Šéf Mercedesu očekává, že Honda příští rok poskytne Red Bullu velmi konkurenceschopnou pohonnou jednotku, aby mu pomohla k titulu a zanechala dobrý dojem ze svého působení ve Formuli 1.
Stříbrné šípy o víkendu předčasně získaly sedmý mistrovský titul v F1 a kvůli zmražení pravidel jsou považováni za favority i pro příští ročník. Red Bull jim je však nyní o něco blíže, Max Verstappen s jejich jezdci začíná bojovat o vítězství s tím, jak se rakouskému týmu daří zlepšovat své šasi.
A kromě aerodynamických vylepšení se Honda chystá na nasazení zcela nového motoru. Toto Wolff proto očekává, že Red Bull bude příští rok ještě silnější, proto nemohou usnout na vavřínech.
"Vždy nám dělají starosti. Můžete prohlásit, že letos šlo zřejmě o naši nejlepší sezónu a měli jsme největší náskok. Na čele byla zřídka více než tři auta. Max navíc odvádí fantastickou práci. Zřejmě jezdí lépe, než jejich auto momentálně může přinést," uvádí šéf Mercedesu.
"Každý víkend to je jako déjà vu, kdy máte ty tři kamarády na čele a on se konečky svých prstů drží Mercedesů. Proto si myslím, že do toho dá Honda příští rok vše a že budou všichni u Red Bullu motivováni. A v neposlední řadě Max," domnívá se Wolff.
Honda nedávno oznámila svůj odchod z F1 na konci roku 2021, protože potřebuje věnovat více zdrojů do změn v oblasti silničních vozů a přechodu na elektromobily. Kvůli tomu o rok uspíší nasazení nového motoru, který původně plánovala pro rok 2022, aby své působení v F1 zakončila co nejlépe.
Red Bull mezitím hledá partnera pro sezónu 2022 a dále. Nejraději by převzal projekt Hondy a motory si stavěl sám, to však podmiňuje změnami v pravidlech: zmražením jejich vývoje. To se však moc nezamlouvá Ferrari ani Renaultu.
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella otevřeně přiznal, že během Velké ceny Emilia-Romagna tým nikdy nedisponoval dostatečným tempem na závodní trati. Podle něj McLaren nikdy nedokázal naplno konkurovat soupeřům a postrádal rychlost, která by mu umožnila bojovat o přední pozice.
Lando Norris po závodě v Imole uznal, že svět Formule 1 se může během několika dní dramaticky změnit. Zatímco v Miami slavil vítězství, tentokrát nestačil na Verstappena. Přesto zůstává přesvědčený, že McLaren směřuje správnou cestou.
Alex Albon vzal kontakt s Charlesem Leclercem v Imole sportovně a přiznal, že by na jeho místě jednal stejně. Tvrdý souboj označil za součást závodění a nepovažuje ho za důvod ke stížnostem.
Charles LeclercFerrari kritizuje výkonnost týmu po zklamání v kvalifikaci, které ho v Imole odsoudilo k těžkému závodu a soubojům ve středu pole s Albonem a Gaslym.
Vysoké teploty v Imole představovaly pro tým Mercedes značnou překážku, která se výrazně podepsala na jejich výsledcích. George Russell skončil až na sedmém místě, zatímco jeho týmový kolega Andrea Kimi Antonelli musel kvůli technickým problémům závod předčasně ukončit.
Osmnáctiletý talent Mercedesu přiznal, že ho při debutu ve Formuli 1 v Itálii přemohla síla okamžiku a nečekaně velká pozornost. Přesto šlo podle něj o nezapomenutelný zážitek a silnější vstup do světa F1, než si kdy dokázal představit.
Lewis Hamilton předvedl v Imole působivý výkon, když se ze 12. místa na startu dokázal propracovat až na čtvrtou příčku. Britský pilot stáje Mercedes tak ukázal, že stále patří mezi nejzkušenější a nejrychlejší jezdce ve startovním poli. Jeho stíhací jízda byla jedním z hlavních momentů závodu.
Max Verstappen zvítězil v Imole zaslouženě, nikoliv náhodou, uvedl šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner. Podle něj tým překonal zásadní slabinu svého vozu RB21, čímž jasně ukázal svou sílu a připravenost čelit McLarenu.
Max Verstappen položil základ vítězství v Imole už v prvním kole, když se po vnější straně Tamburella prohnal kolem Oscara Piastriho. Přestože se Australan snažil, nic nemělo takový dopad na vývoj závodu jako právě tento klíčový tah.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.