Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Po návratu z Kanady se šampionát Formule 1 přesouvá do Evropy a vstupuje do své střední fáze, kde se tradičně rozhoduje o vývoji celé sezony. Většina týmů se totiž blíží k bodu, kdy nasadí své poslední zásadní technické úpravy pro letošní ročník. Současně se pozornost inženýrů začíná přesouvat k přípravě vozů pro rok 2026, kdy vstoupí v platnost nová technická pravidla.
Ferrari patří mezi týmy, které připravují výrazné úpravy. Podle informací z paddocku mají Italové do Rakouska připravenou novou podlahu a pracují také na přepracovaném zadním zavěšení, které by mělo být nasazeno nejpozději v Silverstonu, informuje RacingNews365.com Nelze však vyloučit, že obě změny dorazí už tento víkend. Tým šéfa Frédérica Vasseura totiž potřebuje zvrátit stagnaci a snížit ztrátu na konkurenci v boji o vítězství.
Domácí Red Bull má rovněž nachystané úpravy, které se mají týkat podlahy, předního zavěšení i aerodynamických prvků. Přestože se tyto novinky objeví již v Rakousku, jejich hlavní efekt je údajně směřován na Grand Prix Velké Británie. Právě tam by mohl Red Bull ukázat, zda ještě letos dokáže stabilně konkurovat McLarenu či Ferrari. Zdroje z Milton Keynes však připouštějí, že balík v Silverstonu může být poslední velkou technickou aktualizací sezony.
Ani Mercedes nechce zůstat pozadu. Tým se po slibném víkendu v Kanadě chystá pokračovat ve vývojové linii, která začala přinášet výsledky zejména v oblasti práce s pneumatikami. Technický zástupce Simone Resta potvrdil, že i W16 dostane další nové díly – a to už během nejbližších závodů. Mercedes se podle něj postupně učí lépe chápat charakteristiku letošního monopostu a věří, že může ještě zamíchat kartami ve středu pole.
Evropská část kalendáře tak nabízí nejen sportovní napětí, ale i důležité strategické signály. Některé týmy sází vše na úspěch v této sezoně, jiné už pečlivě vyhodnocují, zda se jim vyplatí pokračovat ve vývoji, nebo přesunout síly do přípravy na přelomový rok 2026. A právě nadcházející víkendy nám napoví, kdo zvolil správnou cestu.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.