Lewis Hamilton je v rozhovoru pro Sky Sports velmi spokojený s výsledkem v Austinu, kde v závodě měl odpověď pro Nica Hülkenberga i Fernanda Alonsa a dojel čtvrtý. Pochvaluje si i výměnu šasi, vůz byl jako den a noc.
Jak ses cítil na konci závodu v Austinu?LH: Spokojeně, byl jsem opravdu, opravdu spokojený - jako bych vyhrál závod!
Proč jsi tak spokojený s výsledkem?LH: Skončil jsem čtvrtý a posunul jsem se [v šampionátu] dopředu - poprvé od Maďarska. Byl to dobrý pocit dobře odstartovat, pak si pohlídat potřebným způsobem pneumatiky, které ke konci nezemřely. A kdybych prohrál s Fernandem [Alonsem], to by... zkrátka jsem nechtěl tým zklamat.
Šetření pneumatik bylo klíčové v závodě, který se zdál být celkem defenzivní. Jak se ti to dařilo?LH: Určitě to byl těžké, ale zvládatelné. Snažil jsem se opravdu jen udržovat odstup od Hülkenberga a zapomenout na kluky vpředu. Pokud by se pokoušel získat desetinu, pak bych já musel v dalším kole získat dvě.
I'm happy with 4th in Austin. There was no way I was letting Fernando past at the end! Now onto Brazil to secure 2nd for the team! #LHF1
— Lewis Hamilton (@LewisHamilton) November 18, 2013
Takže jsem se zkrátka snažil udržovat náskok, držet se mimo dosah DRS. Mohl jsem pozorovat, jak ho Fernando stahuje, a když jej předjel, věděl jsem, že musím o stupeň přidat - což se mi také povedlo. Je to zkrátka příjemné mít pro něj odpověď. Když vidíte, že udělají ten pokrok, tak je dobré mít na něj odpověď. Takže jsem opravdu spokojený.
Zbývá jeden víkend. Jsi rád, že se blíží konec sezóny?LH: Těším se na zimu, stále je však před námi ještě práce a rozhodně to bude dobrý pocit, jestli skončíme druzí. Pro tým by to bylo ohromné. Budu na tom pracovat.
Kolik toho znamená druhé místo pro Mercedes?LH: Být druhým nejlepším týmem v celé sezóně, přeskočit McLaren, Ferrari i Lotus, by bylo pro kluky v továrně ohromným úspěchem. Není to tak, že by tým letos pracoval usilovněji než dříve, je to jen o tom, že vidí výsledky, které si už dříve zasloužili. A snad jim pomůžou při vývoji auta pro příští rok.
Lewis Hamilton je se svým výsledkem v Austinu spokojený, vnímá ho jako vítězství(foto: Mercedes AMG F1 Team)
Bude to pro tebe sláva, když skončíš v šampionátu jezdců třetí?LH: Ne.
Představoval nedělní závod zlom po několika těžkých závodech?LH: Tento víkend? Neřekl bych, že došlo k velkému průlomu, ale auto během něj bylo velmi odlišné. Jsem si velmi jistý tím, že poškození [šasi], které jsme utrpěli v posledním závodě, mělo opravdu špatný vliv na náš závod. Ten rozdíl ve voze byl jako noc a den. Bylo to příjemné mít lepší auto. Nemáme takovou rychlost jako Red Bully a Lotusy, ale jsme rychlejší než ostatní.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.