Mercedes vyměnil Lewise Hamiltona za talentovaného teenagera Kimia Antonelliho pro sezónu 2025 F1. Toto Wolff se však rozhodl zmírnit toto riziko příchodem zkušeného Valtteriho Bottase.
Lewis Hamilton v roce 2024 překonal 350 startů v závodech, čímž se stal druhým nejzkušenějším jezdcem v historii F1.
Na druhé straně nováček Kimi Antonelli, který se připojuje k Mercedesu pro sezónu 2025, je třetím nejmladším jezdcem F1 v historii. Toto Wolff se rozhodl pro mladého Antonelliho místo zkušenějších kandidátů, jako je Carlos Sainz, čímž vytvořil tým s průměrným věkem 45 let, což je jen o dva roky více než Fernando Alonso.
Aby tým zůstal vyvážený, Wolff přivedl zpět Valtteriho Bottase, který bude mentorovat Antonelliho. Bottas, který je jedním z Hamiltonových nejbližších přátel, přišel o sedačku na konci roku 2024, když Sauber vytvořil novou sestavu.
Lewis Hamilton a Valtteri Bottas zůstávají blízkými přáteli i tři roky po skončení jejich partnerství v Mercedesu.
Hamilton v rozhovoru pro Mercedes v roce 2023 uvedl, že se stále vzájemně podporují a často cestují na závody. Bottas v rozhovoru pro Sky Sports F1 při zahájení partnerství Mercedesu s Adidasem popsal Hamiltona jako "vysoce motivovaného" v souvislosti s jeho novým startem u Ferrari. Bottas rovněž uvedl, že změna týmu může být pro Hamiltona "osvěžující" a že by to mohlo pozitivně ovlivnit jeho výkony, zejména ve spolupráci s Charlesem Leclercem.
Hamiltonova nadcházející sezóna u Ferrari slibuje, že bude jedna z nejzajímavějších v historii Formule 1, přičemž jeho souboj s Charlesem Leclercem je jedním z nejvíce sledovaných.
Juan Pablo Montoya varoval Leclerca, aby neztrácel odvahu v těžkých chvílích, a připomněl mu, že vztah se Sainzem byl většinou harmonický, přestože občas došlo k neshodám.
Hamilton, nyní u Ferrari bude také čelit nové výzvě v podobě rivality s kolegy z Mercedesu, přičemž bude mít motivaci ukázat, že jeho rozhodnutí přejít k Ferrari bylo správné. Zároveň se objevují zprávy o průlomu, který Mercedes učinil s novým vozem, což může být pro Hamiltona, který ve své poslední sezóně s týmem zažil zklamání, velmi frustrující.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.