Nová kvalifikace je pod kritickou palbou odborníků, nelíbí se ani pilotům

Poslední zádrhel v otázce nové podoby kvalifikace má technické pozadí
Poslední zádrhel v otázce nové podoby kvalifikace má technické pozadí, foto: Scuderia Ferrari
Robert RoBertino Pavelka 2. března 2016 10:20
Sdílej:

Změna za každou cenu, na poslední chvíli a ještě mizerně připravená - tak by se daly shrnout největší výhrady k novému modelu kvalifikace v roce 2016. O některých z nich už jsme informovali, ale stále se objevují nové a nové hlasy varující před jejím zavedením.

Jak uvedl britský nezávislý list The Telegraph, odpovědní funkcionáři F1 začínají sklízet zasloužené plody za "kvalifikační frašku", kterou vypustili do světa. Britští novináři dokonce použili termínu, který bychom u nás nazvali "škatulata, hejbejte se". Nakonec i Bernie Ecclestone musel uznat, že zdaleka ne všechno jde podle plánu a největší posměch sklidil poté, když přiznal, že IT odborníci FOM nejsou schopni do začátku šampionátu připravit odpovídající technické zajištění.

"Představte si setkání na nejvyšší úrovni a tam ona úžasná záležitost pukne jako bublina... nějak se zapomněli zeptat lidí na zemi, jestli to vůbec jsou schopní zvládnout nebo ne," vyjádřil se k přípravě kvalifikačních změn bývalý pilot F1, nynější komentátor Martin Brundle pro noviny Morning Star. Jeho slova podpořil i Nico Rosberg: "Nepůsobí to vůbec profesionálně, jak se tato záležitost prezentuje, takový krok sem, krok tam."

Jako jeden ze zásadních problémů je označován fakt, že se provedla změna kvalifikační podoby, ačkoliv proti stávajícímu formátu nebyly žádné výhrady. "Ze všech věcí, které by se měly v F1 změnit, je právě kvalifikace tou poslední, přesto se to rozhodli udělat," diví se Brundle. A Fernando Alonso se přidává: "Čísla sledovanosti F1 ve všech zemích klesají, proto se přemýšlí o nových věcech, aby popularita šla opět nahoru. Ale některé věci, jako například nový kvalifikační systém, považuji za vysloveně šílený. Je mnohem komplikovanější než ten, který jsme měli. Fanouškům to způsobí bolehlav." (celý komentář Fernanda Alonsa čtěte zde).

Alonsův kolega Jenson Button v duchu britské zdvořilosti volil více diplomatický tón. "Myslím, že každý chápe, že se v F1 musí změnit spousta věcí. Pro nás je důležité, že se tyto změny dějí, jen doufám, že to fanoušci pochopí a inovace si oblíbí. Jsem už dost zkušený pilot, ale ta novinka mi přijde poněkud matoucí."

Běh událostí ještě může zvrátit Ferrari díky právu veta. Ecclestone zatím prohlašuje, že podmínky pro uvedení nového systému kvalifikace do provozu budou hotovy v květnu. "Bylo by laciné kritizovat zástupce F1 za výroky »Zkusme udělat něco nového«, Ale když něco představí a potom to zase vezmou zpátky, není to nic jiného než trapnost," volí jasná slova Brundle. Rosberg ve stažení novinky a jejím přehodnocení vidí pozitivum: "Je to příliš velká změna, takže je dobré, že o ni ještě budeme přemýšlet."

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.