Americký tým se po řadě problémů při testování chystá ke své první Grand Prix. Jeho majitel se nechal slyšet, že jeho spoléhání na "opatrnický přístup" Ferrari nesmí být tak velké. Bude třeba jít cestou vlastní odpovědnosti.
Jak je známo, Haas debutuje s maranellskou pohonnou jednotkou a dalšími komponenty, ale jak sám uvedl, nelze slepě spoléhat na svého dodavatele. "Ohledně motorů jsou u Ferrariho velmi opatrní, takže pokud se vyskytne v telemetrii nějaký problém, musejí ho nejdřív vyřešit. V prvním testu jsme měli nějaký menší problém s kabelem, který způsobil selhání motoru, což nás stálo nějaký čas, než na to přišli," vysvětluje Haas.
"Samozřejmě v určitém směru se na Ferrari budeme spoléhat. Problém s turbodmychadlem byl do jisté míry hloupou závadou, ale oni jsou nesmírně opatrní. Pokud se objeví nějaký problém, velice pečlivě ho zkoumají. U zmíněné závady vše prověřovali, aby nedošlo k explozi motoru, zkoumali všechny parametry, aby nedošlo k nějakému velkému selhání," pokračuje Haas.
Třiašedesátiletý Američan chce dosáhnout toho, aby nebyl vnímán jako B-tým Ferrari, cítí, že část rozhodovacího břemene musí přejít i na jeho stáj. "Ferrari kontroluje pohonnou jednotku, ale existují skutečnosti, které musíme rozhodnout my, abychom se posunuli vpřed. Je to náš vůz, Ferrari má poskytování technické pomoci velkou odpovědnost, ale neni žádný důvod, proč bychom její určitou část nemohli vzít na svá bedra a kontrolovat, zda náš monopost funguje dobře. Když budeme mít špatný den, nelze sedět a říkat »To je chyba Ferrari«. Nad tím, co budeme činit na trati, musíme převzít odpovědnost především my. Jestliže budeme mít nějaké problémy, musíme přijít sami na to, kde je jejich příčina. A to nás bude odlišovat od jiných týmů. Pokud klopýtneme nebo budeme klopýtat, musíme vstát a zkusit to znovu," dodává Haas.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.