Haas chce během sezóny méně spoléhat na Ferrari

Nesmíme všechny problémy házet na Ferrari, míní Haas
Nesmíme všechny problémy házet na Ferrari, míní Haas, foto: Haas F1 Team
Robert RoBertino Pavelka 16. března 2016 10:35
Sdílej:

Americký tým se po řadě problémů při testování chystá ke své první Grand Prix. Jeho majitel se nechal slyšet, že jeho spoléhání na "opatrnický přístup" Ferrari nesmí být tak velké. Bude třeba jít cestou vlastní odpovědnosti.

Jak je známo, Haas debutuje s maranellskou pohonnou jednotkou a dalšími komponenty, ale jak sám uvedl, nelze slepě spoléhat na svého dodavatele. "Ohledně motorů jsou u Ferrariho velmi opatrní, takže pokud se vyskytne v telemetrii nějaký problém, musejí ho nejdřív vyřešit. V prvním testu jsme měli nějaký menší problém s kabelem, který způsobil selhání motoru, což nás stálo nějaký čas, než na to přišli," vysvětluje Haas.

"Samozřejmě v určitém směru se na Ferrari budeme spoléhat. Problém s turbodmychadlem byl do jisté míry hloupou závadou, ale oni jsou nesmírně opatrní. Pokud se objeví nějaký problém, velice pečlivě ho zkoumají. U zmíněné závady vše prověřovali, aby nedošlo k explozi motoru, zkoumali všechny parametry, aby nedošlo k nějakému velkému selhání," pokračuje Haas.

Třiašedesátiletý Američan chce dosáhnout toho, aby nebyl vnímán jako B-tým Ferrari, cítí, že část rozhodovacího břemene musí přejít i na jeho stáj. "Ferrari kontroluje pohonnou jednotku, ale existují skutečnosti, které musíme rozhodnout my, abychom se posunuli vpřed. Je to náš vůz, Ferrari má poskytování technické pomoci velkou odpovědnost, ale neni žádný důvod, proč bychom její určitou část nemohli vzít na svá bedra a kontrolovat, zda náš monopost funguje dobře. Když budeme mít špatný den, nelze sedět a říkat »To je chyba Ferrari«. Nad tím, co budeme činit na trati, musíme převzít odpovědnost především my. Jestliže budeme mít nějaké problémy, musíme přijít sami na to, kde je jejich příčina. A to nás bude odlišovat od jiných týmů. Pokud klopýtneme nebo budeme klopýtat, musíme vstát a zkusit to znovu," dodává Haas.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.