Před letošní letní přestávkou se rozjely naplno dohady o tom, zda Jenson Button ukončí svou bohatou kariéru v F1, během níž získal v roce 2009 titul mistra světa. Nyní se služebně nejstarší pilot ve startovním poli k celé záležitosti vrátil.
Do formule 1 vstoupil ve dvaceti letech - Jenson Alexander Lyons Button má na svém kontě 289 účastí v Grand Prix, i když pětkrát se z různých důvodů na start nepostavil. Přiznal, že pokud by měl prožít ještě jednou něco podobného jako byl letošní rok s McLarenem, jeho kariéra v F1 definitivně skončí.
Situace dokonce zašla tak daleko, že s v rámci Grand Prix Japonska v září skutečně očekávalo Buttonovo prohlášení, že F1 opouští. McLaren ale využil svou opci na setrvání Buttona v týmu, a přestože Brit licitoval i o výši svého angažmá, nakonec došlo k dohodě a podpisu smlouvy na rok 2016.
"Loni jsem neměl jistotu, zda budu závodit, ale nemohl jsem o tom rozhodovat. Letos to bylo přesně naopak, nastal moment, kdy jsem si pomyslel, že si nejsem jist, zda chci pokračovat v situaci, v jaké se McLaren nalézá. Je mi jasné, že pokud se nehneme z místa, kde jsme teď, bude to velká nepříjemnost," popisuje situaci Button.
Angličan musel vynaložit velké úsilí, aby si udržel své místo u McLarenu. Tým se rozhodoval, zda vedle Fernanda Alonsa dostane příležitost Jenson nebo Kevin Magnussen. Button si pak mohl klást otázku, zda měl vynakládat takové úsilí, aby pak měl k dispozici vůz s nevýkonným motorem. Co mu tedy dává víru, že se rozhodl zůstat v týmu, který mu letos přinesl velké utrpení?
"Strávil jsem spoustu času s inženýry a odborníky na aerodynamiku, často jsem během dvou měsíců mluvil s Dennisem. Bylo to v době, kdy jsem se rozhodoval, zda u McLarenu zůstanu i příští rok. Máme opravdu dobré vztahy, prošli jsme mnoho nápadů na sezónu 2016 a po rozhovorech s členy týmu jsme si vyjasnili směr našeho snažení, včetně Hondy. Mé nadšení se přelévá do příštího roku, protože na obzoru se rýsuje opravdu velké zlepšení. A to je to, co potřebujeme," svěřuje se Button. Pokud příští rok absolvuje alespoň 16 Grand Prix, pokoří jako třetí pilot v historii F1 hranici tří set odjetých závodů.
Z pohledu výsledků v jednotlivých Grand Prix jde o druhý nejhorší rok po úvodní sezóně 1966. Pokud nebudeme brát v úvahu sezónu 2007, kdy byl McLaren ze šampionátu vyloučen, skončil tým v Poháru konstruktérů hůře jen v roce 1967, ale tehdy se mu podařilo zajet lepší výsledek než letos. Je třeba také připomenout, že McLaren už třetí sezónu nevyhrál ani jednu Grand Prix. Podobný výpadek ho postihl v letech 1978-1980.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.