Sebastian Vettel po horší výkonnosti Red Bullu získal v Soči pouze 4 body. A protože v příštím závodě v Austinu hodlá nasadit novou pohonnou jednotku, nebude to zřejmě o moc lepší - dokonce se kvůli tomu nehodlá ani zúčastnit kvalifikace. V rozhovoru pro Auto Motor und Sport pro pravidla týkající se pohonných jednotek označuje za "naprosto stupidní."
Proč byla Velká cena Ruska tak nudná?Sebastian Vettel: Pneumatiky byly trvanlivé, proto nedošlo k vytvoření normálního chaosu. Všichni museli také šetřit palivem - někteří více, někteří méně. Rozvržení okruh i přes dvě DRS zóny předjíždění neusnadňuje. Poslední zatáčka na cílové rovince je sice dost pomalá, ale ta za ní je docela rychlá. Proto je těžké se udržet za pilotem před vámi.
Druhá DRS zóna by byla o něco lepší, ale těsně před brzdným bodem se nachází levotočivá zatáčka. Pilot vpředu tam svou stopu proto snadno ubrání. Pokud nejste před ním na vnitřní straně ještě před brzdným bodem, pak nepředjedete. Na rovinkách také nebyly velké rozdíly. Vozy tam byly víceméně stejně rychlé.
V prvních kolech to šlo.SV: Start byl super. V první zatáčce se pár kolegů rozhodlo jet rovně, já jsem si ale pomyslel, že bude lepší, když zůstanu na dráze. To taky fungovalo. Pak jsem v zatáčce č. 3 bojoval s Danielem [Ricciardem], a protože se zkoušel bránit, oba jsme ztratili. Přišli jsme o dvě pozice ve prospěch Magnussena a Kvjata.
Proto jsem musel v prvních kolech udělat alespoň něco jinak, jinak by to byla opravdu nuda. Poté jsme jezdili tak trochu v zemi nikoho. Naše strategie setrvat na dráze déle nefungovala. Měli jsme stavět dříve.
Sebastian Vettel během Velké ceny Ruska probržďuje před svýmtýmovým kolegou Danielem Ricciardem (foto: Red Bull Racing)
Ricciardo raději zastavil dříve kvůli puchýři na pneumatice. Měl jsi v závodě opět smůlu?SV: Ve skutečnosti to někdy není tak špatné, jak to vypadá z výsledků. Letos jsme ale moc štěstí neměli. Některé věci se při ohlédnutí se zpět venku těžko vysvětlují. Musíte se na ně blíže podívat, abyste pochopili pozadí.
Ricciardo v jednu chvíli do rádia řekl, že by mohl jezdit rychleji než ty. Dostala se ta zpráva i k tobě?SV: Ano. Jednou jsem byl mimo trať, brzy jsem se ale znovu chytil a pak jsem mu ujel.
Ztráta se po zastávce v boxech a přechodu na tvrdší pneumatiky už nedala dohnat?SV: Musel jsem stáhnout ztrátu ze 7,5 na 4 sekundy. Získával jsem tu desetinu, tam tři desetiny, ale mezitím jsem ale opět nějakou desetinu ztratil. Abych se dotáhl na Daniela, musel bych jezdit o půl sekundy na kolo rychleji. To tentokrát nešlo.
Red Bull se v posledních dvou závodech pral s nastavením. Co se děje?SV: Víme, že na rovinkách nepatříme mezi hvězdy. Ale v Suzuce a tady jsme se trápili i v zatáčkách. Proto jsme neměli žádnou šanci dohnat to, co ztrácíme na rovinkách. I samotné williamsy, které mají méně přítlaku, projížděly zatáčkami rychleji.
Red Bull bývá slabší na rovinkách, v Suzuce i v Soči byl alepomalejší i v zatáčkách (foto: Red Bull Racing)
Poradce týmu Marko si stěžoval, že technici u simulátoru jsou zamilovaní a někdy doma nechávají díly, které můžete potřebovat na místě.SV: Chápu, jak to Helmut myslí, a jeho výroky možná také nejsou překroucené. Ale v Soči by nám křídlo s nižším přítlakem vůbec nic nepřineslo. Šlo o úrovně z Monzy. To bychom taky vypadali celkem hloupě.
V Austinu budeš kvalifikaci jen přihlížet, protože nasadíš šestý motor a budeš startovat z boxů. Jak moc je to frustrující?SV: Předpokladem je, že tam k tomu budeme mít potřebné díly. Austin by měl být ještě daleko. Pravidla jsou přirozeně naprosto stupidní. Lidé si zapnout televizi a uvidí jednoho jezdce, jak jen tak postává kolem a nemá co dělat.
K čemu to je? Na druhou stranu to v kvalifikaci nemá smysl jezdit, když do závodu musíte stejně startovat z boxové uličky. Máte nějaké tipy na to, jak bych mohl strávit sobotní odpoledne v Austinu?
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.
Lewis Hamilton měl náročný debut za Ferrari během Velké ceny Austrálie. Jeho příchod k týmu z Maranella se stal hlavním tématem víkendu na trati v Albert Parku.
Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.
Sezóna Formule 1 konečně odstartovala v Melbourne, kde Velká cena Austrálie slibuje napínavý souboj. Odborníci se pokusili předpovědět, kdo má největší šanci na vítězství v úvodním závodě roku.
Lando Norris si v samotném závěru prvního tréninku při startu sezóny F1 2025 v Melbourne zajistil nejrychlejší čas a odsunul Carlose Sainze na druhou příčku. Lewis Hamilton se ve svém debutu za Ferrari musel spokojit až s 12. místem.
Oficiální trailer k dlouho očekávanému filmu "F1", ve kterém si Brad Pitt zahraje hlavní roli, byl konečně zveřejněn. Trailer byl vydán ve spolupráci Apple TV, Warner Bros a Formule 1.
Zimní přestávka je za námi a první trénink na Velkou cenu Austrálie začíná už za pár hodin. Předtím ale Formule 1 stihla naladit fanoušky novou znělkou k letošnímu 75. ročníku mistrovství světa.
Lewis Hamilton tvrdí, že neprožívá žádný tlak na to, aby dokazoval svou hodnotu, když se poprvé představí za volantem Ferrari na úvodním závodě sezóny v Austrálii. Přesto bude mít silnou konkurenci, a tak je otázkou, jak se legendární jezdec vyrovná s novými výzvami v novém týmu.
Lando Norris má před sebou největší výzvu kariéry – boj o titul mistra světa F1 v roce 2025. Přesto zůstává opatrný a své šance hodnotí s rozvahou.
Lewis Hamilton zahajuje novou éru své kariéry ve Formuli 1, když poprvé oblékne barvy Ferrari při Velké ceně Austrálie. Společně s ním se na startovním roštu objeví řada dalších jezdců v nových týmech, ale právě Hamiltonův debut v ikonickém rudém monopostu budí největší pozornost.