Avizované zrychlení vozů nás má čekat až příští rok, ale zdá se, že rekordy by mohly padat i letos, i když ne v onom rozpětí až pěti vteřin. Naznačil to už závod WTCC na začátku tohoto roku.
Jedním z důvodů, proč se očekávají podstatně rychlejší časy na jedno kolo, je nový asfaltový povrch, který je označován za mnohem "agresivnější", takže vozy by se měly těšit větší přilnavosti a zajíždět rychlejší časy.
Dalšími změnami prošly některé obrubníky, což urychlilo průjezdy zatáčkami. Důkazem budiž rekordní čas, který tu při závodech v dubnu 2016 zajel na voze Citroën C-Elysée Argentinec José-María López (1:46,109). Překonal tím loňský čas Yvana Mullera o více než dvě vteřiny (1:48,848).
Dočkáme se rekordu?V F1 se jezdí podstatně rychleji, loni tu v tréninku dominoval Lewis Hamilton časem 1:22,020. Jenže i tento výkon je na hony vzdálený tomu, co tu předvedl v první části kvalifikace Rubens Barrichello - jeho čas 1:18,436 nepokořil zatím nikdo. Tedy pokud bereme v úvahu tu podobu trati o délce 4,384 km, na které se jezdí od roku 2003. Předchozí stopáž Hungaroringu (3,975 km) zvládl nejrychleji rovněž zmíněný Brazilec v podstatně rychlejším čase - 1:13,333 (2002).
Pokrok vozů a pohonných jednotek v novém roce, měkčí pneumatiky a další změny by podle odborníků mohly vést k překonání dvanáct let starého Barrichellova výkonu. Téhož názoru je i závodní manažer Pirelli Motorsport F1 Marco Isola: "Jsem toho názoru, že se to může podařit. Když vezmete v úvahu extrémní přítlak s ohledem na nový povrch a rychlejší auta, je pravděpodobné, že se nového rekordu dočkáme."
Povrch pod drobnohledemIsola rovněž uvedl, že inženýři Pirelli byli vysláni, aby podrobili nový asfaltový koberec pečlivé analýze, aby se výrobce pneumatik dozvěděl co největší množství dat o jeho kvalitě.
"Byli jsme na Red Bull Ringu, Hungaroringu a v Sepangu - jedná se o tři okruhy, jejichž povrch je docela nový. Co se týče drsnosti, příliš se od staré neliší, ale samozřejmě je povrch nový, takže musíme zkontrolovat úroveň přilnavosti, protože způsoby, jakým se samotný asfalt připravuje, mohou být zcela odlišné.
V Rakousku odstranili živičnou vrstvu vysokým tlakem vody z trysek, což by mělo zabránit stárnutí asfaltu a zmírnit jeho zátěž během závodního víkendu, která je hodně vysoká. Jaká metoda se použila v Budapešti netuším. Ale pokud mám informace z různých zdrojů, tak by měl být asfalt na Hungaroringu poněkud agresivnější. Budeme ho muset ve středu před závodem znovu prověřit a poskytnout týmům nové informace," vysvětluje Isola.
Vysoká teplota tratiJedním z důsledků nového povrchu - který je mimochodem značně tmavý - mohou být značně vysoké teploty, zvláště pokud bude během závodu pořádaném na Hungaroringu hezké počasí (předpověď to naznačuje). To by mohlo mít značný dopad na opotřebení pneumatik.
"Zásadní bod - pokud svítí slunce, zahřívá současný asfalt mnohem více než starý povrch. To je záležitost, kterou je nutno pečlivě zakalkulovat. Například v Baku jsme měli teplotu trati 52 °C na přímém slunci, ve stínu klesla na 40 °C. Což znamená, že opotřebení ve srovnání s první polovinou závodu bude v té druhé podstatně odlišné," domnívá se Isola.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.