Lando Norris nenavázal v Kanadě na formu z předchozích závodů a po trápení v trénincích i kvalifikaci odstartuje až ze sedmé pozice. Na rozdíl od týmového kolegy Piastriho bude muset v závodě dohánět.
Šéf Mclarenu Andrea Stella po kvalifikaci na Velkou cenu Kanady otevřeně přiznal, že Lando Norris „se snažil až příliš“ a právě to stálo britského jezdce o lepší výsledek. I přes viditelné pokroky v komfortu za volantem se Norrisův pokus o rychlé kolo proměnil v nervózní jízdu plnou chyb, které ho nakonec poslaly na start ze sedmého místa.
„Mohu potvrdit, že i přes výsledek v Q3 děláme pokroky v tom, jak je Lando s autem spokojený,“ uvedl Stella pro Motorsport.com. „Na začátku sezony si stěžoval, že mu chybí cit v řízení, hlavně v oblasti přední přilnavosti. Přestože měl auto těžké, byl během víkendu docela konkurenceschopný. V Q2 dokázal postoupit do Q3 i přesto, že použil starší sady pneumatik, což nás optimisticky naladilo na finální kvalifikaci.“
Andrea Stella vysvětlil, že v Montrealu Norris zkrátka přepálil svoji snahu. „Lando cítil, že má rychlost, ale na této trati, když se snažíte moc, zaplatíte za to. Přesně to se stalo. I v posledním pokusu, kdy se dotkl zdi, jelo jeho kolo velmi dobře a bylo ve hře o pole position. Někdy však musíte přijmout, že nemůžete jet pořád na maximum, protože i malá chyba může stát hodně.“
Naopak jeho týmový kolega Oscar Piastri bude startovat z třetí pozice, a to přesto, že nepoužil nové zavěšení předních kol, které McLaren přivezl do Kanady. Oba jezdci ho během tréninků vyzkoušeli, ale Piastri se rozhodl vrátit k starší specifikaci, zatímco Norris u nové zůstal.
„Nové zavěšení mělo jezdcům dodat lepší zpětnou vazbu, což jsme u Landa viděli jako pokrok,“ pokračoval Stella. „Lando vypadal hned od začátku v dobré formě. Jeho situace v Q3 byla opravdová, prostě se snažil příliš. Rychlost tam byla, kdybychom mu dali další sadu pneumatik a řekli mu, ať to nepřehání, jsem si jistý, že by bojoval o pole position.“
Andrea Stella zdůraznil, že F1 je extrémně konkurenční prostředí, a proto nelze vždy jezdit na hraně. „V Q3 měl Lando jen jednu šanci na platné kolo, protože první pokus nedopadl podle očekávání. Je důležité si uvědomit, že ne vždy lze jít na sto procent, pokud to znamená velké riziko.“
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.