George Russell potvrdil svou formu v Montrealu a druhým po sobě jdoucím pole position ukázal, že Mercedes opět nachází tempo. Pokud promění start ve vítězství, může tím zlomit dosavadní průběh sezóny a upevnit své postavení mezi elitou.
George Russell zazářil a zajel nejlepší čas kvalifikace na Velkou cenu Kanady v Montrealu. Už od pátečních tréninků bylo jasné, že o nejvyšší příčky bude tvrdý boj mezi několika týmy. Mercedes, Red Bull, McLaren i Ferrari se střídaly na čele, takže kvalifikace slibovala napínavé momenty a nezklamala.
Red Bull s úlevou oznámil, že Max Verstappen bude startovat z první řady vedle svého rivala. I když celý víkend bojoval s tvrdým řízením, dokázal zajet rychlá a stabilní kola a v kvalifikaci skončil druhý těsně za Georgem Russellem.
Lando Norris si však kvůli chybě na trati pokazil šanci bojovat o špičku. McLaren po kvalifikaci konstatoval stručně: „Pouze 7. místo.“ Norris sice při druhém pokusu trochu čas vylepšil, ale na špičku to nestačilo.
Kvalifikace měla i dramatické chvíle. Carlos Sainz nepostoupil do další části a ostře kritizoval Isacka Hadjara, který mu podle něj výrazně zbrzdil jízdu ve druhé šikaně. Oba jezdce po kvalifikaci čekalo setkání s komisaři. Vedle Sainze vypadli i Oliver Bearman, Pierre Gasly, Nico Hülkenberg a Alexander Albon, jehož Williams postihl technický problém – kryt motoru se mu na rovince roztrhl a po trati se rozletěly kusy karbonu. Kvůli tomu musela být kvalifikace na chvíli přerušena červenými vlajkami.
Boj o nejlepší čas se vedl i mezi pneumatikami. Někteří jezdci vsadili na měkké směsi, jiní na střední. Například Piastri a Leclerc jeli na softu, zatímco Alonso byl rychlý na médiu. V průběhu kvalifikace bylo těžké určit, která varianta je výhodnější.
Situaci komplikovala i penalizace. Júki Cunoda dostal desetimístný trest na startovním roštu za předjetí při červených vlajkách, takže bude startovat z poslední pozice.
Ve finále se rozhodovalo v posledních minutách. Norris pokazil pokus v poslední šikaně a přiblížil se nejlepším jezdcům jen na páté místo. Leclerc svůj závěrečný pokus zrušil kvůli chybě v zatáčkách osm a devět. Piastri se krátce dostal na první místo, ale Verstappen ho rychle předejel. Nakonec však Russella na středních pneumatikách nikdo nepřekonal a zajistil si pole position časem 1:10.899.
Mercedes tak potvrdil zlepšující formu a Russell je připraven na nedělní souboj s Verstappenem, který bude startovat po jeho boku z první řady. Těšit se můžeme na ostrý souboj o vítězství na kanadské trati.
Výsledky kvalifikace na GP Kanady:
1. George Russell (Mercedes) 1:10.899
2. Max Verstappen (Red Bull Racing) +0.160
3. Oscar Piastri (McLaren) +0.221
4. Kimi Antonelli (Mercedes) +0.492
5. Lewis Hamilton (Ferrari) +0.627
6. Fernando Alonso (Aston Martin) +0.687
7. Lando Norris (McLaren) +0.726
8. Charles Leclerc (Ferrari) +0.783
9. Isack Hadjar (Racing Bulls) +0.968
10. Alexander Albon (Williams) +1.008
1. George Russell (Mercedes) 1:11.570
2. Lando Norris (McLaren) +0.029
3. Charles Leclerc (Ferrari) +0.056
4. Max Verstappen (Red Bull Racing) +0.068
5. Oscar Piastri (McLaren) +0.145
6. Fernando Alonso (Aston Martin) +0.235
7. Lewis Hamilton (Ferrari) +0.315
8. Alexander Albon (Williams) +0.322
9. Kimi Antonelli (Mercedes) +0.404
10. Isack Hadjar (Racing Bulls) +0.433
11. Yuki Tsunoda (Red Bull Racing) +0.532
12. Franco Colapinto (Alpine) +0.572
13. Nico Hulkenberg (Kick Sauber) +0.613
14. Oliver Bearman (Haas F1 Team) +0.770
15. Esteban Ocon (Haas F1 Team) +1.064
1. Lando Norris (McLaren) 1:11.826
2. Oscar Piastri (McLaren) +0.113
3. Lewis Hamilton (Ferrari) +0.126
4. Charles Leclerc (Ferrari) +0.212
5. Max Verstappen (Red Bull Racing) +0.228
6. Fernando Alonso (Aston Martin) +0.247
7. George Russell (Mercedes) +0.249
8. Alexander Albon (Williams) +0.264
9. Isack Hadjar (Racing Bulls) +0.385
10. Franco Colapinto (Alpine) +0.408
11. Kimi Antonelli (Mercedes) +0.453
12. Oliver Bearman (Haas F1 Team) +0.480
13. Nico Hulkenberg (Kick Sauber) +0.497
14. Yuki Tsunoda (Red Bull Racing) +0.508
15. Esteban Ocon (Haas F1 Team) +0.552
16. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) +0.559
17. Carlos Sainz (Williams) +0.572
18. Lance Stroll (Aston Martin) +0.691
19. Liam Lawson (Racing Bulls) +0.699
20. Pierre Gasly (Alpine) +0.841
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.