Sebastian Vettel po horší výkonnosti Red Bullu získal v Soči pouze 4 body. A protože v příštím závodě v Austinu hodlá nasadit novou pohonnou jednotku, nebude to zřejmě o moc lepší - dokonce se kvůli tomu nehodlá ani zúčastnit kvalifikace. V rozhovoru pro Auto Motor und Sport pro pravidla týkající se pohonných jednotek označuje za "naprosto stupidní."
Proč byla Velká cena Ruska tak nudná?Sebastian Vettel: Pneumatiky byly trvanlivé, proto nedošlo k vytvoření normálního chaosu. Všichni museli také šetřit palivem - někteří více, někteří méně. Rozvržení okruh i přes dvě DRS zóny předjíždění neusnadňuje. Poslední zatáčka na cílové rovince je sice dost pomalá, ale ta za ní je docela rychlá. Proto je těžké se udržet za pilotem před vámi.
Druhá DRS zóna by byla o něco lepší, ale těsně před brzdným bodem se nachází levotočivá zatáčka. Pilot vpředu tam svou stopu proto snadno ubrání. Pokud nejste před ním na vnitřní straně ještě před brzdným bodem, pak nepředjedete. Na rovinkách také nebyly velké rozdíly. Vozy tam byly víceméně stejně rychlé.
V prvních kolech to šlo.SV: Start byl super. V první zatáčce se pár kolegů rozhodlo jet rovně, já jsem si ale pomyslel, že bude lepší, když zůstanu na dráze. To taky fungovalo. Pak jsem v zatáčce č. 3 bojoval s Danielem [Ricciardem], a protože se zkoušel bránit, oba jsme ztratili. Přišli jsme o dvě pozice ve prospěch Magnussena a Kvjata.
Proto jsem musel v prvních kolech udělat alespoň něco jinak, jinak by to byla opravdu nuda. Poté jsme jezdili tak trochu v zemi nikoho. Naše strategie setrvat na dráze déle nefungovala. Měli jsme stavět dříve.
Sebastian Vettel během Velké ceny Ruska probržďuje před svýmtýmovým kolegou Danielem Ricciardem (foto: Red Bull Racing)
Ricciardo raději zastavil dříve kvůli puchýři na pneumatice. Měl jsi v závodě opět smůlu?SV: Ve skutečnosti to někdy není tak špatné, jak to vypadá z výsledků. Letos jsme ale moc štěstí neměli. Některé věci se při ohlédnutí se zpět venku těžko vysvětlují. Musíte se na ně blíže podívat, abyste pochopili pozadí.
Ricciardo v jednu chvíli do rádia řekl, že by mohl jezdit rychleji než ty. Dostala se ta zpráva i k tobě?SV: Ano. Jednou jsem byl mimo trať, brzy jsem se ale znovu chytil a pak jsem mu ujel.
Ztráta se po zastávce v boxech a přechodu na tvrdší pneumatiky už nedala dohnat?SV: Musel jsem stáhnout ztrátu ze 7,5 na 4 sekundy. Získával jsem tu desetinu, tam tři desetiny, ale mezitím jsem ale opět nějakou desetinu ztratil. Abych se dotáhl na Daniela, musel bych jezdit o půl sekundy na kolo rychleji. To tentokrát nešlo.
Red Bull se v posledních dvou závodech pral s nastavením. Co se děje?SV: Víme, že na rovinkách nepatříme mezi hvězdy. Ale v Suzuce a tady jsme se trápili i v zatáčkách. Proto jsme neměli žádnou šanci dohnat to, co ztrácíme na rovinkách. I samotné williamsy, které mají méně přítlaku, projížděly zatáčkami rychleji.
Red Bull bývá slabší na rovinkách, v Suzuce i v Soči byl alepomalejší i v zatáčkách (foto: Red Bull Racing)
Poradce týmu Marko si stěžoval, že technici u simulátoru jsou zamilovaní a někdy doma nechávají díly, které můžete potřebovat na místě.SV: Chápu, jak to Helmut myslí, a jeho výroky možná také nejsou překroucené. Ale v Soči by nám křídlo s nižším přítlakem vůbec nic nepřineslo. Šlo o úrovně z Monzy. To bychom taky vypadali celkem hloupě.
V Austinu budeš kvalifikaci jen přihlížet, protože nasadíš šestý motor a budeš startovat z boxů. Jak moc je to frustrující?SV: Předpokladem je, že tam k tomu budeme mít potřebné díly. Austin by měl být ještě daleko. Pravidla jsou přirozeně naprosto stupidní. Lidé si zapnout televizi a uvidí jednoho jezdce, jak jen tak postává kolem a nemá co dělat.
K čemu to je? Na druhou stranu to v kvalifikaci nemá smysl jezdit, když do závodu musíte stejně startovat z boxové uličky. Máte nějaké tipy na to, jak bych mohl strávit sobotní odpoledne v Austinu?
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.