Americký tým se po řadě problémů při testování chystá ke své první Grand Prix. Jeho majitel se nechal slyšet, že jeho spoléhání na "opatrnický přístup" Ferrari nesmí být tak velké. Bude třeba jít cestou vlastní odpovědnosti.
Jak je známo, Haas debutuje s maranellskou pohonnou jednotkou a dalšími komponenty, ale jak sám uvedl, nelze slepě spoléhat na svého dodavatele. "Ohledně motorů jsou u Ferrariho velmi opatrní, takže pokud se vyskytne v telemetrii nějaký problém, musejí ho nejdřív vyřešit. V prvním testu jsme měli nějaký menší problém s kabelem, který způsobil selhání motoru, což nás stálo nějaký čas, než na to přišli," vysvětluje Haas.
"Samozřejmě v určitém směru se na Ferrari budeme spoléhat. Problém s turbodmychadlem byl do jisté míry hloupou závadou, ale oni jsou nesmírně opatrní. Pokud se objeví nějaký problém, velice pečlivě ho zkoumají. U zmíněné závady vše prověřovali, aby nedošlo k explozi motoru, zkoumali všechny parametry, aby nedošlo k nějakému velkému selhání," pokračuje Haas.
Třiašedesátiletý Američan chce dosáhnout toho, aby nebyl vnímán jako B-tým Ferrari, cítí, že část rozhodovacího břemene musí přejít i na jeho stáj. "Ferrari kontroluje pohonnou jednotku, ale existují skutečnosti, které musíme rozhodnout my, abychom se posunuli vpřed. Je to náš vůz, Ferrari má poskytování technické pomoci velkou odpovědnost, ale neni žádný důvod, proč bychom její určitou část nemohli vzít na svá bedra a kontrolovat, zda náš monopost funguje dobře. Když budeme mít špatný den, nelze sedět a říkat »To je chyba Ferrari«. Nad tím, co budeme činit na trati, musíme převzít odpovědnost především my. Jestliže budeme mít nějaké problémy, musíme přijít sami na to, kde je jejich příčina. A to nás bude odlišovat od jiných týmů. Pokud klopýtneme nebo budeme klopýtat, musíme vstát a zkusit to znovu," dodává Haas.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.