Zůstane nebo odejde? Spekulace kolem Jensona Buttona, služebně nejstaršího pilota F1 se přelévají jako tekutina ve spojených nádobách. Bude jeho 17. sezóna poslední nebo si ještě svůj život pilota prodlouží?
Šestatřicetiletý Brit sám nijak nenapomáhá s projasněním situace kolem své osoby. Ačkoliv se velice pilně šíří dohady o jeho možném odchodu k Williamsu, kde v roce 2000 svou kariéru začínal, není vyloučeno, že zůstane u svého současného chlebodárce. Mimochodem, věděli jste, že když Button jako dvacetiletý jinoch podepsal smlouvu s Williamsem, jeden z jeho kamarádů mu poblahopřál originálním způsobem: "Hele, Jensone, to bude příští rok tvoje jméno na platformě PlayStation, že?"
Jednání s McLarenem má proběhnout příští měsíc. "Ještě jsem s týmem nemluvil. V září si sedneme a probereme, zda chci pokračovat v účasti ve Formuli 1, jestli si to přeje tým a podle toho se rozhodnu. Kdybych před příští sezónou F1 opustil, netuším, co budu dělat. Asi se budu bavit. Celý život jsem jel podle nějakého plánu, prakticky od prahu dospělosti, mých 18 let, a teď najednou to tak nebude. Je to hodně zvláštní vyhlídka," přemítá Button.
Nicméně mistr světa 2009 naznačil, že zatím závodní scénu opustit nehodlá. Pokud by z F1 opravdu odešel, nebyla by mu cizí myšlenka přijmout účast v závodech WEC, pokud dostane odpovídající nabídku.
"Pokud jde o další závodění, chtěl bych pokračovat v nějaké jiné sérii. Líbilo by se mi připojit se k WEC, mám rád ono kamarádské prostředí a týmové úsilí, které ústí v přípravu vozů na dlouhých tratí. Ale zatím příliš mnoho o možnostech do budoucna nevím. Musím mít prostor, v němž začnu, protože každý začátek je vždy těžký. Cítim, že by tu mohl být prostor, který by mi přinesl potěšení. Možná bych se rád věnoval i rallyecrossu, závodil v něm můj otec, bylo by to tedy zajímavé. Možností je několik a nejenom v motorsportu, ale i v jiných odvětvích a v životě jako takovém," shrnul své úvahy Button.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.
George Russell si udržel druhé místo v Bahrajnu, přestože čelil vyšetřování kvůli možnému neoprávněnému použití DRS. Komisaři nakonec neshledali žádné pochybení.
Lewis Hamilton odjížděl z Bahrajnu s pocitem, že začíná chápat, jak nový vůz Ferrari nejlépe funguje. Do Saúdské Arábie tak míří s nadějí, že se mu podaří své poznatky proměnit v lepší výsledek.
Charles Leclerc přirovnal trápení Ferrari při Velké ceně Bahrajnu k "efektu sněhové koule", potíže se podle něj nabalovaly jedna na druhou. Stěžoval si především na nedostatek přilnavosti a přítlaku, což výrazně ovlivnilo výkonnost monopostu.
Oscar Piastri zazářil v Bahrajnu a vítězstvím v dramatickém závodě formule 1 zdramatizoval boj o titul – na týmového kolegu Landa Norrise ztrácí už jen tři body.
Po dominantním závodě v Japonsku prožívá zatím Max Verstappen v Bahrajnu nečekaný zlom – místo suverénního tempa čelil náhlému propadu formy a zcela jiné realitě.
Po zklamání v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu, kde Lando Norris skončil až na 6. místě, šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil plnou podporu svému jezdci.
Po vítězství v Bahrajnu přiznal Max Verstappen, že Red Bull momentálně ztrácí na McLaren zhruba půl sekundy na kolo a trápí se s vyvážením i přilnavostí vozu. Přesto zůstává klidný a místo paniky spoléhá na očekávaný balík vylepšení, který dorazí až v Imole.
Na přilbě legendy F1 Sira Jackieho Stewarta přibylo další slavné jméno, mezi podpisy, které ji zdobí, nechybí ani iniciály Michaela Schumachera. Unikátní helma, podepsaná řadou osobností motorsportu, půjde do dražby a výtěžek poputuje na dobročinné účely.