Před letošní letní přestávkou se rozjely naplno dohady o tom, zda Jenson Button ukončí svou bohatou kariéru v F1, během níž získal v roce 2009 titul mistra světa. Nyní se služebně nejstarší pilot ve startovním poli k celé záležitosti vrátil.
Do formule 1 vstoupil ve dvaceti letech - Jenson Alexander Lyons Button má na svém kontě 289 účastí v Grand Prix, i když pětkrát se z různých důvodů na start nepostavil. Přiznal, že pokud by měl prožít ještě jednou něco podobného jako byl letošní rok s McLarenem, jeho kariéra v F1 definitivně skončí.
Situace dokonce zašla tak daleko, že s v rámci Grand Prix Japonska v září skutečně očekávalo Buttonovo prohlášení, že F1 opouští. McLaren ale využil svou opci na setrvání Buttona v týmu, a přestože Brit licitoval i o výši svého angažmá, nakonec došlo k dohodě a podpisu smlouvy na rok 2016.
"Loni jsem neměl jistotu, zda budu závodit, ale nemohl jsem o tom rozhodovat. Letos to bylo přesně naopak, nastal moment, kdy jsem si pomyslel, že si nejsem jist, zda chci pokračovat v situaci, v jaké se McLaren nalézá. Je mi jasné, že pokud se nehneme z místa, kde jsme teď, bude to velká nepříjemnost," popisuje situaci Button.
Angličan musel vynaložit velké úsilí, aby si udržel své místo u McLarenu. Tým se rozhodoval, zda vedle Fernanda Alonsa dostane příležitost Jenson nebo Kevin Magnussen. Button si pak mohl klást otázku, zda měl vynakládat takové úsilí, aby pak měl k dispozici vůz s nevýkonným motorem. Co mu tedy dává víru, že se rozhodl zůstat v týmu, který mu letos přinesl velké utrpení?
"Strávil jsem spoustu času s inženýry a odborníky na aerodynamiku, často jsem během dvou měsíců mluvil s Dennisem. Bylo to v době, kdy jsem se rozhodoval, zda u McLarenu zůstanu i příští rok. Máme opravdu dobré vztahy, prošli jsme mnoho nápadů na sezónu 2016 a po rozhovorech s členy týmu jsme si vyjasnili směr našeho snažení, včetně Hondy. Mé nadšení se přelévá do příštího roku, protože na obzoru se rýsuje opravdu velké zlepšení. A to je to, co potřebujeme," svěřuje se Button. Pokud příští rok absolvuje alespoň 16 Grand Prix, pokoří jako třetí pilot v historii F1 hranici tří set odjetých závodů.
Z pohledu výsledků v jednotlivých Grand Prix jde o druhý nejhorší rok po úvodní sezóně 1966. Pokud nebudeme brát v úvahu sezónu 2007, kdy byl McLaren ze šampionátu vyloučen, skončil tým v Poháru konstruktérů hůře jen v roce 1967, ale tehdy se mu podařilo zajet lepší výsledek než letos. Je třeba také připomenout, že McLaren už třetí sezónu nevyhrál ani jednu Grand Prix. Podobný výpadek ho postihl v letech 1978-1980.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.