Nepředvídané komplikace: Jak zpoždění zbrzdilo přípravy na Velkou cenu Číny pro McLaren, Red Bull a další?

Lando Norris v čele závodu v Melbourně (2025).
Lando Norris v čele závodu v Melbourně (2025)., foto: McLaren
Josef Mráček DNES 17:49
Sdílej:

Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.

Několik týmů Formule 1 se ocitlo v obtížné situaci poté, co se zpozdil převoz jejich nákladu z Austrálie do Číny. Tento problém měl přímý dopad na přípravy na nadcházející Velkou cenu Číny, která se bude konat na okruhu v Šanghaji. Zpoždění přepravy ovlivnilo nejen samotné týmy, ale i dodavatele pneumatik Pirelli, což vedlo k dalším logistickým komplikacím.

Mezinárodní automobilová federace (FIA) potvrdila, že Pirelli nedostalo své pneumatiky na okruh včas, což mělo vliv na přípravy týmů. Ačkoliv se podařilo doručit vybavení až ve středu odpoledne, vzniklé zpoždění ovlivnilo rozvrh jednotlivých týmů. I když Pirelli doručilo pneumatiky s určitým zpožděním, situace se stále komplikovala, jelikož zpoždění letů z Melbourne do Šanghaje o více než osm hodin způsobilo, že čtyři klíčové týmy – McLaren, Red Bull, Mercedes a Aston Martin – dostaly své náklady až ve středu odpoledne. To znamenalo, že týmy mohly začít vybalovat materiál a připravovat vozy až od 16:00 místního času, což omezilo čas potřebný na důkladné přípravy.

Přestože došlo k několika problémům, FIA a jednotlivé týmy neprojevily obavy ohledně nadcházejícího víkendu. Řídící orgán povolil týmům, aby v případě potřeby porušily obvyklý zákaz noční práce na vozech, což týmům poskytlo dodatečný čas pro přípravy. Mechanici obvykle mají ve středu pět a půl hodiny na údržbu a sestavení vozů, ale s ohledem na zpoždění bylo toto okno prodlouženo o 30 minut. To umožnilo týmům zkompenzovat část ztraceného času a zaměřit se na přípravu na důležitý první trénink.

První trénink, který je součástí sprintového víkendu, se očekává podle plánu, což je pro týmy pozitivní zpráva. I přes komplikace s logistickými problémy, jako jsou zpoždění a zkrácený čas na přípravy, se zdá, že první volný trénink proběhne včas. Všichni si však jsou vědomi, že mechaniky čekají náročné směny a pozdní večery.

„Nemáme obavy o volný trénink, ale čekají nás dlouhé noční směny,“ sdělil jeden z členů týmu pro Motorsport.com. „Jediná tréninková jízda sprintového víkendu začíná v 11:30 místního času, což znamená, že týmy stále mají den a půl na přípravu, ale pro mechaniky to bude náročné období.“ Týmy si jsou vědomy výzev, které přicházejí se zpožděním, ale i přesto se maximálně soustředí na přípravy na závodní víkend.

Stalo se