Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Dnes je Toto Wolff zosobněním úspěchu v prostředí Formule 1. Dlouholetý šéf stáje Mercedes, miliardář a respektovaná postava paddocku jen málokdy chybí ve své ikonické pozici v týmové garáži. Ale jeho cesta mezi elitu motorsportu začala mnohem skromněji. V osmnácti letech si jen stěží mohl dovolit natankovat svůj SEAT Ibiza, přesto každý den dojížděl z Vídně na tehdejší Österreichring, aby zde pracoval jako instruktor jízdy, informuje portál Motorsport.com.
„To místo pro mě vždycky bylo tak trochu jako druhý domov,“ vzpomíná dnes Wolff, tehdy student vídeňské univerzity, který měl k dispozici jen omezené prostředky a žádnou finanční podporu z domova. Aby mohl vůbec pokračovat v závodní kariéře, musel si na vše vydělat sám. Práce na okruhu mu umožnila nejen zůstat v kontaktu s prostředím, které miloval, ale také se každý večer projet s vozy, které jiní nechali stát. To byl podle něj ten nejlepší okamžik dne.
Rok 1991 byl pro rakouský motorsport přelomový. Kvůli bezpečnostním standardům tehdejší Österreichring přišel o místo v kalendáři Formule 1, a přestože jeho technická náročnost byla u pilotů oblíbená, na novou éru nebyl připraven. Okruh však žil dál. Hostil například rakouské šampionáty superbiků a stal se středobodem místního motorsportu. Právě v této době se Wolff snažil udržet na nohou a přiblížit se svému snu.
„Bydlel jsem na farmě kousek od trati. Lidé tam byli neuvěřitelně milí. Ale často jsem sotva měl na benzin,“ vzpomíná. Kromě práce na trati se snažil zvládat i univerzitní studium, byť přiznává, že to nebylo jednoduché. Přesto se mu otevřela první opravdová příležitost. Místo instruktora u tehdy nejlepšího týmu Formule Ford v regionu.
K motorsportu jej přivedla náhoda. Během cesty z Amsterdamu projížděl s přáteli kolem Nürburgringu, kde právě závodil jeho kamarád v německé Formuli 3. „Byl jsem fascinovaný prostředím. A rozhodl jsem se, že to zkusím taky,“ říká. S pomocí kapesného a příležitostných výdělků si pořídil malý SEAT Ibiza, který nejen závodil, ale i běžně používal na cestách. „Prodal jsem své běžné auto a ten SEAT používal na vše. Na silnici i na závody. Tak začala moje závodní kariéra.“
Dnes stojí Toto Wolff na vrcholu motorsportu jako lídr a spolumajitel jednoho z nejúspěšnějších týmů moderní éry. Jeho příběh je důkazem toho, že i ta nejnáročnější cesta k vrcholu může začít v zaprášené garáži s prázdnou nádrží a obrovským snem.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.
Hungaroring se připravuje na velkou proměnu. Nové zázemí pro týmy, moderní tribuny i podzemní tunely promění legendární okruh v špičkové a moderní místo pro konání Velké ceny. Tato rozsáhlá rekonstrukce přichází právě včas na oslavu 40. ročníku maďarského závodu F1.