Mistr světa 1996 a syn dvojnásobného šampiona Grahama Hilla dospěl k názoru, že Lewis Hamilton se stále více stává pověstný jako ten, kdo neumí "šlechetně přijmout porážku". Riskuje tím svou pověst v historii motorsportu.
O Hamiltonově přístupu k závodění v poslední době se mluví opravdu hodně často - názorové spektrum je pochopitelně hodně široké. Ale Damon Graham Devereux Hill má ke svým komentářům zasloužené oprávnění. On sám musel hned dvakrát přijmout porážku, když ho v letech 1994 a 1995 opakovaně porazil Michael Schumacher - v prvním případě i značně kontroverzním způsobem.
Pětapadesátiletý Damon Hill prohlásil, že Hamilton se bude muset naučit udržet na uzdě své emoce, nebo se dočká ve světě označení jako trucující a nasupená hvězda F1. Hamilton je znám svou impulsivní povahou, což naposledy předvedl zjevným rozladěním v Monaku, když se mu nepovedlo dosáhnout pole-position.
"Musí být opatrný. Prošel poněkud neobvyklou výchovou a má rád určitý životní styl, ale vše se odvíjí od toho, jak se předvádí v kokpitu i mimo něj, stejně jako zprávy, které poskytuje. Všechno mu může velice snadno proklouznout mezi prsty. Je mu jedenatřicet, nachází se na vrcholu své kariéry, nebude trvat dlouho a zařadí se mezi starší piloty. Pokud bych si mohl dovolit, dal bych mu několik rad s ohledem na další perspektivu.
Může odejít jako jeden z největších velikánů historie F1 nebo jako někdo, kdo neumí prohrávat. Měl by si dávat pozor. Sir Jackie Stewart ctí určité hodnoty, správné hodnoty. Snaží se je předávat dále, protože ve sportu něco znamenají. Jde o chování. Sport je vlastně testem, jak si poradíte s nepřízní osudu, nemusí to nutně být jen o tom, jak úžasný jste po celou dobu své kariéry. Zabýval se všemi možnými způsoby technické podpory, aby dokázal porazit Rosberga, ale musí být opatrný, aby přitom neklesl pod svou úroveň. To by byla velká škoda," vysvětluje Hill.
Hill ve své kariéře vyhrál 22 závodů, po Hamiltonově vítězství v Monaku předpokládá, že by měl Lewis využít vítězné vlny, ale rovněž varuje trojnásobného šampiona, aby pod rostoucím tlakem nepřišel o možnost obhájit svůj titul.
"Divil jsem se, jak to dělá Michael Schumacher. Rok za rokem, závod po závodě, pořád pokračoval a vzpomínám, že při svém pátém titulu dokonce slzel. Mentální vypětí i pro někoho takového, jako Michael, bylo obrovské. Možná vypadal v pohodě, ale bylo pokaždé neuvěřitelně těžké se znovu každý rok soustředit. Mluvil jsem o tom, když Lewis loni vyhrál mistrovství, hned potom poněkud polevil. Teď to dokonce přiznává. Začal slavit, proč ne, vždyť vyhrál tři šampionáty. Ale Nico v závěru sezóny dostal určitou příležitost a dokázal ji uchopit. Vybudoval si určitou převahu a přenesl ji do této sezóny. Teď je na Lewisovi, aby po triumfu v Monaku zase on předvedl vítěznou šňůru," pokračuje Hill.
Podle bývalého pilota F1 už ale nemusí jít jen o souboj s Rosbergem, protože vzestup Red Bullu celou situaci ještě víc komplikuje. Max Verstappen vyhrál v Barceloně svůj první závod po příchodu od Toro Rosso, Ricciardo měl v Monaku na dosah první místo, nebýt zpackané zastávky v boxech.
"Formule 1 vděčí Red Bullu za mnohé. Je to jeden ze sponzorů, který se pokouší představovat určitý životní styl, který perfektně souzní se sportem. Nejedná se o společnost, která se vám snaží vnutit nablýskaná pohodlná auta, oni do svého programu tvrdě investovali. Takže Daniel Ricciardo v kokpitu Red Bullu je opravdu dobrým ambasadorem pro sport.
Navíc tato situace je dobrá i pro Nico Rosberga. Pokud bude více uchazečů o nejlepší umístění, bude pro Lewise obtížnější je získat. Čím víc soupeřů je kolem, tím lepší je situace pro Rosberga, ale nezapomeňme, že do konce šampionátu je ještě dlouhá doba. A pokud se k tomu všemu připojí i Ferrari, pak je před námi velká bitva a strhující souboje o body ve zbývajících závodech," dodává Hill.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.