Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Několik týmů Formule 1 se ocitlo v obtížné situaci poté, co se zpozdil převoz jejich nákladu z Austrálie do Číny. Tento problém měl přímý dopad na přípravy na nadcházející Velkou cenu Číny, která se bude konat na okruhu v Šanghaji. Zpoždění přepravy ovlivnilo nejen samotné týmy, ale i dodavatele pneumatik Pirelli, což vedlo k dalším logistickým komplikacím.
Mezinárodní automobilová federace (FIA) potvrdila, že Pirelli nedostalo své pneumatiky na okruh včas, což mělo vliv na přípravy týmů. Ačkoliv se podařilo doručit vybavení až ve středu odpoledne, vzniklé zpoždění ovlivnilo rozvrh jednotlivých týmů. I když Pirelli doručilo pneumatiky s určitým zpožděním, situace se stále komplikovala, jelikož zpoždění letů z Melbourne do Šanghaje o více než osm hodin způsobilo, že čtyři klíčové týmy – McLaren, Red Bull, Mercedes a Aston Martin – dostaly své náklady až ve středu odpoledne. To znamenalo, že týmy mohly začít vybalovat materiál a připravovat vozy až od 16:00 místního času, což omezilo čas potřebný na důkladné přípravy.
Přestože došlo k několika problémům, FIA a jednotlivé týmy neprojevily obavy ohledně nadcházejícího víkendu. Řídící orgán povolil týmům, aby v případě potřeby porušily obvyklý zákaz noční práce na vozech, což týmům poskytlo dodatečný čas pro přípravy. Mechanici obvykle mají ve středu pět a půl hodiny na údržbu a sestavení vozů, ale s ohledem na zpoždění bylo toto okno prodlouženo o 30 minut. To umožnilo týmům zkompenzovat část ztraceného času a zaměřit se na přípravu na důležitý první trénink.
První trénink, který je součástí sprintového víkendu, se očekává podle plánu, což je pro týmy pozitivní zpráva. I přes komplikace s logistickými problémy, jako jsou zpoždění a zkrácený čas na přípravy, se zdá, že první volný trénink proběhne včas. Všichni si však jsou vědomi, že mechaniky čekají náročné směny a pozdní večery.
„Nemáme obavy o volný trénink, ale čekají nás dlouhé noční směny,“ sdělil jeden z členů týmu pro Motorsport.com. „Jediná tréninková jízda sprintového víkendu začíná v 11:30 místního času, což znamená, že týmy stále mají den a půl na přípravu, ale pro mechaniky to bude náročné období.“ Týmy si jsou vědomy výzev, které přicházejí se zpožděním, ale i přesto se maximálně soustředí na přípravy na závodní víkend.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.