Stáj z Maranella se po skvělém výsledku v Turecku přiblížila nejlepší pětici. I když ji někteří odepisovali, podle šéfa McLarenu Andrease Seidla má stále šanci vybojovat bronz v letošním šampionátu konstruktérů.
Sebastian Vettel skončil v Istanbulu na pódiu, Charles Leclerc obsadil v deštěm poznamenaném závodě čtvrtou příčku, byť ještě před poslední šikanou byl dokonce druhý. Ferrari si odvezlo celkem 27 bodů, což je jejich letošní rekord.
Díky tomu se přiblížilo pátému Renaultu na dostřel 6 bodů, McLaren má o 19 bodů a třetí Racing Point o 24 bodů více. Po mizerném vstupu do letošní sezóny se slabým motorem i aerodynamikou to vypadá na podstatně lepší závěr pro Rudé.
Seidl je rozhodně bere jako vážného soupeře před posledními třemi závody, kdy drží čtvrtou příčku. V Turecku, kde nakonec dojel Carlos Sainz pátý a Lando Norris osmý, to přitom pro ně moc dobře nevypadalo: "Samozřejmě to pro nás bylo skvělé dosáhnout takového výsledku protože nás to udrželo v boji v šampionátu konstruktérů."
"A s tím, co jsme viděli také od Ferrari - ještě jeden dobrý výsledek a najednou z toho bude boj mezi čtyřmi týmy o tu třetí, čtvrtou, pátou a šestou příčku," konstatuje šéf McLarenu, jenž na bronz ztrácí pouhých pět bodů.
Nahání mu stoupající forma Ferrari strach? "Nemám obavy ani si nedělám starosti, jsem jen realista. A vím, co dokáže takový tým jako Ferrari se všemi těmi zdroji, které mají. Není překvapením, že se ke konci sezóny přibližují. My jsme proto nikdy nepodceňovali tu sílu, kterou Ferrari má. Mají dva skvělé jezdce a samozřejmě skvělý tým. Je to tedy realita, které čelíme."
"My máme konkurenceschopné auto, které je ve srovnání s tím loňským agresivní, máme zřejmě i více bodů než loni, což opět ukazuje, že jsme s týmem udělali pokrok. Zároveň však máme velmi silné soupeře. A zkrátka doufáme, že se v této bitvě udržíme až do posledního závodu a že do toho dáme vše," pokračuje Seidl.
"Vidím, jak jsou všichni uvnitř týmu odhodláni, jak je skvělý duch v garáži a doma. To mi dodává důvěru, že se v této bitvě udržíme. Teď je důležité, abychom se soustředili na sebe, abychom dokázali dostávat z vozu více výkonnosti, obzvlášť o sobotách," pokračuje.
"Rovněž je důležité udržet si tu úroveň spolehlivosti. Pak bude důležité absolvovat čisté závodní víkendy a také optimalizovat činnosti, pokud jde o strategie a zastávky v boxech. A společně se dvěma našimi jezdci si myslím, že se dokážeme v boji [o bronz] udržet. To je to, na co se soustředíme," dodává šéf McLarenu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.