Letošní sezóna je výjimečná v mnoha směrech, nejen termínově a ovlivněná COVIDem-19, ale také přepisováním tabulek a vznikem závodů, které nejspíš budou mít jepičí život. Nic to nemění na faktu, že Lewis Hamilton mílovými kroky míří k dalšímu titulu.
Celé startovní pole se muselo vyrovnat s nepříjemně chladnými podmínkami, i když sníh jako v GP Kanady 1978 ještě nad pověstným Nürburgringem nepadal. Každopádně pouhých 9° C a trať jen o osm stupňů teplejší byly pro většinu týmů velkou výzvou. Na start se postavila většina vozů na nejměkčí směsi, jen oba piloti AlphaTauri, Vettel a Grosjean volili žluté pneumatiky.
Na startu překvapil Hamilton Bottase a v první zatáčce neboli Haug-Haken ho vyvezl mimo trať. Bottas se však odmítl sklonit a už v následné Mercedes Arena byl zase vpředu. Na témže místě došlo při souboji k drobnému kontaktu Ricciarda a Albona, ale nijaký následků či prošetřování.
LAP 1/60Elbows out from Lewis and Valtteri on the opening lap 💪#EifelGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/BYigQcbLnK
— Formula 1 (@F1) October 11, 2020Bottasovi se dařilo Lewisovi mírně poodjet, ale od sedmého kola Hamilton začal sázet nejrychlejší kola a v době, kdy první piloti zajížděli do boxů, přinutil Valtteriho k chybě. V nájezdu do 13. kola Fin probrzdil v první zatáčce až za okraj trati a Hamilton toho využil. Bottas pak musel do boxů, protože zničená levá přední pneumatika ovlivnila jeho jízdu. Čekala ho předčasná zastávka v boxech (14. kolo), do toho přišel virtuální safety car kvůli odklizení odstaveného Russelova williamsu (konec 17. kola) a po něm jenom Bottas ohlásil svému týmu finální "no power".
LAP 14/60Raikkonen oversteers at Turn 1 and makes some pretty dramatic contact with George Russell 😱#EifelGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/UyvGSI3sti
— Formula 1 (@F1) October 11, 2020Hamilton pak udržoval přesvědčivý náskok před Verstappenem, ovšem přišly potíže Norrise, jehož vůz u bariéry v zatáčce Ford považovalo vedení za nebezpečí, proto se na trať vydal tentokrát skutečný safety car. Restart po pěti kolech zvládl Lewis excelentně a nedal Maxovi sebemenší šanci. V cíli se mohl radovat nejen z vyrovnání rekordního počtu vítězství Michaela Schumachera, ale rovněž ze zvýšení náskoku na své - víceméně teoretické - soky v boji o mistrovský titul.
Bedlivé oko fanoušků se rovněž soustředilo na Daniela Ricciarda, zda se mu konečně podařilo prolomit téměř deset let trvající absenci na stupních vítězů. Australan si na startu poradil s Albonem, v devátém kole překonal Leclerca a když musel do boxů Bottas, byl na třetí příčce. Bottas ho sice těsně před VSC předjel, ale po jeho potížích se opět dostal na bronzovou příčku. Nakonec skvěle zvládl posledních deset kol po restartu a nedal šanci Pérezovi, třebaže Mexičan měl zpočátku možnost využít systému DRS. Daniel po GP Monaca 2018 stanul opět na "bedně" a byly to jeho jubilejní 30. stupně vítězů.
A first trip to the podium for @danielricciardo since his win in Monaco 2018 🍾#EifelGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/Gq5LDfUCZe
— Formula 1 (@F1) October 11, 2020Stále častěji se skloňují jména Alexandra Albona a Pierra Gaslyho. Alex nejspíš chtěl dokázat, že konečně prolomil smůlu a po třetím místě v Toskánsku konečně bude produkovat solidní výsledky. Jenže - lehký kontakt s Ricciardem ho přinutil zajet do boxů už v 8. kole, další hrubá chyba následovala ve 22. okruhu, kdy po dlouhém probrždění zničil levou přední pneu a navíc v šikaně Veedol nešetrným manévrem urazil vyhýbajícímu se Kvjatovi přední spoiler, za což dostal pět vteřin penalizace. Tým ho proto ve 24. kole stáhl do boxů a poté i ze závodu. Gasly se předvedl v docela jiném světle: zastavil ve 32. kole a tým vsadil na nejtvrdší směs, i tak měl slušnou rychlost - ještě před výjezdem SC si poradil s Räikkönenem a Vettelem, v režimu SC pak přezul na nejměkčí a v 51. kole vybojoval vítězně duel s Leclercem.
