Zůstane nebo odejde? Spekulace kolem Jensona Buttona, služebně nejstaršího pilota F1 se přelévají jako tekutina ve spojených nádobách. Bude jeho 17. sezóna poslední nebo si ještě svůj život pilota prodlouží?
Šestatřicetiletý Brit sám nijak nenapomáhá s projasněním situace kolem své osoby. Ačkoliv se velice pilně šíří dohady o jeho možném odchodu k Williamsu, kde v roce 2000 svou kariéru začínal, není vyloučeno, že zůstane u svého současného chlebodárce. Mimochodem, věděli jste, že když Button jako dvacetiletý jinoch podepsal smlouvu s Williamsem, jeden z jeho kamarádů mu poblahopřál originálním způsobem: "Hele, Jensone, to bude příští rok tvoje jméno na platformě PlayStation, že?"
Jednání s McLarenem má proběhnout příští měsíc. "Ještě jsem s týmem nemluvil. V září si sedneme a probereme, zda chci pokračovat v účasti ve Formuli 1, jestli si to přeje tým a podle toho se rozhodnu. Kdybych před příští sezónou F1 opustil, netuším, co budu dělat. Asi se budu bavit. Celý život jsem jel podle nějakého plánu, prakticky od prahu dospělosti, mých 18 let, a teď najednou to tak nebude. Je to hodně zvláštní vyhlídka," přemítá Button.
Nicméně mistr světa 2009 naznačil, že zatím závodní scénu opustit nehodlá. Pokud by z F1 opravdu odešel, nebyla by mu cizí myšlenka přijmout účast v závodech WEC, pokud dostane odpovídající nabídku.
"Pokud jde o další závodění, chtěl bych pokračovat v nějaké jiné sérii. Líbilo by se mi připojit se k WEC, mám rád ono kamarádské prostředí a týmové úsilí, které ústí v přípravu vozů na dlouhých tratí. Ale zatím příliš mnoho o možnostech do budoucna nevím. Musím mít prostor, v němž začnu, protože každý začátek je vždy těžký. Cítim, že by tu mohl být prostor, který by mi přinesl potěšení. Možná bych se rád věnoval i rallyecrossu, závodil v něm můj otec, bylo by to tedy zajímavé. Možností je několik a nejenom v motorsportu, ale i v jiných odvětvích a v životě jako takovém," shrnul své úvahy Button.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.