Fernando Alonso zajel nejrychlejší čas dnešního testu, který byl původně určen pouze pro mladé piloty. Těsně za ním skončili talenti Mercedesu: Nyck de Vries a Stoffel Vandoorne.
Testování se zúčastnilo celkem 15 pilotů, z toho čtyři již v F1 závodili. Kromě nejrychlejšího Španěla za volant usedl také jeho bývalý kolega Stoffel Vandoorne, Robert Kubica s Alfou Romeo či Sebastien Buemi s Red Bullem.
Alonso během závodního víkendu předváděl své umění se starým Renaultem R25 poháněným třílitrovým atmosférickým desetiválcem, dnes měl k dispozici aktuální monopost RS20 a dosáhl s ním rychlejšího času, než Daniel Ricciardo či Esteban Ocon v sobotní kvalifikaci.
"Bylo to fajn, velmi příjemné být zpět ve voze, obzvlášť se závodním týmem. V rámci přípravy jsem testoval s vozem z roku 2018, ale tenhle je o něco serióznější, zažehl trochu soutěživého ducha," komentoval nadšený Alonso.
Každý tým mohl nasadit dva vozy, Racing Point ani McLaren se testu ale nezúčastnili. Původně byl totiž určený pouze mladým jezdcům, FIA později udělila výjimky pilotům, kteří letos nezávodili.
Nakolik byl test pro Renault užitečný? "Odsouhlasili jsme si spoustu základních věcí, jež jsme připravili v továrně, jako je umístění sedačky, pedálu atd., což je užitečné vzhledem k jednomu a půl dni zimního testování příští rok. Dnes jsme vše zvládli a do vánoc míříme s dobrým rozpoložením a všichni v týmu jsou motivovaní," odpovídá Alonso.
Nejvíce kilometrů si připsal Robert Shwartzman z Akademie Ferrari - jeho 129 kol na okruhu Jas Marina představuje 716,5 km. O dvě kola méně stihl Marino Sato s AlphouTauri, Antonio Fuoco s druhým Ferrari jich ujel ještě o jedno méně.
Jejich spolužák Callum Ilott kroužící s Haasem byl dnes potvrzen jako oficiální F1 testovací pilot Scuderie pro rok 2021.
Každý pilot měl k dispozici 2 sady nejměkčí (C5) směsi a 4 sady středně-tvrdé (C4) směsi letošních pneumatik Pirelli.
Oficiální tweety týmů F1 z dnešních testů:
📹 F1 Young Driver Test ✅Goodbye Abu Dhabi 🇦🇪Here are some of our best moments from #F1Testing today 🙌#essereFerrari 🔴 @ShwartzmanRob @Anto_Fuoco pic.twitter.com/bdBWgTHoJ7
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) December 15, 2020𝑇𝑜𝑚𝑜𝑟𝑟𝑜𝑤 𝑠𝑡𝑎𝑟𝑡𝑠 𝑡𝑜𝑑𝑎𝑦 🤩Lots of lessons learned today for our #FDA drivers @ShwartzmanRob, @SchumacherMick and @Callum_Ilott 💪#F1Testing pic.twitter.com/4bpgzEO7c8
— FerrariDriverAcademy (@insideFDA) December 15, 2020Hitting the track nice and early 👌 @yukitsunoda07 kicks off our Young Driver Test 🤙 pic.twitter.com/ILar6ilN1b
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) December 15, 2020One last day with the W11. ❤️ Stoffel and Nyck are testing today in Abu Dhabi. Who wants to see the 📸? 👀 pic.twitter.com/721K4Pz9To
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) December 15, 2020Testing in Abu Dhabi... DONE!P1 // Fernando: 1:36.333, 105 lapsP9 // Zhou: 1:37.902, 98 lapsChequered flag on 2020 🏁#RSspirit pic.twitter.com/0csVSZqiDv
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) December 15, 2020🏁🏁🏁A combined 1⃣5⃣3⃣ laps completed by @JaitkenRacer and @RoyNissany in the Abu Dhabi test 👏#WeAreWilliams 💙 pic.twitter.com/8Yxbq0W1Xg
— Williams Racing (@WilliamsRacing) December 15, 2020Robert owns selfies! 😂😂 pic.twitter.com/XwJywMbycH
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) December 15, 2020That’s a wrap 🎁 178 laps ✅ Testing is officially done with 1:37.770 for Juri Vips and 1:38.284 for @Sebastien_buemi 👏 pic.twitter.com/d69Ww2DhQi
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) December 15, 2020Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.