Očekává se, že Red Bull nasadí speciální bílou livery na vozech během Velké ceny Japonska 2025, aby oslavili své poslední závody s Hondou před plánovaným ukončením spolupráce v roce 2026.
Red Bull údajně plánuje pro Velkou cenu Japonska 2025 speciální bílou livery, která bude symbolizovat konec jejich spolupráce s Hondou před jejich plánovaným rozchodem v roce 2026. Tento závod v Japonsku bude posledním domácím závodem Hondy se stájí Red Bull, a oba týmy chtějí oslavit úspěšné partnerství, které začalo v roce 2019, informuje Motorsport.com.
Spolupráce mezi Red Bullem a Hondou přinesla významné úspěchy, včetně čtyř titulů Maxe Verstappena a dvou šampionátů pro samotný tým. I když hybridní éra byla většinově dominována motory Mercedes, Honda dokázala vyvinout silný pohonný agregát, který se skvěle kombinoval s konkurenceschopným šasi.
Honda se rozhodla opustit Formuli 1 na konci sezóny 2021, kdy již poskytovala Red Bullu pouze technickou podporu a pomoc při vývoji pohonných jednotek, s cílem zaměřit se na vývoj elektrických pohonných jednotek a udržitelnější paliva. S novými předpisy pro rok 2026 se však Honda vrací do sportu, když se spojí s Aston Martinem, který se chystá na implementaci plně udržitelných paliv.
Pro Red Bull to znamená nový směr. S Fordem jako novým partnerem se tým chystá na přechod do nové éry hybridních pohonů. Velká cena Japonska 2025 bude posledním domácím závodem Hondy se stájí, a není tedy překvapením, že obě značky připravují speciální poctu.
Podle zpráv se v Japonsku objeví Red Bull s bílou livrei, která má historický význam v japonském motorsportu, známou jako „Championship White“ v kruzích Hondy. Tato livery by měla připomenout podobné designy, jaký tým použil například na Velké ceně Turecka 2021 nebo při charitativní akci Wings of Life.
Max Verstappen k tomu přidá speciální bílou helmu, kterou představil na sociálních sítích s jednoduchým vzkazem „For you“, doplněným o japonskou vlajku.
Japonská Grand Prix také znamená návrat Yukiho Tsunody vedle Verstappena v RB21, zatímco Liam Lawson se přesune do týmu Racing Bulls, aby znovu získal sebedůvěru.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.