Lando Norris nenavázal v Kanadě na formu z předchozích závodů a po trápení v trénincích i kvalifikaci odstartuje až ze sedmé pozice. Na rozdíl od týmového kolegy Piastriho bude muset v závodě dohánět.
Šéf Mclarenu Andrea Stella po kvalifikaci na Velkou cenu Kanady otevřeně přiznal, že Lando Norris „se snažil až příliš“ a právě to stálo britského jezdce o lepší výsledek. I přes viditelné pokroky v komfortu za volantem se Norrisův pokus o rychlé kolo proměnil v nervózní jízdu plnou chyb, které ho nakonec poslaly na start ze sedmého místa.
„Mohu potvrdit, že i přes výsledek v Q3 děláme pokroky v tom, jak je Lando s autem spokojený,“ uvedl Stella pro Motorsport.com. „Na začátku sezony si stěžoval, že mu chybí cit v řízení, hlavně v oblasti přední přilnavosti. Přestože měl auto těžké, byl během víkendu docela konkurenceschopný. V Q2 dokázal postoupit do Q3 i přesto, že použil starší sady pneumatik, což nás optimisticky naladilo na finální kvalifikaci.“
Andrea Stella vysvětlil, že v Montrealu Norris zkrátka přepálil svoji snahu. „Lando cítil, že má rychlost, ale na této trati, když se snažíte moc, zaplatíte za to. Přesně to se stalo. I v posledním pokusu, kdy se dotkl zdi, jelo jeho kolo velmi dobře a bylo ve hře o pole position. Někdy však musíte přijmout, že nemůžete jet pořád na maximum, protože i malá chyba může stát hodně.“
Naopak jeho týmový kolega Oscar Piastri bude startovat z třetí pozice, a to přesto, že nepoužil nové zavěšení předních kol, které McLaren přivezl do Kanady. Oba jezdci ho během tréninků vyzkoušeli, ale Piastri se rozhodl vrátit k starší specifikaci, zatímco Norris u nové zůstal.
„Nové zavěšení mělo jezdcům dodat lepší zpětnou vazbu, což jsme u Landa viděli jako pokrok,“ pokračoval Stella. „Lando vypadal hned od začátku v dobré formě. Jeho situace v Q3 byla opravdová, prostě se snažil příliš. Rychlost tam byla, kdybychom mu dali další sadu pneumatik a řekli mu, ať to nepřehání, jsem si jistý, že by bojoval o pole position.“
Andrea Stella zdůraznil, že F1 je extrémně konkurenční prostředí, a proto nelze vždy jezdit na hraně. „V Q3 měl Lando jen jednu šanci na platné kolo, protože první pokus nedopadl podle očekávání. Je důležité si uvědomit, že ne vždy lze jít na sto procent, pokud to znamená velké riziko.“
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.