Lando Norris nenavázal v Kanadě na formu z předchozích závodů a po trápení v trénincích i kvalifikaci odstartuje až ze sedmé pozice. Na rozdíl od týmového kolegy Piastriho bude muset v závodě dohánět.
Šéf Mclarenu Andrea Stella po kvalifikaci na Velkou cenu Kanady otevřeně přiznal, že Lando Norris „se snažil až příliš“ a právě to stálo britského jezdce o lepší výsledek. I přes viditelné pokroky v komfortu za volantem se Norrisův pokus o rychlé kolo proměnil v nervózní jízdu plnou chyb, které ho nakonec poslaly na start ze sedmého místa.
„Mohu potvrdit, že i přes výsledek v Q3 děláme pokroky v tom, jak je Lando s autem spokojený,“ uvedl Stella pro Motorsport.com. „Na začátku sezony si stěžoval, že mu chybí cit v řízení, hlavně v oblasti přední přilnavosti. Přestože měl auto těžké, byl během víkendu docela konkurenceschopný. V Q2 dokázal postoupit do Q3 i přesto, že použil starší sady pneumatik, což nás optimisticky naladilo na finální kvalifikaci.“
Andrea Stella vysvětlil, že v Montrealu Norris zkrátka přepálil svoji snahu. „Lando cítil, že má rychlost, ale na této trati, když se snažíte moc, zaplatíte za to. Přesně to se stalo. I v posledním pokusu, kdy se dotkl zdi, jelo jeho kolo velmi dobře a bylo ve hře o pole position. Někdy však musíte přijmout, že nemůžete jet pořád na maximum, protože i malá chyba může stát hodně.“
Naopak jeho týmový kolega Oscar Piastri bude startovat z třetí pozice, a to přesto, že nepoužil nové zavěšení předních kol, které McLaren přivezl do Kanady. Oba jezdci ho během tréninků vyzkoušeli, ale Piastri se rozhodl vrátit k starší specifikaci, zatímco Norris u nové zůstal.
„Nové zavěšení mělo jezdcům dodat lepší zpětnou vazbu, což jsme u Landa viděli jako pokrok,“ pokračoval Stella. „Lando vypadal hned od začátku v dobré formě. Jeho situace v Q3 byla opravdová, prostě se snažil příliš. Rychlost tam byla, kdybychom mu dali další sadu pneumatik a řekli mu, ať to nepřehání, jsem si jistý, že by bojoval o pole position.“
Andrea Stella zdůraznil, že F1 je extrémně konkurenční prostředí, a proto nelze vždy jezdit na hraně. „V Q3 měl Lando jen jednu šanci na platné kolo, protože první pokus nedopadl podle očekávání. Je důležité si uvědomit, že ne vždy lze jít na sto procent, pokud to znamená velké riziko.“
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.