Formule 1 byla vždy vrcholem pro piloty, stejná pozice by jí měla patřit i v oblibě a po stránce prestiže. Že tomu tak není? Jenson Button, služebně nejstarší pilot současného startovního pole, zkouší hledat cestu, jak vrátit F1 její bývalou slávu.
Podle jeho názoru musí být F1 "nedotknutelná a nedosažitelná" pro většinu pilotů, pak se její slavné dny mohou vrátit, myslí si Button. Stejně jako Fernando Alonso, jeho týmový kolega, si mistr světa 2009 myslí, že problém je mimo jiné i ve snadno ovladatelných vozech, které navíc nejsou dostatečně rychlé. Určité zlepšení se rýsuje po snaze udělat letošní monoposty hlasitější, ale to podle Buttona zdaleka nestačí.
"Formule 1 musí být hlasitá, a taky šíleně rychlá. Pro většinu lidí musí být nedotknutelná a nedosažitelná. A to v tuto chvíli není. Piloti v GP2 nyní jezdí časy o dvě až tři vteřiny pomalejší než my a v ostatních kategoriích je to podobné. Je třeba, aby se ten rozdíl zase zvětšil," burcuje Button.
Podle jeho názoru se leccos může změnit úpravou řádů: "Doufejme, že pravidla pro příští rok v tomto směru přinesou, co očekáváme. LIdé by měli být nadšeni tím, že vidí a slyší Formuli 1. Nová pravidla něco hluku přidají, ale myslím, že to pořád ještě nestačí. Náš motor zní skvěle. Ostatní výrobci jsou jen o něco hlasitější, zatímco my jsme podstatně hlasitější, takže nezníme špatně. Ale pořád netočíme motory na 20 000 otáček, takže tomu něco chybí. Stále jsem přesvědčen, že tenhle sport je pořád sexy a zábavný. Když budeme dělat větší kravál, bude to ještě lepší," domnivá se Button.
Širší pneumatiky jsou potřebaButton je rovněž přesvědčen, že plány na zrychlení vozů v příštím roce dojdou naplnění jen v případě, že se výrazně zvýší přilnavost. "Změna pravidel předpokládá změnu, které dosáhneme mnohem větší mechanickou přilnavostí, pak nám stále zůstane úžasné závodění. Vozy budou mnohem rychlejší v zatáčkách. Tím se stane důležitější fyzická připravenost pilotů a muž za volantem bude v zatáčce limitujícím faktorem. Přesně tohle potřebujeme, protože jde pořád o sport."
Button tím naráží na současné pneumatiky, které mu nepřijdou dost dobré. "Nemám pocit, že by současné pneumatiky produkovaly takovou přilnavost, jakou chceme. Myslím, že všichni piloti volají po jejím zvýšení. Jde o mechanický grip, který ještě nepotlačí závodění. Nová ultraměkká směs je dobrá, na tratích jako Monako nebo Kanada nás vrátí do doby před třemi lety, od té doby jsou pneumatiky stále tvrdší. Superměkké pneumatiky dnes nejsou stejné jako superměkké před třemi lety. Spíš bych řekl, že se rovnají tehdejším měkkým," tvrdí Jenson.
Změna kvalifikace není nutnáButton přes některé obratné kličkování nakonec připustil, že nový formát kvalifikace není tím nejlepším způsobem, jak F1 zatraktivnit. Tím se přidal k těm pilotům, podle nichž je současný systém dobrý.
"Ve Formuli 1 existuje mnoho věcí, které je třeba změnit a já se domnívám, že si to odpovědní lidé uvědomují. Mají šanci hodně věcí zlepšit, Ale kvalifikace mezi ně nepatří. Nový formát bude pro fanoušky mnohem složitější. Myslím, že každý chápe, že se v F1 musí změnit spousta věcí. Pro nás je důležité, že se tyto změny dějí, jen doufám, že to fanoušci pochopí a inovace si oblíbí. Jsem už dost zkušený pilot, ale ta novinka mi přijde poněkud matoucí," pokusil se Button zachovat diplomatický přístup.
Ve finále ale nakonec byl poměrně nekompromisní. "Osobně mám starý systém rád a nejsem schopen posoudit, jestli ten nový bude něčím lepší. Mně se zdá příliš komplikovaný," dodal Button.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.