Páteční trénink v Bahrajnu nabídne příležitost hned pěti nováčkům, kteří se představí ve Formuli 1. Týmy tím splní povinnost FIA a získají cenná data pro vývoj svých mladých talentů.
Páteční trénink v Bahrajnu nabídne netradičně pestrou směsici mladých jmen, hned pět nováčků se zapojí do úvodního volného tréninku a okusí atmosféru závodního víkendu ve Formuli 1.
Jedním z nich bude Felipeho Drugovich, jenž nahradí v Aston Martinu Fernanda Alonsa. Brazilský šampion F2 z roku 2022 má na kontě přes 9 000 kilometrů ve vozech F1 a tým si pochvaluje jeho přínos při vývoji vozu skrze práci na simulátoru, informuje Motorsport.com.
V Mercedesu usedne do vozu George Russella Frederick Vesti. Dán s bohatými zkušenostmi z Formule 2 i amerického šampionátu IMSA tak naplní pravidla FIA, jež týmům ukládají povinnost nasadit během sezony nováčka ve dvou trénincích. Antonelli, druhý mladík v garáži Mercedesu, tuto kvótu splnil již dříve – v Austrálii a Číně.
„Je skvělé mít možnost převést práci ze simulátoru přímo na trať. Chci z toho vytěžit maximum a zároveň pomoct týmu s přípravou,“ uvedl Vesti před svým pátečním výjezdem.
Aston Martin vyšle na trať svého rezervního jezdce Felipeho Drugoviche, jenž nahradí Fernanda Alonsa. Brazilský šampion F2 z roku 2022 má na kontě přes 9 000 kilometrů ve vozech F1 a tým si pochvaluje jeho přínos při vývoji vozu skrze práci na simulátoru.
Příležitost znovu dostane i Luke Browning ve službách Williamsu. Brit, který letos slavně vyhrál Grand Prix Macau a zaznamenal pódiové umístění v úvodním závodě sezony F2, naváže na nedávné testování v Monze. Tentokrát ho čeká ostrý trénink ve voze Williams, se kterým běžně závodí Carlos Sainz.
Další změny hlásí i Ferrari a Haas. Charlese Leclerca v prvním tréninku vystřídá mladý Švéd Dino Beganovic, zatímco v barvách Haasu se představí Ryo Hirakawa, jenž dostane prostor místo Olivera Bearmana.
Úvodní jízda víkendu se tak promění v přehlídku budoucích nadějí F1. Pro samotné týmy to bude nejen možnost sledovat výkony svých talentů, ale i získat cenná data pro zbytek závodního víkendu.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.