Britský F1 Racing přišel se zajímavým rozhovorem s pilotem Marussie, Julesem Bianchim, nejen o jeho novém zaměstnavateli a případném budoucím přestupu do většího týmu
Většinu sezony se mělo za to, že se připojíte pro tuto sezonu k Force Indii. Jak blízko si myslíte, že jste tomu byl?Jules Bianchi: Myslím, že jsme byli docela blízko. Ohledně té věci jsem byl docela pozitivní. Nakonec se ale rozhodli jinak a já to respektuji. Je to součást práce a mně se naskytla skvělá příležitost s Marussií. Opravdu bych jim za to rád poděkoval, protože tak mohu prožívat moji první sezonu v F1. Pro mě je to skvělé, protože jsem na to čekal tak dlouho.
Bral jste druhý předsezonní test v Barceloně jako rozstřel mezi vámi a Adrianem Sutilem o místo ve Force Indii?JB: Ne úplně. Nemyslím si, že by věděli, koho chtějí vzít. Chtěli se ujistit, že oba jezdci mají zkušenost s jejich vozem pro případ, že by se jeden z nás stal druhým jezdcem. Byla to jen další zkušenost s autem, ne rozstřel. Navíc jsme každý jeli v jiný den. Já na mokru a on na suchu, takže bylo těžké něco porovnávat.
Kontrakt s Marussií přišel později, v době, kdy zbývaly už jen dva dny předsezonních testů. Jak jste k tomu došel, byl jste na to připraven a byl jste znevýhodněn tak malou možností testovat s MR02?JB: Myslím, že Nicolas [Todt, manažer] na tom hodně pracoval, i když to bylo rychlé. Nic jsme o tom ještě dva dny dopředu nevěděli, takže to pro mě bylo velké překvapení. Jsem velmi šťastný a je to skvělá zpráva pro mě a pro moji budoucnost.
Přes zimu jsem pracoval na tom, abych byl připraven na závodění, takže už jsem byl připraven. Samozřejmě, že není výhodou moc neřídit auto... Ale v testech jsem si vedl dobře. Byl bych rád měl více času, protože vše v autě bylo nové. Je to těžké, ale musíme se koncentrovat na odvedení dobré práce, ale já jsem ready.
Jak jste do týmu zapadl a jak se vám pracuje s inženýry - cítíte se v autě už dobře?JB: Ano, tým mám opravdu rád. Jsou tak přátelští a velmi příjemní. To je důležité. I když jste zde kvůli závodění a odvedení dobré práce, tak je opravdu hezké mít v týmu dobré lidi. Před prvním testem jsme věnovali hodně času, abychom našli správnou polohu sedačky a já se tak v autě po několika kolech cítím opravdu dobře.
Musel jsem do toho jít a snažit se toho hodně naučit, takže to nebylo lehké. Brzdné body byly trochu odlišné a já se musel naučit auto, ale myslím si, že jsme odvedli dobrou práci. Už při prvním dni jsme se trochu zlepšili.
Bianchi s Chiltonem v Australii (foto: Marussia F1 Team)
Jak byste srovnal Marussii s monoposty Formule 1 týmů Ferrari a Force India, které jste řídil?JB: Je těžké to porovnat, protože i když jsem vloni v F1 odjel hodně kol s Ferrari a Force Indií, tak to nebylo na stejných tratích. I v Barceloně jsem řídil Force Indii na mokru a Marussii na suchu. Takže je opravdu těžké říci, ale Marussii mám opravdu rád.
Samozřejmě se budeme muset zlepšit, ale vyvážení se mi zdá dobré. Možná potřebujeme trochu více přítlaku, ale uvidíme, čeho budeme schopni dosáhnout. Jsme motivovaní a chceme se zlepšit, takže je to důležité.
Jaké jsou vaše hlavní cíle pro rok 2013?JB: Je velmi těžké vytyčit si nějaký cíl. Myslím, že hlavním cílem bude se pořád zlepšovat. Vždy, když na auto dáme novou část, tak budeme chtít vidět zlepšení. Za mě, budu se prostě snažit udělat to nejlepší, získat zkušenosti a naučit se, jak se závodí v F1.
I když si myslím, že to není o moc odlišné od dřívějších kategorií, teď jsem s nejlepšími jezdci na světě, takže to není stejné. Budu se prostě snažit odvést to nejlepší a neustále se zlepšovat.
Vidíte rok 2013 jako potenciální odrazový můstek pro dostání se do většího týmu v roce 2014?JB: Je ještě dost brzy na to říct. Teď prostě jen chci pracovat s týmem. O roce 2014 ještě nepřemýšlím. Chci s Marussií zajet dobrou sezonu a pak uvidíme, co bude.
Jak dobře jste znal vašeho nového týmového kolegu, Maxe Chiltona, před Formulí 1?JB: Znal jsem ho z našich dob v GP2, ale spíše z trati než osobně. Je těžké mluvit s jezdci, když závodíte v GP2. Ale je opravdu dobrým jezdcem. Vloni měl dobrou sezonu a myslím, že nás bude tlačit na limit.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.