Odborný poradce Red Bullu ve stručném rozhovoru pro SpeedWeek popisuje problémy, které mistrovský tým momentálně musí řešit se svým dodavatelem pohonných jednotek - se společností Renault Sport F1. Identické potíže podle něj zažívaly v Bahrajnu všechny zákaznické týmy francouzského výrobce.
Celá Formule 1 a fanoušci se po druhém předsezónním testu diví: co se to děje s mistry světa z Red Bullu?Helmut Marko: Čelíme složitým problémům, které můžeme vyřešit pouze ve spolupráci s motorovým partnerem - s Renaultem.
O jaké problémy se konkrétně jedná? Jde pouze o rekuperaci energie nebo o něco více?HM: Je to o celé pohonné jednotce. Žel se potácíme od jednoho problému k druhému. Zcela očividně za plánem zaostáváme.
Co se dá ještě vyřešit před začátkem posledního testu ve čtvrtek v Bahrajnu a pak před startem sezóny v Melbourne?HM: Je to otevřené a nedá se předpovědět, jestli to vše do začátku sezóny zvládneme. V Bahrajnu bude následovat třetí test, do kterého půjdeme s odpovídajícím vývojem. Ale jak už jsem řekl, všechno je to hodně složité.
Mají ostatní týmy Renaultu - Toro Rosso, Lotus a Caterham - v podstatě stejné problémy nebo se trápí s něčím jiným?HM: Problémy jsou v podstatě identické a potýkají se s nimi všechny tyto týmy.
Kompaktní záď nového Red Bull RB10, který se momentálně potýkás jedním problémem za druhým (foto: Red Bull Racing)
Myslíte si, že jezdci Red Bull v Melbourne spatří šachovnicovou vlajku?HM: Problémy s novými motory mají všichni, každý musí s novou situací bojovat. I Mercedes a Ferrari zažívají své potíže, ty však mají odlišný vývoj.
Už se Red Bullu někdy stalo, že by sezónu začínal, aniž by v testech ujel vzdálenost závodu?HM: Ano, už se nám to jednou stalo. Ale opakuji: nemůžeme věšet hlavu, ohlížet se zpět, ale musíme hledět kupředu.
            Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
            Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
            Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
            Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
            Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
            Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
            Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
            Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
            Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
            Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
            Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
            Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.