Ferrari se podle McLarenu ještě může zapojit do boje o 3. místo v šampionátu

Sebastian Vettel a Carlos Sainz na Hungaroringu
Sebastian Vettel a Carlos Sainz na Hungaroringu, foto: Pirelli
Petr Hlawiczka 23. listopadu 2020 06:00
Sdílej:

Stáj z Maranella se po skvělém výsledku v Turecku přiblížila nejlepší pětici. I když ji někteří odepisovali, podle šéfa McLarenu Andrease Seidla má stále šanci vybojovat bronz v letošním šampionátu konstruktérů.

Sebastian Vettel skončil v Istanbulu na pódiu, Charles Leclerc obsadil v deštěm poznamenaném závodě čtvrtou příčku, byť ještě před poslední šikanou byl dokonce druhý. Ferrari si odvezlo celkem 27 bodů, což je jejich letošní rekord.

Díky tomu se přiblížilo pátému Renaultu na dostřel 6 bodů, McLaren má o  19 bodů a třetí Racing Point o 24 bodů více. Po mizerném vstupu do letošní sezóny se slabým motorem i aerodynamikou to vypadá na podstatně lepší závěr pro Rudé.

Seidl je rozhodně bere jako vážného soupeře před posledními třemi závody, kdy drží čtvrtou příčku. V Turecku, kde nakonec dojel Carlos Sainz pátý a Lando Norris osmý, to přitom pro ně moc dobře nevypadalo: "Samozřejmě to pro nás bylo skvělé dosáhnout takového výsledku protože nás to udrželo v boji v šampionátu konstruktérů."

"A s tím, co jsme viděli také od Ferrari - ještě jeden dobrý výsledek a najednou z toho bude boj mezi čtyřmi týmy o tu třetí, čtvrtou, pátou a šestou příčku," konstatuje šéf McLarenu, jenž na bronz ztrácí pouhých pět bodů.

Nahání mu stoupající forma Ferrari strach? "Nemám obavy ani si nedělám starosti, jsem jen realista. A vím, co dokáže takový tým jako Ferrari se všemi těmi zdroji, které mají. Není překvapením, že se ke konci sezóny přibližují. My jsme proto nikdy nepodceňovali tu sílu, kterou Ferrari má. Mají dva skvělé jezdce a samozřejmě skvělý tým. Je to tedy realita, které čelíme."

"My máme konkurenceschopné auto, které je ve srovnání s tím loňským agresivní, máme zřejmě i více bodů než loni, což opět ukazuje, že jsme s týmem udělali pokrok. Zároveň však máme velmi silné soupeře. A zkrátka doufáme, že se v této bitvě udržíme až do posledního závodu a že do toho dáme vše," pokračuje Seidl.

"Vidím, jak jsou všichni uvnitř týmu odhodláni, jak je skvělý duch v garáži a doma. To mi dodává důvěru, že se v této bitvě udržíme. Teď je důležité, abychom se soustředili na sebe, abychom dokázali dostávat z vozu více výkonnosti, obzvlášť o sobotách," pokračuje.

"Rovněž je důležité udržet si tu úroveň spolehlivosti. Pak bude důležité absolvovat čisté závodní víkendy a také optimalizovat činnosti, pokud jde o strategie a zastávky v boxech. A společně se dvěma našimi jezdci si myslím, že se dokážeme v boji [o bronz] udržet. To je to, na co se soustředíme," dodává šéf McLarenu.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.