Americký tým se po řadě problémů při testování chystá ke své první Grand Prix. Jeho majitel se nechal slyšet, že jeho spoléhání na "opatrnický přístup" Ferrari nesmí být tak velké. Bude třeba jít cestou vlastní odpovědnosti.
Jak je známo, Haas debutuje s maranellskou pohonnou jednotkou a dalšími komponenty, ale jak sám uvedl, nelze slepě spoléhat na svého dodavatele. "Ohledně motorů jsou u Ferrariho velmi opatrní, takže pokud se vyskytne v telemetrii nějaký problém, musejí ho nejdřív vyřešit. V prvním testu jsme měli nějaký menší problém s kabelem, který způsobil selhání motoru, což nás stálo nějaký čas, než na to přišli," vysvětluje Haas.
"Samozřejmě v určitém směru se na Ferrari budeme spoléhat. Problém s turbodmychadlem byl do jisté míry hloupou závadou, ale oni jsou nesmírně opatrní. Pokud se objeví nějaký problém, velice pečlivě ho zkoumají. U zmíněné závady vše prověřovali, aby nedošlo k explozi motoru, zkoumali všechny parametry, aby nedošlo k nějakému velkému selhání," pokračuje Haas.
Třiašedesátiletý Američan chce dosáhnout toho, aby nebyl vnímán jako B-tým Ferrari, cítí, že část rozhodovacího břemene musí přejít i na jeho stáj. "Ferrari kontroluje pohonnou jednotku, ale existují skutečnosti, které musíme rozhodnout my, abychom se posunuli vpřed. Je to náš vůz, Ferrari má poskytování technické pomoci velkou odpovědnost, ale neni žádný důvod, proč bychom její určitou část nemohli vzít na svá bedra a kontrolovat, zda náš monopost funguje dobře. Když budeme mít špatný den, nelze sedět a říkat »To je chyba Ferrari«. Nad tím, co budeme činit na trati, musíme převzít odpovědnost především my. Jestliže budeme mít nějaké problémy, musíme přijít sami na to, kde je jejich příčina. A to nás bude odlišovat od jiných týmů. Pokud klopýtneme nebo budeme klopýtat, musíme vstát a zkusit to znovu," dodává Haas.
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.