Americký tým se po řadě problémů při testování chystá ke své první Grand Prix. Jeho majitel se nechal slyšet, že jeho spoléhání na "opatrnický přístup" Ferrari nesmí být tak velké. Bude třeba jít cestou vlastní odpovědnosti.
Jak je známo, Haas debutuje s maranellskou pohonnou jednotkou a dalšími komponenty, ale jak sám uvedl, nelze slepě spoléhat na svého dodavatele. "Ohledně motorů jsou u Ferrariho velmi opatrní, takže pokud se vyskytne v telemetrii nějaký problém, musejí ho nejdřív vyřešit. V prvním testu jsme měli nějaký menší problém s kabelem, který způsobil selhání motoru, což nás stálo nějaký čas, než na to přišli," vysvětluje Haas.
"Samozřejmě v určitém směru se na Ferrari budeme spoléhat. Problém s turbodmychadlem byl do jisté míry hloupou závadou, ale oni jsou nesmírně opatrní. Pokud se objeví nějaký problém, velice pečlivě ho zkoumají. U zmíněné závady vše prověřovali, aby nedošlo k explozi motoru, zkoumali všechny parametry, aby nedošlo k nějakému velkému selhání," pokračuje Haas.
Třiašedesátiletý Američan chce dosáhnout toho, aby nebyl vnímán jako B-tým Ferrari, cítí, že část rozhodovacího břemene musí přejít i na jeho stáj. "Ferrari kontroluje pohonnou jednotku, ale existují skutečnosti, které musíme rozhodnout my, abychom se posunuli vpřed. Je to náš vůz, Ferrari má poskytování technické pomoci velkou odpovědnost, ale neni žádný důvod, proč bychom její určitou část nemohli vzít na svá bedra a kontrolovat, zda náš monopost funguje dobře. Když budeme mít špatný den, nelze sedět a říkat »To je chyba Ferrari«. Nad tím, co budeme činit na trati, musíme převzít odpovědnost především my. Jestliže budeme mít nějaké problémy, musíme přijít sami na to, kde je jejich příčina. A to nás bude odlišovat od jiných týmů. Pokud klopýtneme nebo budeme klopýtat, musíme vstát a zkusit to znovu," dodává Haas.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.