Závodní ředitel stáje z Wokingu Eric Boullier připouští, že po problémech při předsezónních testech se jim nepodařilo splnit všechny předpokládané programy. Proto pro tým bude Grand Prix Austrálie v některých oblastech "velkou neznámou".
V Barceloně tým absolvoval za osm dní 780 kol, což vypadá ve srovnání s loňským rokem, kdy měl k dispozici o čtyři dny více a najel pouze 380 kol, velice slibně. Ale Eric Boullier to tak jednoznačně nevidí.
"Nedokázali jsme naplnit naši finální konfiguraci a nastavení pro první závod, takže nás v Austrálii čeká pár neznámých. Rozhodně to nebude jednoduchý úvodní závodní víkend, protože se budeme muset v každé části tréninku zaměřit na nastavení vozu, abychom v Albert Parku co nejdříve dosáhli konečné specifikace. Po předsezónních testech jsme věnovali ve Wokingu velké úsilí, aby byly připraveny nové komponenty pro australskou Grand Prix. Bude dobré, když s nimi vyjedeme v pátek a posoudíme, jak se nám s nimi bude dařit. Z hlediska přípravy jsme určitě dál než v loňském roce, najeli jsme podstatně víc kilometrů a vyzkoušeli jsme většinu nezbytných systémů, na kterých jsme v roce 2015 museli pracovat i během závodů," vysvětluje Boullier.
Jenson Button prohlásil, že tým se zaměřuje především na vlastní výkon. Je přesvědčen, že nová pravidla kvalifikace a volba pneumatik může udělat závody zajímavějšími. "Soustředíme se především na náš vývoj a jeho další procesy, takže jsem napjatý, kam se ve startovním poli zařadíme. Nadále usilovně pracujeme na vývoji vozu a při každé možné příležitosti chceme přinášet další inovace. Melbourne bude zcela určitě velkou výzvou, ale náš balíček změn rozhodně představuje významný posun oproti uplynulé sezóně. Navíc jsou tu důležité změny - nový kvalifikační formát, nová pneumatiková směs a v Austrálii jsme bývali často svědky nepředvídatelných závodů, takže se může stát cokoli," podotýká Button.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.