Avizované zrychlení vozů nás má čekat až příští rok, ale zdá se, že rekordy by mohly padat i letos, i když ne v onom rozpětí až pěti vteřin. Naznačil to už závod WTCC na začátku tohoto roku.
Jedním z důvodů, proč se očekávají podstatně rychlejší časy na jedno kolo, je nový asfaltový povrch, který je označován za mnohem "agresivnější", takže vozy by se měly těšit větší přilnavosti a zajíždět rychlejší časy.
Dalšími změnami prošly některé obrubníky, což urychlilo průjezdy zatáčkami. Důkazem budiž rekordní čas, který tu při závodech v dubnu 2016 zajel na voze Citroën C-Elysée Argentinec José-María López (1:46,109). Překonal tím loňský čas Yvana Mullera o více než dvě vteřiny (1:48,848).
Dočkáme se rekordu?V F1 se jezdí podstatně rychleji, loni tu v tréninku dominoval Lewis Hamilton časem 1:22,020. Jenže i tento výkon je na hony vzdálený tomu, co tu předvedl v první části kvalifikace Rubens Barrichello - jeho čas 1:18,436 nepokořil zatím nikdo. Tedy pokud bereme v úvahu tu podobu trati o délce 4,384 km, na které se jezdí od roku 2003. Předchozí stopáž Hungaroringu (3,975 km) zvládl nejrychleji rovněž zmíněný Brazilec v podstatně rychlejším čase - 1:13,333 (2002).
Pokrok vozů a pohonných jednotek v novém roce, měkčí pneumatiky a další změny by podle odborníků mohly vést k překonání dvanáct let starého Barrichellova výkonu. Téhož názoru je i závodní manažer Pirelli Motorsport F1 Marco Isola: "Jsem toho názoru, že se to může podařit. Když vezmete v úvahu extrémní přítlak s ohledem na nový povrch a rychlejší auta, je pravděpodobné, že se nového rekordu dočkáme."
Povrch pod drobnohledemIsola rovněž uvedl, že inženýři Pirelli byli vysláni, aby podrobili nový asfaltový koberec pečlivé analýze, aby se výrobce pneumatik dozvěděl co největší množství dat o jeho kvalitě.
"Byli jsme na Red Bull Ringu, Hungaroringu a v Sepangu - jedná se o tři okruhy, jejichž povrch je docela nový. Co se týče drsnosti, příliš se od staré neliší, ale samozřejmě je povrch nový, takže musíme zkontrolovat úroveň přilnavosti, protože způsoby, jakým se samotný asfalt připravuje, mohou být zcela odlišné.
V Rakousku odstranili živičnou vrstvu vysokým tlakem vody z trysek, což by mělo zabránit stárnutí asfaltu a zmírnit jeho zátěž během závodního víkendu, která je hodně vysoká. Jaká metoda se použila v Budapešti netuším. Ale pokud mám informace z různých zdrojů, tak by měl být asfalt na Hungaroringu poněkud agresivnější. Budeme ho muset ve středu před závodem znovu prověřit a poskytnout týmům nové informace," vysvětluje Isola.
Vysoká teplota tratiJedním z důsledků nového povrchu - který je mimochodem značně tmavý - mohou být značně vysoké teploty, zvláště pokud bude během závodu pořádaném na Hungaroringu hezké počasí (předpověď to naznačuje). To by mohlo mít značný dopad na opotřebení pneumatik.
"Zásadní bod - pokud svítí slunce, zahřívá současný asfalt mnohem více než starý povrch. To je záležitost, kterou je nutno pečlivě zakalkulovat. Například v Baku jsme měli teplotu trati 52 °C na přímém slunci, ve stínu klesla na 40 °C. Což znamená, že opotřebení ve srovnání s první polovinou závodu bude v té druhé podstatně odlišné," domnívá se Isola.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.