Mercedes vyměnil Lewise Hamiltona za talentovaného teenagera Kimia Antonelliho pro sezónu 2025 F1. Toto Wolff se však rozhodl zmírnit toto riziko příchodem zkušeného Valtteriho Bottase.
Lewis Hamilton v roce 2024 překonal 350 startů v závodech, čímž se stal druhým nejzkušenějším jezdcem v historii F1.
Na druhé straně nováček Kimi Antonelli, který se připojuje k Mercedesu pro sezónu 2025, je třetím nejmladším jezdcem F1 v historii. Toto Wolff se rozhodl pro mladého Antonelliho místo zkušenějších kandidátů, jako je Carlos Sainz, čímž vytvořil tým s průměrným věkem 45 let, což je jen o dva roky více než Fernando Alonso.
Aby tým zůstal vyvážený, Wolff přivedl zpět Valtteriho Bottase, který bude mentorovat Antonelliho. Bottas, který je jedním z Hamiltonových nejbližších přátel, přišel o sedačku na konci roku 2024, když Sauber vytvořil novou sestavu.
Lewis Hamilton a Valtteri Bottas zůstávají blízkými přáteli i tři roky po skončení jejich partnerství v Mercedesu.
Hamilton v rozhovoru pro Mercedes v roce 2023 uvedl, že se stále vzájemně podporují a často cestují na závody. Bottas v rozhovoru pro Sky Sports F1 při zahájení partnerství Mercedesu s Adidasem popsal Hamiltona jako "vysoce motivovaného" v souvislosti s jeho novým startem u Ferrari. Bottas rovněž uvedl, že změna týmu může být pro Hamiltona "osvěžující" a že by to mohlo pozitivně ovlivnit jeho výkony, zejména ve spolupráci s Charlesem Leclercem.
Hamiltonova nadcházející sezóna u Ferrari slibuje, že bude jedna z nejzajímavějších v historii Formule 1, přičemž jeho souboj s Charlesem Leclercem je jedním z nejvíce sledovaných.
Juan Pablo Montoya varoval Leclerca, aby neztrácel odvahu v těžkých chvílích, a připomněl mu, že vztah se Sainzem byl většinou harmonický, přestože občas došlo k neshodám.
Hamilton, nyní u Ferrari bude také čelit nové výzvě v podobě rivality s kolegy z Mercedesu, přičemž bude mít motivaci ukázat, že jeho rozhodnutí přejít k Ferrari bylo správné. Zároveň se objevují zprávy o průlomu, který Mercedes učinil s novým vozem, což může být pro Hamiltona, který ve své poslední sezóně s týmem zažil zklamání, velmi frustrující.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.