Lewis Hamilton je v rozhovoru pro Sky Sports velmi spokojený s výsledkem v Austinu, kde v závodě měl odpověď pro Nica Hülkenberga i Fernanda Alonsa a dojel čtvrtý. Pochvaluje si i výměnu šasi, vůz byl jako den a noc.
Jak ses cítil na konci závodu v Austinu?LH: Spokojeně, byl jsem opravdu, opravdu spokojený - jako bych vyhrál závod!
Proč jsi tak spokojený s výsledkem?LH: Skončil jsem čtvrtý a posunul jsem se [v šampionátu] dopředu - poprvé od Maďarska. Byl to dobrý pocit dobře odstartovat, pak si pohlídat potřebným způsobem pneumatiky, které ke konci nezemřely. A kdybych prohrál s Fernandem [Alonsem], to by... zkrátka jsem nechtěl tým zklamat.
Šetření pneumatik bylo klíčové v závodě, který se zdál být celkem defenzivní. Jak se ti to dařilo?LH: Určitě to byl těžké, ale zvládatelné. Snažil jsem se opravdu jen udržovat odstup od Hülkenberga a zapomenout na kluky vpředu. Pokud by se pokoušel získat desetinu, pak bych já musel v dalším kole získat dvě.
I'm happy with 4th in Austin. There was no way I was letting Fernando past at the end! Now onto Brazil to secure 2nd for the team! #LHF1
— Lewis Hamilton (@LewisHamilton) November 18, 2013
Takže jsem se zkrátka snažil udržovat náskok, držet se mimo dosah DRS. Mohl jsem pozorovat, jak ho Fernando stahuje, a když jej předjel, věděl jsem, že musím o stupeň přidat - což se mi také povedlo. Je to zkrátka příjemné mít pro něj odpověď. Když vidíte, že udělají ten pokrok, tak je dobré mít na něj odpověď. Takže jsem opravdu spokojený.
Zbývá jeden víkend. Jsi rád, že se blíží konec sezóny?LH: Těším se na zimu, stále je však před námi ještě práce a rozhodně to bude dobrý pocit, jestli skončíme druzí. Pro tým by to bylo ohromné. Budu na tom pracovat.
Kolik toho znamená druhé místo pro Mercedes?LH: Být druhým nejlepším týmem v celé sezóně, přeskočit McLaren, Ferrari i Lotus, by bylo pro kluky v továrně ohromným úspěchem. Není to tak, že by tým letos pracoval usilovněji než dříve, je to jen o tom, že vidí výsledky, které si už dříve zasloužili. A snad jim pomůžou při vývoji auta pro příští rok.
Lewis Hamilton je se svým výsledkem v Austinu spokojený, vnímá ho jako vítězství(foto: Mercedes AMG F1 Team)
Bude to pro tebe sláva, když skončíš v šampionátu jezdců třetí?LH: Ne.
Představoval nedělní závod zlom po několika těžkých závodech?LH: Tento víkend? Neřekl bych, že došlo k velkému průlomu, ale auto během něj bylo velmi odlišné. Jsem si velmi jistý tím, že poškození [šasi], které jsme utrpěli v posledním závodě, mělo opravdu špatný vliv na náš závod. Ten rozdíl ve voze byl jako noc a den. Bylo to příjemné mít lepší auto. Nemáme takovou rychlost jako Red Bully a Lotusy, ale jsme rychlejší než ostatní.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.