Závodní ředitel stáje z Wokingu Eric Boullier připouští, že po problémech při předsezónních testech se jim nepodařilo splnit všechny předpokládané programy. Proto pro tým bude Grand Prix Austrálie v některých oblastech "velkou neznámou".
V Barceloně tým absolvoval za osm dní 780 kol, což vypadá ve srovnání s loňským rokem, kdy měl k dispozici o čtyři dny více a najel pouze 380 kol, velice slibně. Ale Eric Boullier to tak jednoznačně nevidí.
"Nedokázali jsme naplnit naši finální konfiguraci a nastavení pro první závod, takže nás v Austrálii čeká pár neznámých. Rozhodně to nebude jednoduchý úvodní závodní víkend, protože se budeme muset v každé části tréninku zaměřit na nastavení vozu, abychom v Albert Parku co nejdříve dosáhli konečné specifikace. Po předsezónních testech jsme věnovali ve Wokingu velké úsilí, aby byly připraveny nové komponenty pro australskou Grand Prix. Bude dobré, když s nimi vyjedeme v pátek a posoudíme, jak se nám s nimi bude dařit. Z hlediska přípravy jsme určitě dál než v loňském roce, najeli jsme podstatně víc kilometrů a vyzkoušeli jsme většinu nezbytných systémů, na kterých jsme v roce 2015 museli pracovat i během závodů," vysvětluje Boullier.
Jenson Button prohlásil, že tým se zaměřuje především na vlastní výkon. Je přesvědčen, že nová pravidla kvalifikace a volba pneumatik může udělat závody zajímavějšími. "Soustředíme se především na náš vývoj a jeho další procesy, takže jsem napjatý, kam se ve startovním poli zařadíme. Nadále usilovně pracujeme na vývoji vozu a při každé možné příležitosti chceme přinášet další inovace. Melbourne bude zcela určitě velkou výzvou, ale náš balíček změn rozhodně představuje významný posun oproti uplynulé sezóně. Navíc jsou tu důležité změny - nový kvalifikační formát, nová pneumatiková směs a v Austrálii jsme bývali často svědky nepředvídatelných závodů, takže se může stát cokoli," podotýká Button.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.