Marko o problémech Red Bullu: Musíme je řešit s Renaultem, postiženi jsou všichni zákazníci

Red Bull
Red Bull, foto: Red Bull Racing
Petr Hlawiczka 25. února 2014 15:50
Sdílej:

Odborný poradce Red Bullu ve stručném rozhovoru pro SpeedWeek popisuje problémy, které mistrovský tým momentálně musí řešit se svým dodavatelem pohonných jednotek - se společností Renault Sport F1. Identické potíže podle něj zažívaly v Bahrajnu všechny zákaznické týmy francouzského výrobce.

Celá Formule 1 a fanoušci se po druhém předsezónním testu diví: co se to děje s mistry světa z Red Bullu?Helmut Marko: Čelíme složitým problémům, které můžeme vyřešit pouze ve spolupráci s motorovým partnerem - s Renaultem.

O jaké problémy se konkrétně jedná? Jde pouze o rekuperaci energie nebo o něco více?HM: Je to o celé pohonné jednotce. Žel se potácíme od jednoho problému k druhému. Zcela očividně za plánem zaostáváme.

Co se dá ještě vyřešit před začátkem posledního testu ve čtvrtek v Bahrajnu a pak před startem sezóny v Melbourne?HM: Je to otevřené a nedá se předpovědět, jestli to vše do začátku sezóny zvládneme. V Bahrajnu bude následovat třetí test, do kterého půjdeme s odpovídajícím vývojem. Ale jak už jsem řekl, všechno je to hodně složité.

Mají ostatní týmy Renaultu - Toro Rosso, Lotus a Caterham - v podstatě stejné problémy nebo se trápí s něčím jiným?HM: Problémy jsou v podstatě identické a potýkají se s nimi všechny tyto týmy.

Kompaktní záď nového Red Bull RB10, který se momentálně potýkás jedním problémem za druhým (foto: Red Bull Racing)

Myslíte si, že jezdci Red Bull v Melbourne spatří šachovnicovou vlajku?HM: Problémy s novými motory mají všichni, každý musí s novou situací bojovat. I Mercedes a Ferrari zažívají své potíže, ty však mají odlišný vývoj.

Už se Red Bullu někdy stalo, že by sezónu začínal, aniž by v testech ujel vzdálenost závodu?HM: Ano, už se nám to jednou stalo. Ale opakuji: nemůžeme věšet hlavu, ohlížet se zpět, ale musíme hledět kupředu.

Témata:
Stalo se
Novinky
Bernie Ecclestone a Tom Hartley junior

Ecclestone prodává sbírku vozů, která tvoří historii Formule 1: Co ho k tomu vedlo?

Bernie Ecclestone prodal svou sbírku 69 historických automobilů, oceněnou na 500 milionů liber, Marku Mateschitzovi, synovi zakladatele Red Bullu. Prodej probíhl soukromou transakcí, protože Ecclestone chtěl, aby vozy skončily u někoho, kdo ocení jejich historickou hodnotu. Mezi nejslavnějšími vozy je Ferrari F2002 Michaela Schumachera a Brabham BT46 Nikiho Laudy.

Novinky
Jezdci Ferrari během show v Miláně

Hamilton a Leclerc ovládli ulice Milána: Ferrari zažilo magický večer s tifosi

Ve čtvrtek večer proběhla na milánském Piazza Castello oslava Ferrari, kde Lewis Hamilton a Charles Leclerc předvedli skvělou show. Hamilton ohromil fanoušky jízdami ve Ferrari SF-21, zatímco Leclerc se vrátil k monopostu SF90, se kterým v roce 2019 vyhrál první závod. Britský jezdec se zároveň přizpůsobuje nové roli v týmu a připravuje se na splnění vysokých očekávání tifosi.

Novinky
Lewis Hamilton

Hamilton v ohrožení? Mercedes prý favoritem, tvrdí Kravitz

Lewis Hamilton se chystá na svůj velkolepý debut ve Ferrari během Velké ceny Austrálie, ale už teď čelí otázkám, zda dokáže bojovat o stupně vítězů, nebo ho čeká náročný start v nové éře jeho kariéry.

Novinky
Flavio Briatore

Flavio Briatore věří v triumf Alpine v roce 2026 a o rok v zisk titulu

Alpine prochází zásadními změnami ve vedení i jezdecké sestavě, přičemž Flavio Briatore věří, že tým bude v roce 2027 bojovat o mistrovský titul.