Sebastian Vettel po letošní sezoně u Ferrari končí. To je přirozeně čas na určité bilancování. Němec vypráví například o tom, že nejradši měl rudý vůzi z roku 2017.
Mise Sebastiana Vettela u Ferrari po letošní sezoně skončí. Bez úspěchu. Německému jezdci se totiž nepodaří napodobit úspěchy Michaela Schumachera, Vettel titul do Maranella nepřiveze, to už je teď jasné. Nejblíž měl k tomuto vysněnému cíli během sezon 2017 a 2018, jenže pokaždé mu vystavil stopku Mercedes a Lewis Hamilton.
„Nejlepší Ferrari, které jsem mohl řídit, bylo to z roku 2017. Sice nám v kvalifikacích občas chyběla trocha výkonu, ale i tak jsme byli často před Mercedesem. Rozhodně ale nechci nikoho vinit. Já jsem ten, kdo drží volant, to je filozofie, kterou razím," říká Vettel.
„Mají skvělý tým i auto. Možná, že by u nich měla úspěchy většina pilotů. Na druhou stranu... Lewis je extrémně silný každý víkend, právě to je jeho nejsilnější stránka. Tohle ho dělá výjimečným," má jasno pilot Ferrari.
I on by za Mercedes rád jezdil. „Neřekl bych Mercedesu ne, myslím, že teď by jim neodmítl žádný jezdec. Byl bych připravený jezdit vedle Lewise, ale museli byste se zeptat jeho, jestli by mě v týmu chtěl. Myslím si však, že by s tím neměl problém."
Ke stříbrným šípům ovšem Sebastian Vettel nezamíří. Jeho novým působištěm bude Aston Martin, ambiciózní projekt má výhledově jen ty nejvyšší cíle. Pomohou k jejich splnění zkušenosti čtyřnásobného mistra světa?
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.