Sebastian Vettel po letošní sezoně u Ferrari končí. To je přirozeně čas na určité bilancování. Němec vypráví například o tom, že nejradši měl rudý vůzi z roku 2017.
Mise Sebastiana Vettela u Ferrari po letošní sezoně skončí. Bez úspěchu. Německému jezdci se totiž nepodaří napodobit úspěchy Michaela Schumachera, Vettel titul do Maranella nepřiveze, to už je teď jasné. Nejblíž měl k tomuto vysněnému cíli během sezon 2017 a 2018, jenže pokaždé mu vystavil stopku Mercedes a Lewis Hamilton.
„Nejlepší Ferrari, které jsem mohl řídit, bylo to z roku 2017. Sice nám v kvalifikacích občas chyběla trocha výkonu, ale i tak jsme byli často před Mercedesem. Rozhodně ale nechci nikoho vinit. Já jsem ten, kdo drží volant, to je filozofie, kterou razím," říká Vettel.
„Mají skvělý tým i auto. Možná, že by u nich měla úspěchy většina pilotů. Na druhou stranu... Lewis je extrémně silný každý víkend, právě to je jeho nejsilnější stránka. Tohle ho dělá výjimečným," má jasno pilot Ferrari.
I on by za Mercedes rád jezdil. „Neřekl bych Mercedesu ne, myslím, že teď by jim neodmítl žádný jezdec. Byl bych připravený jezdit vedle Lewise, ale museli byste se zeptat jeho, jestli by mě v týmu chtěl. Myslím si však, že by s tím neměl problém."
Ke stříbrným šípům ovšem Sebastian Vettel nezamíří. Jeho novým působištěm bude Aston Martin, ambiciózní projekt má výhledově jen ty nejvyšší cíle. Pomohou k jejich splnění zkušenosti čtyřnásobného mistra světa?
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.