrocích myslí, že by Maxe Verstappena mohl u Red Bullu porazit. Ve Formuli 1 má ty nejvyšší ambice.
Loni si to měl možnost u Red Bullu s Maxem rozdávat, po slabých výkonech v prvních 12 velkých cenách se jej ale tým rozhodl přeřadit do svého béčka (tehdy Toro Rosso) a místo něj dát příležitost Alexanderovi Albonovi, jak to kdysi udělal s Holanďanem a s Daniilem Kvjatem.
Gasly se nenechal odradit a v Brazílii si hned dojel pro své první pódium, v letošní sezóně vedl stáj z Faenzy a podruhé v její historii pro ní vybojoval vítězství v italské Monze. Podle svých slov se toho hodně naučil a jako pilot vyspěl.
"Objektivně řečeno, jsem lepším jezdcem. Jsem konzistentnější a mám více zkušeností. Očekávám, že v roce 2021 to bude ještě lepší. A v následujícím roce se to znovu zlepší," popisuje 24letý rodák z francouzského Rouan.
"Ve Formuli 1 hrají zkušenosti celkem velkou roli. Naučil jsem se, jak lépe pracovat s týmem. Jak toho dostat více z lidí kolem mě. Jak se lépe připravit na závodní víkend. Jak se vyrovnávat s drobnými problémy, které můžete mít během víkendu," rozvádí Gasly.
"Abych byl upřímný, stále existuje spousta oblastí, v nichž se můžu zlepšit. Ale totéž platí pro sedminásobného šampiona. Kdybyste hovořili s Lewisem, tak jsem si jistý tím, že má také oblasti, ve kterých by se chtěl zlepšit. To je náš život: pracujeme na každém detailu, který nám pomůže se zlepšit - dělat něco lépe než ostatní," pokračuje pilot AlphyTauri.
Trochu jej zamrzelo, že jej Red Bull letos přehlédl, když si vybíral pilota pro příští sezónu k Verstappenovi. Nakonec se rozhodl pro volného Sergia Péreze. Gasly přitom věří, že by tentokrát mohl Maxe porazit, kdyby dostal druhou příležitost.
"Myslím, že bych měl ve stejném voze šanci. Ale je to mnohem složitější. Vím, jaké mám schopnosti. Když mám to správné auto, jako tomu bylo letos, tak dokážu zajíždět fakt dobře. Ukázal jsem to," poohlíží se za letošní sezónou, v níž se dostal do první desítky mezi piloty.
"A například i loni, kdy jsem dosáhl na pódium a dojížděl pravidelně na bodech. Budu v tom pokračovat na plný plyn, abych dostal svou příležitost. Protože mým cílem ve Formuli 1 je stát se mistrem světa. To je to, na čem pracuji," nevzdává se Gasly.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.