Pilot stáje AlphaTauri Pierre Gasly si po letošní vydařené sezóně a dalších pokrocích myslí, že by Maxe Verstappena mohl u Red Bullu porazit. Ve Formuli 1 má ty nejvyšší ambice.
Loni si to měl možnost u Red Bullu s Maxem rozdávat, po slabých výkonech v prvních 12 velkých cenách se jej ale tým rozhodl přeřadit do svého béčka (tehdy Toro Rosso) a místo něj dát příležitost Alexanderovi Albonovi, jak to kdysi udělal s Holanďanem a s Daniilem Kvjatem.
Gasly se nenechal odradit a v Brazílii si hned dojel pro své první pódium, v letošní sezóně vedl stáj z Faenzy a podruhé v její historii pro ní vybojoval vítězství v italské Monze. Podle svých slov se toho hodně naučil a jako pilot vyspěl.
"Objektivně řečeno, jsem lepším jezdcem. Jsem konzistentnější a mám více zkušeností. Očekávám, že v roce 2021 to bude ještě lepší. A v následujícím roce se to znovu zlepší," popisuje 24letý rodák z francouzského Rouan.
"Ve Formuli 1 hrají zkušenosti celkem velkou roli. Naučil jsem se, jak lépe pracovat s týmem. Jak toho dostat více z lidí kolem mě. Jak se lépe připravit na závodní víkend. Jak se vyrovnávat s drobnými problémy, které můžete mít během víkendu," rozvádí Gasly.
"Abych byl upřímný, stále existuje spousta oblastí, v nichž se můžu zlepšit. Ale totéž platí pro sedminásobného šampiona. Kdybyste hovořili s Lewisem, tak jsem si jistý tím, že má také oblasti, ve kterých by se chtěl zlepšit. To je náš život: pracujeme na každém detailu, který nám pomůže se zlepšit - dělat něco lépe než ostatní," pokračuje pilot AlphyTauri.
Trochu jej zamrzelo, že jej Red Bull letos přehlédl, když si vybíral pilota pro příští sezónu k Verstappenovi. Nakonec se rozhodl pro volného Sergia Péreze. Gasly přitom věří, že by tentokrát mohl Maxe porazit, kdyby dostal druhou příležitost.
"Myslím, že bych měl ve stejném voze šanci. Ale je to mnohem složitější. Vím, jaké mám schopnosti. Když mám to správné auto, jako tomu bylo letos, tak dokážu zajíždět fakt dobře. Ukázal jsem to," poohlíží se za letošní sezónou, v níž se dostal do první desítky mezi piloty.
"A například i loni, kdy jsem dosáhl na pódium a dojížděl pravidelně na bodech. Budu v tom pokračovat na plný plyn, abych dostal svou příležitost. Protože mým cílem ve Formuli 1 je stát se mistrem světa. To je to, na čem pracuji," nevzdává se Gasly.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.