LAP 17/60Kvyat and Albon come together, and the AlphaTauri racer loses his front wing 😱 He has a whole lap to run to get back#EifelGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/HJoiEzxtaT
— Formula 1 (@F1) October 11, 2020Ferrari se opět trápilo, každopádně jemu do noty SC vůbec nepadl. Leclerca záhy pokořil Ricciardo a když Monačan v 11. kole vyměnil pneumatiky, dalo se čekat, že na žluté směsi nedojede až do cíle. Probojovával se kupředu, ve 20. kole svedl pohledný souboj s Hülkenbergem a ve 36. kole opět zamířil do boxů pro druhou dávku žluté. V režimu SC pneu neměnil a po restartu chvíli obhajoval šesté místo, než musel ustoupit Gaslymu. Nakonec odrazil útoky Hülkenberga a dovezl na konto maranellských alespoň nějaké body.
Vettel prožil vteřinu hrůzy v 11. kole, kdy bojoval s Giovinazzim a v nájezdu do Haug-Haken vykroužil hodiny. Na trať se vrátil a kolo poté si zajel do boxů pro nejtvrdší směs, na níž se na rozdíl od Gaslyho vysloveně trápil. Nakonec ve 43. kole měnil na nejměkčí pneumatiky a dvouvteřinové zdržení při práci s levým předním kolem ho nejspíš připravilo o bod - v cíli mu na Giovinazziho chyběla necelá vteřina.
⚠️ SAFETY CAR DEPLOYED (LAP 44/60) ⚠️Lando Norris retires after battling car troubles for the majority of the race#EifelGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/jWVVH92TuJ
— Formula 1 (@F1) October 11, 2020U McLarenu vládly nejspíš rozdílné nálady. Lando Norris dlouho hájil čtvrtou příčku, ale zároveň si stěžoval na obrovské problémy s výkonem svého vozu. Tým ho neustále zásoboval zprávami, co má všechno dělat, což se odrazilo na Landově jízdě. Nakonec ve 33. kole pustil před sebe Sainze jr., ale nebylo mu dopřáno, aby těžce zkoušený vůz dovedl až do cíle - ve 44. kole ho musel odstavit a kvůli tomu následně vyjel safety car.
Kimi Räikkönen - třebaže se o statistiky nestará - vstoupil do závodu jako rekordman v počtu odjetých závodů. Ovšem nejspíš by na něj asi raději pozapomněl. Sice na trati svedl několik zajímavých soubojů, ale ten ve 13. kole znamenal do jisté míry pád jeho šancí: v první zatáčce se mu lehce smýklo auto a přes jeho levé přední kolo přeletěl George Russell.
TIME PENALTIESRaikkonen (10s, contact with Russell)Albon (5s, contact with Kvyat)#EifelGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/gChaGe8v9C
— Formula 1 (@F1) October 11, 2020Pilot Williamsu měl poškozenou levou zadní pneumatiku a ani se s poškozeným vozem nedoploužil do boxů (v druhé polovině 16. kola byl vyhlášen režim VSC), Kimi si vysloužil přísnější trest v podobě 10 trestných vteřin. Navíc si při kolizi poškodil levou koncovku předního spoileru, i tak se nakonec dotáhl až na dosah bodů, ale trojboj Giovinazzi - Vettel - Räikkönen dopadl vítězně pro Kimiho týmového kolegu.
Dalším smolařem byl Daniil Kvjat, jenž ve 23. kole nezvládl nájezd do Veedol a když při návratu na trať dělal místo Albonovi, ten mu doslova ustřelil přední spoiler. Rus musel bez křídla odjet celé kolo a tím pádem skončil až na posledním místě, alespoň v závěru si zabojoval o 14. místo s Latifim. Lépe se vedlo Romainu Grosjeanovi, ten si do rádia postěžoval tentokrát nikoli na kvality vozu, nýbrž že v závěru prvního kola trefil do levého malíčku kamínek od kola Räikkönena a obával se, že kromě velkých potíží při řízení může jít o zlomeninu. Rovněž měl potíže s ovládáním prvků na levé straně volantu. Vše zlé je k něčemu dobré - nakonec přivezl pro Haas po dlouhé době body.
182 wins between two of the undisputed greatest F1 drivers of all time 🤝@LewisHamilton and Michael @schumacher: 9️⃣1️⃣ wins apiece #EifelGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/vfcD3fsugP
— Formula 1 (@F1) October 11, 2020Určitě je nutné vyzdvihnout skvělý výkon Nico Hülkenberga, narychlo povolaného do kokpitu a s minimální možností se "rozjezdit". Z posledního místa na startu dokázal systematicky postupovat vpřed (v prvních kolech získal rychle tři pozice) a nakonec i svůj druhý letošní start ozdobil bodovaným místem.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.