Fernando Alonso zajel nejrychlejší čas dnešního testu, který byl původně určen pouze pro mladé piloty. Těsně za ním skončili talenti Mercedesu: Nyck de Vries a Stoffel Vandoorne.
Testování se zúčastnilo celkem 15 pilotů, z toho čtyři již v F1 závodili. Kromě nejrychlejšího Španěla za volant usedl také jeho bývalý kolega Stoffel Vandoorne, Robert Kubica s Alfou Romeo či Sebastien Buemi s Red Bullem.
Alonso během závodního víkendu předváděl své umění se starým Renaultem R25 poháněným třílitrovým atmosférickým desetiválcem, dnes měl k dispozici aktuální monopost RS20 a dosáhl s ním rychlejšího času, než Daniel Ricciardo či Esteban Ocon v sobotní kvalifikaci.
"Bylo to fajn, velmi příjemné být zpět ve voze, obzvlášť se závodním týmem. V rámci přípravy jsem testoval s vozem z roku 2018, ale tenhle je o něco serióznější, zažehl trochu soutěživého ducha," komentoval nadšený Alonso.
Každý tým mohl nasadit dva vozy, Racing Point ani McLaren se testu ale nezúčastnili. Původně byl totiž určený pouze mladým jezdcům, FIA později udělila výjimky pilotům, kteří letos nezávodili.
Nakolik byl test pro Renault užitečný? "Odsouhlasili jsme si spoustu základních věcí, jež jsme připravili v továrně, jako je umístění sedačky, pedálu atd., což je užitečné vzhledem k jednomu a půl dni zimního testování příští rok. Dnes jsme vše zvládli a do vánoc míříme s dobrým rozpoložením a všichni v týmu jsou motivovaní," odpovídá Alonso.
Nejvíce kilometrů si připsal Robert Shwartzman z Akademie Ferrari - jeho 129 kol na okruhu Jas Marina představuje 716,5 km. O dvě kola méně stihl Marino Sato s AlphouTauri, Antonio Fuoco s druhým Ferrari jich ujel ještě o jedno méně.
Jejich spolužák Callum Ilott kroužící s Haasem byl dnes potvrzen jako oficiální F1 testovací pilot Scuderie pro rok 2021.
Každý pilot měl k dispozici 2 sady nejměkčí (C5) směsi a 4 sady středně-tvrdé (C4) směsi letošních pneumatik Pirelli.
Oficiální tweety týmů F1 z dnešních testů:
📹 F1 Young Driver Test ✅Goodbye Abu Dhabi 🇦🇪Here are some of our best moments from #F1Testing today 🙌#essereFerrari 🔴 @ShwartzmanRob @Anto_Fuoco pic.twitter.com/bdBWgTHoJ7
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) December 15, 2020𝑇𝑜𝑚𝑜𝑟𝑟𝑜𝑤 𝑠𝑡𝑎𝑟𝑡𝑠 𝑡𝑜𝑑𝑎𝑦 🤩Lots of lessons learned today for our #FDA drivers @ShwartzmanRob, @SchumacherMick and @Callum_Ilott 💪#F1Testing pic.twitter.com/4bpgzEO7c8
— FerrariDriverAcademy (@insideFDA) December 15, 2020Hitting the track nice and early 👌 @yukitsunoda07 kicks off our Young Driver Test 🤙 pic.twitter.com/ILar6ilN1b
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) December 15, 2020One last day with the W11. ❤️ Stoffel and Nyck are testing today in Abu Dhabi. Who wants to see the 📸? 👀 pic.twitter.com/721K4Pz9To
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) December 15, 2020Testing in Abu Dhabi... DONE!P1 // Fernando: 1:36.333, 105 lapsP9 // Zhou: 1:37.902, 98 lapsChequered flag on 2020 🏁#RSspirit pic.twitter.com/0csVSZqiDv
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) December 15, 2020🏁🏁🏁A combined 1⃣5⃣3⃣ laps completed by @JaitkenRacer and @RoyNissany in the Abu Dhabi test 👏#WeAreWilliams 💙 pic.twitter.com/8Yxbq0W1Xg
— Williams Racing (@WilliamsRacing) December 15, 2020Robert owns selfies! 😂😂 pic.twitter.com/XwJywMbycH
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) December 15, 2020That’s a wrap 🎁 178 laps ✅ Testing is officially done with 1:37.770 for Juri Vips and 1:38.284 for @Sebastien_buemi 👏 pic.twitter.com/d69Ww2DhQi
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) December 15, 2020Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.