Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Po návratu z Kanady se šampionát Formule 1 přesouvá do Evropy a vstupuje do své střední fáze, kde se tradičně rozhoduje o vývoji celé sezony. Většina týmů se totiž blíží k bodu, kdy nasadí své poslední zásadní technické úpravy pro letošní ročník. Současně se pozornost inženýrů začíná přesouvat k přípravě vozů pro rok 2026, kdy vstoupí v platnost nová technická pravidla.
Ferrari patří mezi týmy, které připravují výrazné úpravy. Podle informací z paddocku mají Italové do Rakouska připravenou novou podlahu a pracují také na přepracovaném zadním zavěšení, které by mělo být nasazeno nejpozději v Silverstonu, informuje RacingNews365.com Nelze však vyloučit, že obě změny dorazí už tento víkend. Tým šéfa Frédérica Vasseura totiž potřebuje zvrátit stagnaci a snížit ztrátu na konkurenci v boji o vítězství.
Domácí Red Bull má rovněž nachystané úpravy, které se mají týkat podlahy, předního zavěšení i aerodynamických prvků. Přestože se tyto novinky objeví již v Rakousku, jejich hlavní efekt je údajně směřován na Grand Prix Velké Británie. Právě tam by mohl Red Bull ukázat, zda ještě letos dokáže stabilně konkurovat McLarenu či Ferrari. Zdroje z Milton Keynes však připouštějí, že balík v Silverstonu může být poslední velkou technickou aktualizací sezony.
Ani Mercedes nechce zůstat pozadu. Tým se po slibném víkendu v Kanadě chystá pokračovat ve vývojové linii, která začala přinášet výsledky zejména v oblasti práce s pneumatikami. Technický zástupce Simone Resta potvrdil, že i W16 dostane další nové díly – a to už během nejbližších závodů. Mercedes se podle něj postupně učí lépe chápat charakteristiku letošního monopostu a věří, že může ještě zamíchat kartami ve středu pole.
Evropská část kalendáře tak nabízí nejen sportovní napětí, ale i důležité strategické signály. Některé týmy sází vše na úspěch v této sezoně, jiné už pečlivě vyhodnocují, zda se jim vyplatí pokračovat ve vývoji, nebo přesunout síly do přípravy na přelomový rok 2026. A právě nadcházející víkendy nám napoví, kdo zvolil správnou cestu.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.