Zůstane nebo odejde? Spekulace kolem Jensona Buttona, služebně nejstaršího pilota F1 se přelévají jako tekutina ve spojených nádobách. Bude jeho 17. sezóna poslední nebo si ještě svůj život pilota prodlouží?
Šestatřicetiletý Brit sám nijak nenapomáhá s projasněním situace kolem své osoby. Ačkoliv se velice pilně šíří dohady o jeho možném odchodu k Williamsu, kde v roce 2000 svou kariéru začínal, není vyloučeno, že zůstane u svého současného chlebodárce. Mimochodem, věděli jste, že když Button jako dvacetiletý jinoch podepsal smlouvu s Williamsem, jeden z jeho kamarádů mu poblahopřál originálním způsobem: "Hele, Jensone, to bude příští rok tvoje jméno na platformě PlayStation, že?"
Jednání s McLarenem má proběhnout příští měsíc. "Ještě jsem s týmem nemluvil. V září si sedneme a probereme, zda chci pokračovat v účasti ve Formuli 1, jestli si to přeje tým a podle toho se rozhodnu. Kdybych před příští sezónou F1 opustil, netuším, co budu dělat. Asi se budu bavit. Celý život jsem jel podle nějakého plánu, prakticky od prahu dospělosti, mých 18 let, a teď najednou to tak nebude. Je to hodně zvláštní vyhlídka," přemítá Button.
Nicméně mistr světa 2009 naznačil, že zatím závodní scénu opustit nehodlá. Pokud by z F1 opravdu odešel, nebyla by mu cizí myšlenka přijmout účast v závodech WEC, pokud dostane odpovídající nabídku.
"Pokud jde o další závodění, chtěl bych pokračovat v nějaké jiné sérii. Líbilo by se mi připojit se k WEC, mám rád ono kamarádské prostředí a týmové úsilí, které ústí v přípravu vozů na dlouhých tratí. Ale zatím příliš mnoho o možnostech do budoucna nevím. Musím mít prostor, v němž začnu, protože každý začátek je vždy těžký. Cítim, že by tu mohl být prostor, který by mi přinesl potěšení. Možná bych se rád věnoval i rallyecrossu, závodil v něm můj otec, bylo by to tedy zajímavé. Možností je několik a nejenom v motorsportu, ale i v jiných odvětvích a v životě jako takovém," shrnul své úvahy Button.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Španělska skvělým výkonem na trati, která dříve pro Red Bull bývala náročná. „Bylo důležité začít silně,“ řekl Verstappen, „auto dobře reagovalo a podařilo se nám zajet rychlé časy,“ což dává týmu dobrou šanci na úspěch.
Lando Norris odstartoval víkend ve Španělsku nejrychlejším časem v úvodním tréninku a potvrdil tak skvělou formu McLarenu z posledních závodů. Už od prvních kol bylo jasné, že britský tým našel silné tempo i na technicky náročné trati v Barceloně.
Vzhledem k plánovanému příchodu madridského okruhu do kalendáře F1 v roce 2026 hrozí, že se Grand Prix v Barceloně pojede naposledy už příští rok. Fernando Alonso však vyzývá k zachování tradičního okruhu, který podle něj má nezaměnitelný charakter a hluboký význam pro fanoušky i jezdce.
Lando Norris varuje, že by bylo předčasné odepisovat Maxe Verstappena v boji o titul, protože i on a další soupeři mají stále reálnou šanci na vítězství.
Po slabším víkendu v Monaku se začaly objevovat pochybnosti o spolupráci Hamiltona s inženýrem Adamim, které pilot rychle odmítl. Zdůraznil, že adaptace na nový tým vyžaduje čas, ale vzájemná důvěra a odhodlání společně postupovat jsou pevné.
David Croft rozvířil debatu o budoucnosti jezdecké sestavy Red Bullu po roce 2025, kdy končí smlouva Sergia Péreze. Zmiňuje možné nástupce včetně Liama Lawsona, ale upozorňuje, že tým musí pečlivě zvažovat každý krok, aby nenarušil Verstappenovu dominanci.
Lando Norris a Oscar Piastri dorazili do Španělska s tříbodovým rozdílem a potvrzují, že McLaren patří mezi nejvyrovnanější týmy sezony. Přestože se spekuluje o možných týmových příkazech, Piastri trvá na tom, že je zatím čas nechat oba jezdce závodit na rovinu.
Na Velké ceně Rakouska by měla být aktivována klauzule ve smlouvě Maxe Verstappena, která zajistí jeho setrvání u Red Bullu i pro rok 2026. Tým tak získá klíčovou jistotu před příchodem nové motorové éry, ve které bude nasazovat vlastní pohonné jednotky vyvíjené s Fordem.
Guenther Steiner letos nevěří, že Max Verstappen dokáže reálně ohrozit Oscara Piastriho a Landa Norrise z McLarenu v boji o titul mistra světa ve Formuli 1. Podle šéfa týmu Haas má McLaren v současné době lepší formu a silnější týmovou podporu než Verstappen.
Andy Cowell reagoval na slova Adriana Neweyho o „slabém“ technickém zázemí Aston Martinu s tím, že každá stáj má prostor pro zlepšení a výzvy jsou součástí vývoje.
Nová pravidla omezující flexibilitu předních křídel od španělské Grand Prix mohou výrazně ovlivnit výkonnost týmů ve Formuli 1, protože ohýbání křídel pomáhá zlepšit aerodynamickou rovnováhu a stabilitu vozu.
Ferrari překvapilo v Monaku silným výkonem, který předčil vlastní očekávání. V Maranellu teď doufají, že nová pravidla pro přední křídla v Barceloně přinesou zásadní posun.