V závodech vždy bojoval, což může znít jako klišé, ale Jenson Button to tak cítil a stojí si za tím. A to ho také udrželo v roce 2015 u McLarenu - odhodlanost pramenící z jeho minulých zkušeností a úspěchů.
V žádném případě nelze tvrdit, že to byla pro Buttona jeho nejhorší sezóna v F1, jen díky už mnohokrát zmiňované bodové inflaci to má své háčky. Letošním 16. místem v celkové klasifikaci doplnil řadu svých nejhorších výsledků: 15. místo (2007), 16. místo (2015), 17. místo (2001) a 18. místo (2008). Jenže pouze rok 2008 byl výsledkově horší než ten loňský, protože když se podíváme na získané body, kromě letošního ročníku se "jelo" podle staršího systému, a s ohledem na umístění by Jenson měl vyšší bodový příděl. Ostatně, připomeňme si, jaké body skutečně získal a na jaké by dle dnešního bodového klíče tehdy měl nárok: 2001: 2/25, 2007: 6/19 a 2008: 3/11.
Je obzvlášť pikantní, že v letech 2007 a 2008 v kokpitu Hondy se Button potácel na chvostě výsledkové listiny a sezóna 2009 v pohrobku japonské značky nesoucí však jméno Brawn GP už slavil titul. Tahle historie je ale fanouškům F1 dobře známá. "Lidé do Formule 1 přicházejí v různých fázích své kariéry a do týmů, které jsou někdy konkurenceschopné a jindy ne. V mém případě šlo vždy spíš o ty horší varianty. Když jsem poprvé vyhrál závod, pro mě osobně to bylo něco víc než jen vítězství, stálo mě to mnoho úsilí a bolesti. Je to zvláštní pocit, když vyhrajete. Nikdy jsem neviděl, aby tolik dospělých chlapů plakalo, když jsem byl v Maďarsku 2006 první. Tehdy brečel celý tým."
Button se zamýšlí, co pro něj tyto výkyvy znamenaly, jak ovlivňovaly jeho kariéru. "Je těžké si tím projít. Nikdo z nás není rád, když se občas dostane i na tu horší stranu, ale občas to je nutné, poučit se z toho, pochopit nejen to, jaký jsem doopravdy pilot, ale i člověk. To mělo na mou kariéru obrovský vliv, udělalo to ze mě silnější osobnost."
Jak už uvedl několikrát po skončení sezóny, chce si exmistr světa vzít z nepovedeného roku 2015 to nejpodstatnější pro následující závody. "To, co se stalo, nás jenom přinutilo si opět uvědomit, že nejsme součástí jednoduché sportovní kategorie. Je tu velká konkurence, jsme neustále pod dohledem a nemůžeme jen tak odejít. Když se vyskytne problém, každý ho chce rozebírat a dostat nás ještě níž. Je to nesmírně těžké. Zvláště pro zástupce kultury, jakou je japonská, když utrpí takovou ostudu, je to pro ně velmi nepříjemné. Ale i přes natolik složité období, mají v sobě dost pozitivní energie, že pracují naplno a v příštím roce chystají velké změny na našem voze po stránce mechanické a aerodynamické, ale i co se týče samotného týmu. Musíme se zlepšit ve všech směrech, a právě to nyní děláme," zakončil své zamyšlení Jenson Button.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.