Mistr světa 1996 a syn dvojnásobného šampiona Grahama Hilla dospěl k názoru, že Lewis Hamilton se stále více stává pověstný jako ten, kdo neumí "šlechetně přijmout porážku". Riskuje tím svou pověst v historii motorsportu.
O Hamiltonově přístupu k závodění v poslední době se mluví opravdu hodně často - názorové spektrum je pochopitelně hodně široké. Ale Damon Graham Devereux Hill má ke svým komentářům zasloužené oprávnění. On sám musel hned dvakrát přijmout porážku, když ho v letech 1994 a 1995 opakovaně porazil Michael Schumacher - v prvním případě i značně kontroverzním způsobem.
Pětapadesátiletý Damon Hill prohlásil, že Hamilton se bude muset naučit udržet na uzdě své emoce, nebo se dočká ve světě označení jako trucující a nasupená hvězda F1. Hamilton je znám svou impulsivní povahou, což naposledy předvedl zjevným rozladěním v Monaku, když se mu nepovedlo dosáhnout pole-position.
"Musí být opatrný. Prošel poněkud neobvyklou výchovou a má rád určitý životní styl, ale vše se odvíjí od toho, jak se předvádí v kokpitu i mimo něj, stejně jako zprávy, které poskytuje. Všechno mu může velice snadno proklouznout mezi prsty. Je mu jedenatřicet, nachází se na vrcholu své kariéry, nebude trvat dlouho a zařadí se mezi starší piloty. Pokud bych si mohl dovolit, dal bych mu několik rad s ohledem na další perspektivu.
Může odejít jako jeden z největších velikánů historie F1 nebo jako někdo, kdo neumí prohrávat. Měl by si dávat pozor. Sir Jackie Stewart ctí určité hodnoty, správné hodnoty. Snaží se je předávat dále, protože ve sportu něco znamenají. Jde o chování. Sport je vlastně testem, jak si poradíte s nepřízní osudu, nemusí to nutně být jen o tom, jak úžasný jste po celou dobu své kariéry. Zabýval se všemi možnými způsoby technické podpory, aby dokázal porazit Rosberga, ale musí být opatrný, aby přitom neklesl pod svou úroveň. To by byla velká škoda," vysvětluje Hill.
Hill ve své kariéře vyhrál 22 závodů, po Hamiltonově vítězství v Monaku předpokládá, že by měl Lewis využít vítězné vlny, ale rovněž varuje trojnásobného šampiona, aby pod rostoucím tlakem nepřišel o možnost obhájit svůj titul.
"Divil jsem se, jak to dělá Michael Schumacher. Rok za rokem, závod po závodě, pořád pokračoval a vzpomínám, že při svém pátém titulu dokonce slzel. Mentální vypětí i pro někoho takového, jako Michael, bylo obrovské. Možná vypadal v pohodě, ale bylo pokaždé neuvěřitelně těžké se znovu každý rok soustředit. Mluvil jsem o tom, když Lewis loni vyhrál mistrovství, hned potom poněkud polevil. Teď to dokonce přiznává. Začal slavit, proč ne, vždyť vyhrál tři šampionáty. Ale Nico v závěru sezóny dostal určitou příležitost a dokázal ji uchopit. Vybudoval si určitou převahu a přenesl ji do této sezóny. Teď je na Lewisovi, aby po triumfu v Monaku zase on předvedl vítěznou šňůru," pokračuje Hill.
Podle bývalého pilota F1 už ale nemusí jít jen o souboj s Rosbergem, protože vzestup Red Bullu celou situaci ještě víc komplikuje. Max Verstappen vyhrál v Barceloně svůj první závod po příchodu od Toro Rosso, Ricciardo měl v Monaku na dosah první místo, nebýt zpackané zastávky v boxech.
"Formule 1 vděčí Red Bullu za mnohé. Je to jeden ze sponzorů, který se pokouší představovat určitý životní styl, který perfektně souzní se sportem. Nejedná se o společnost, která se vám snaží vnutit nablýskaná pohodlná auta, oni do svého programu tvrdě investovali. Takže Daniel Ricciardo v kokpitu Red Bullu je opravdu dobrým ambasadorem pro sport.
Navíc tato situace je dobrá i pro Nico Rosberga. Pokud bude více uchazečů o nejlepší umístění, bude pro Lewise obtížnější je získat. Čím víc soupeřů je kolem, tím lepší je situace pro Rosberga, ale nezapomeňme, že do konce šampionátu je ještě dlouhá doba. A pokud se k tomu všemu připojí i Ferrari, pak je před námi velká bitva a strhující souboje o body ve zbývajících závodech," dodává Hill.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.