Mercedes vyměnil Lewise Hamiltona za talentovaného teenagera Kimia Antonelliho pro sezónu 2025 F1. Toto Wolff se však rozhodl zmírnit toto riziko příchodem zkušeného Valtteriho Bottase.
Lewis Hamilton v roce 2024 překonal 350 startů v závodech, čímž se stal druhým nejzkušenějším jezdcem v historii F1.
Na druhé straně nováček Kimi Antonelli, který se připojuje k Mercedesu pro sezónu 2025, je třetím nejmladším jezdcem F1 v historii. Toto Wolff se rozhodl pro mladého Antonelliho místo zkušenějších kandidátů, jako je Carlos Sainz, čímž vytvořil tým s průměrným věkem 45 let, což je jen o dva roky více než Fernando Alonso.
Aby tým zůstal vyvážený, Wolff přivedl zpět Valtteriho Bottase, který bude mentorovat Antonelliho. Bottas, který je jedním z Hamiltonových nejbližších přátel, přišel o sedačku na konci roku 2024, když Sauber vytvořil novou sestavu.
Lewis Hamilton a Valtteri Bottas zůstávají blízkými přáteli i tři roky po skončení jejich partnerství v Mercedesu.
Hamilton v rozhovoru pro Mercedes v roce 2023 uvedl, že se stále vzájemně podporují a často cestují na závody. Bottas v rozhovoru pro Sky Sports F1 při zahájení partnerství Mercedesu s Adidasem popsal Hamiltona jako "vysoce motivovaného" v souvislosti s jeho novým startem u Ferrari. Bottas rovněž uvedl, že změna týmu může být pro Hamiltona "osvěžující" a že by to mohlo pozitivně ovlivnit jeho výkony, zejména ve spolupráci s Charlesem Leclercem.
Hamiltonova nadcházející sezóna u Ferrari slibuje, že bude jedna z nejzajímavějších v historii Formule 1, přičemž jeho souboj s Charlesem Leclercem je jedním z nejvíce sledovaných.
Juan Pablo Montoya varoval Leclerca, aby neztrácel odvahu v těžkých chvílích, a připomněl mu, že vztah se Sainzem byl většinou harmonický, přestože občas došlo k neshodám.
Hamilton, nyní u Ferrari bude také čelit nové výzvě v podobě rivality s kolegy z Mercedesu, přičemž bude mít motivaci ukázat, že jeho rozhodnutí přejít k Ferrari bylo správné. Zároveň se objevují zprávy o průlomu, který Mercedes učinil s novým vozem, což může být pro Hamiltona, který ve své poslední sezóně s týmem zažil zklamání, velmi frustrující.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.