George Russell potvrdil svou formu v Montrealu a druhým po sobě jdoucím pole position ukázal, že Mercedes opět nachází tempo. Pokud promění start ve vítězství, může tím zlomit dosavadní průběh sezóny a upevnit své postavení mezi elitou.
George Russell zazářil a zajel nejlepší čas kvalifikace na Velkou cenu Kanady v Montrealu. Už od pátečních tréninků bylo jasné, že o nejvyšší příčky bude tvrdý boj mezi několika týmy. Mercedes, Red Bull, McLaren i Ferrari se střídaly na čele, takže kvalifikace slibovala napínavé momenty a nezklamala.
Red Bull s úlevou oznámil, že Max Verstappen bude startovat z první řady vedle svého rivala. I když celý víkend bojoval s tvrdým řízením, dokázal zajet rychlá a stabilní kola a v kvalifikaci skončil druhý těsně za Georgem Russellem.
Lando Norris si však kvůli chybě na trati pokazil šanci bojovat o špičku. McLaren po kvalifikaci konstatoval stručně: „Pouze 7. místo.“ Norris sice při druhém pokusu trochu čas vylepšil, ale na špičku to nestačilo.
Kvalifikace měla i dramatické chvíle. Carlos Sainz nepostoupil do další části a ostře kritizoval Isacka Hadjara, který mu podle něj výrazně zbrzdil jízdu ve druhé šikaně. Oba jezdce po kvalifikaci čekalo setkání s komisaři. Vedle Sainze vypadli i Oliver Bearman, Pierre Gasly, Nico Hülkenberg a Alexander Albon, jehož Williams postihl technický problém – kryt motoru se mu na rovince roztrhl a po trati se rozletěly kusy karbonu. Kvůli tomu musela být kvalifikace na chvíli přerušena červenými vlajkami.
Boj o nejlepší čas se vedl i mezi pneumatikami. Někteří jezdci vsadili na měkké směsi, jiní na střední. Například Piastri a Leclerc jeli na softu, zatímco Alonso byl rychlý na médiu. V průběhu kvalifikace bylo těžké určit, která varianta je výhodnější.
Situaci komplikovala i penalizace. Júki Cunoda dostal desetimístný trest na startovním roštu za předjetí při červených vlajkách, takže bude startovat z poslední pozice.
Ve finále se rozhodovalo v posledních minutách. Norris pokazil pokus v poslední šikaně a přiblížil se nejlepším jezdcům jen na páté místo. Leclerc svůj závěrečný pokus zrušil kvůli chybě v zatáčkách osm a devět. Piastri se krátce dostal na první místo, ale Verstappen ho rychle předejel. Nakonec však Russella na středních pneumatikách nikdo nepřekonal a zajistil si pole position časem 1:10.899.
Mercedes tak potvrdil zlepšující formu a Russell je připraven na nedělní souboj s Verstappenem, který bude startovat po jeho boku z první řady. Těšit se můžeme na ostrý souboj o vítězství na kanadské trati.
Výsledky kvalifikace na GP Kanady:
1. George Russell (Mercedes) 1:10.899
2. Max Verstappen (Red Bull Racing) +0.160
3. Oscar Piastri (McLaren) +0.221
4. Kimi Antonelli (Mercedes) +0.492
5. Lewis Hamilton (Ferrari) +0.627
6. Fernando Alonso (Aston Martin) +0.687
7. Lando Norris (McLaren) +0.726
8. Charles Leclerc (Ferrari) +0.783
9. Isack Hadjar (Racing Bulls) +0.968
10. Alexander Albon (Williams) +1.008
1. George Russell (Mercedes) 1:11.570
2. Lando Norris (McLaren) +0.029
3. Charles Leclerc (Ferrari) +0.056
4. Max Verstappen (Red Bull Racing) +0.068
5. Oscar Piastri (McLaren) +0.145
6. Fernando Alonso (Aston Martin) +0.235
7. Lewis Hamilton (Ferrari) +0.315
8. Alexander Albon (Williams) +0.322
9. Kimi Antonelli (Mercedes) +0.404
10. Isack Hadjar (Racing Bulls) +0.433
11. Yuki Tsunoda (Red Bull Racing) +0.532
12. Franco Colapinto (Alpine) +0.572
13. Nico Hulkenberg (Kick Sauber) +0.613
14. Oliver Bearman (Haas F1 Team) +0.770
15. Esteban Ocon (Haas F1 Team) +1.064
1. Lando Norris (McLaren) 1:11.826
2. Oscar Piastri (McLaren) +0.113
3. Lewis Hamilton (Ferrari) +0.126
4. Charles Leclerc (Ferrari) +0.212
5. Max Verstappen (Red Bull Racing) +0.228
6. Fernando Alonso (Aston Martin) +0.247
7. George Russell (Mercedes) +0.249
8. Alexander Albon (Williams) +0.264
9. Isack Hadjar (Racing Bulls) +0.385
10. Franco Colapinto (Alpine) +0.408
11. Kimi Antonelli (Mercedes) +0.453
12. Oliver Bearman (Haas F1 Team) +0.480
13. Nico Hulkenberg (Kick Sauber) +0.497
14. Yuki Tsunoda (Red Bull Racing) +0.508
15. Esteban Ocon (Haas F1 Team) +0.552
16. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) +0.559
17. Carlos Sainz (Williams) +0.572
18. Lance Stroll (Aston Martin) +0.691
19. Liam Lawson (Racing Bulls) +0.699
20. Pierre Gasly (Alpine) +0.841
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.