Před letošní letní přestávkou se rozjely naplno dohady o tom, zda Jenson Button ukončí svou bohatou kariéru v F1, během níž získal v roce 2009 titul mistra světa. Nyní se služebně nejstarší pilot ve startovním poli k celé záležitosti vrátil.
Do formule 1 vstoupil ve dvaceti letech - Jenson Alexander Lyons Button má na svém kontě 289 účastí v Grand Prix, i když pětkrát se z různých důvodů na start nepostavil. Přiznal, že pokud by měl prožít ještě jednou něco podobného jako byl letošní rok s McLarenem, jeho kariéra v F1 definitivně skončí.
Situace dokonce zašla tak daleko, že s v rámci Grand Prix Japonska v září skutečně očekávalo Buttonovo prohlášení, že F1 opouští. McLaren ale využil svou opci na setrvání Buttona v týmu, a přestože Brit licitoval i o výši svého angažmá, nakonec došlo k dohodě a podpisu smlouvy na rok 2016.
"Loni jsem neměl jistotu, zda budu závodit, ale nemohl jsem o tom rozhodovat. Letos to bylo přesně naopak, nastal moment, kdy jsem si pomyslel, že si nejsem jist, zda chci pokračovat v situaci, v jaké se McLaren nalézá. Je mi jasné, že pokud se nehneme z místa, kde jsme teď, bude to velká nepříjemnost," popisuje situaci Button.
Angličan musel vynaložit velké úsilí, aby si udržel své místo u McLarenu. Tým se rozhodoval, zda vedle Fernanda Alonsa dostane příležitost Jenson nebo Kevin Magnussen. Button si pak mohl klást otázku, zda měl vynakládat takové úsilí, aby pak měl k dispozici vůz s nevýkonným motorem. Co mu tedy dává víru, že se rozhodl zůstat v týmu, který mu letos přinesl velké utrpení?
"Strávil jsem spoustu času s inženýry a odborníky na aerodynamiku, často jsem během dvou měsíců mluvil s Dennisem. Bylo to v době, kdy jsem se rozhodoval, zda u McLarenu zůstanu i příští rok. Máme opravdu dobré vztahy, prošli jsme mnoho nápadů na sezónu 2016 a po rozhovorech s členy týmu jsme si vyjasnili směr našeho snažení, včetně Hondy. Mé nadšení se přelévá do příštího roku, protože na obzoru se rýsuje opravdu velké zlepšení. A to je to, co potřebujeme," svěřuje se Button. Pokud příští rok absolvuje alespoň 16 Grand Prix, pokoří jako třetí pilot v historii F1 hranici tří set odjetých závodů.
Z pohledu výsledků v jednotlivých Grand Prix jde o druhý nejhorší rok po úvodní sezóně 1966. Pokud nebudeme brát v úvahu sezónu 2007, kdy byl McLaren ze šampionátu vyloučen, skončil tým v Poháru konstruktérů hůře jen v roce 1967, ale tehdy se mu podařilo zajet lepší výsledek než letos. Je třeba také připomenout, že McLaren už třetí sezónu nevyhrál ani jednu Grand Prix. Podobný výpadek ho postihl v letech 1978-1980.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.